اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

آموزش ارز دیجیتال در دلفین وست

آموزش ارز دیجیتال






آموزش تحلیل تکنیکال از الزامات ورود به بازارهایی مانند رمز ارزهاست. در این دوره، تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را به زبان ساده آموزش می‌دهیم.

تحلیل تکنیکال (Technical Analysis) بر مطالعه عرضه و تقاضای بازارهای مالی متمرکز است. سرمایه‌گذاران حوزه رمز ارزها نیز برای ورود به این بازار و آغاز یک ترید موفقیت‌آمیز، به یادگیری آن نیاز دارند. در این مطلب، صفر تا صد تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را به زبان ساده آموزش می‌دهیم.

آموزش ارز دیجیتال:

تحلیل تکنیکال در ارز دیجیتال چیست؟

استفاده از روش‌های تحلیل تکنیکال به تلاش‌های آقای  چارلزهنری داو نسبت داده شده است. وی یک روزنامه‌نگار در حوزه مالی بود که پس از مدتی وال استریت ژورنال را تاسیس کرد.

همانطور که گفتیم،  تحلیل تکنیکال  به مطالعه میزان عرضه و تقاضا در بازارهای مالی می‌پردازد. قیمت‌ها نیز با خرید و فروش توسط سرمایه‌گذاران افزایش و کاهش می‌یابند. اما گاهی اوقات به خاطر وابسته بودن قیمت‌ها به انتظارات یا واکنش‌های شدید سرمایه‌گذاران، دارایی‌ها همیشه ارزش واقعی خودشان را ندارند؛ یعنی گاهی گران‌تر و گاهی ارزان‌تر از ارزش واقعی‌شان هستند.

از طرفی هم به خاطر سریع‌تر و دقیق‌تر بودن تصمیم‌های سرمایه گذاری افراد داخل کسب و کارها به جهت شناخت بهترشان از بازار نسبت به مردم عادی، این تصمیم‌ها به‌عنوان محرک قیمت‌ها و حجم معاملات در نظر گرفته می‌شوند. حتما با اصطلاح «تاریخ خودش را تکرار می‌کند» آشنا هستید. تحلیل تکنیکال با تمرکز بر این تحرکات قیمت و حجم معاملات، به پیش‌بینی حرکات آتی قیمت‌ها می‌پردازد.

حال تحلیل تکنیکال در بازار ارز دیجیتال شامل استفاده از الگوهای نموداری و اندیکاتورهای ریاضی مبتنی بر پرایس اکشن‌های گذشته با هدف پیش‌بینی روندهای آینده است که به آموزش و یادگیری نیاز دارد. ایده اولیه آنالیز تکنیکال این است که بازارها طبق یک سری الگوهای مشخص رفتار کرده و پس از شکل‌گیری این پترن‌ها، روندهای موجود در یک مسیر مشخص نیز عموما برای مدتی همان راه را طی می‌کنند.

در کل، سرمایه‌گذاران با هدف فروش یک دارایی در آینده، در هنگام پایین بودن قیمت‌ها مایل به خرید و کسب سود هستند. انجام تحلیل تکنیکال پیش از ورود به یک پوزیشن، یکی از راه‌های شناسایی سطوح قیمتی پایین است.

البته هیچ روش واحدی برای تحلیل تکنیکال رمز ارزها وجود ندارد. شما به عنوان یک تریدر می‌توانید استراتژی معاملاتی مختص به خود را انتخاب کرده و با استفاده از اندیکاتورهای مختلف، تفسیر متفاوتی از روند بازار داشته باشید.

حال برای آموزش بهتر تحلیل تکنیکال در بازار ارزهای دیجیتال، این مطلب را به 4 قسمت کلی زیر تقسیم‌بندی کرده‌ایم:

  • مبانی و تئوری‌های تحلیل تکنیکال 
    • فلسفه تحلیل تکنیکال
    • روندها
    • سطوح حمایت و مقاومت
    • انواع چارت‌ها و نمودارها
    • خط روند نزولی و صعودی
  • الگوهای نموداری 
    • کانال قیمت
    • الگوی پرچم
    • الگوی مثلث افزایشی، کاهشی و متقارن
    • الگوی سر و شانه معکوس و سقف
    • الگوی کف و سقف دوقلو
    • الگوی فالینگ وج و رایزینگ وج
    • الگوهای کندل استیک
  • اندیکاتورها و اسیلاتورها
    • میانگین متحرک
    • RSI
    • مک دی
    • فیبوناچی
  • مدیریت سرمایه و ریسک

آموزش مبانی و تئوری های تحلیل تکنیکال

پیش از آشنایی با الگوهای نموداری و اندیکاتورها، باید با مفاهیمی مانند سطوح حمایت و مقاومت، خط روند و در کل انواع چارت‌ها آشنا شوید.

فلسفه تحلیل تکنیکال

در کل، آنالیز تکنیکال بر 3 اصل «تکرار تاریخ»، «حرکت قیمت‌ها بر اساس روندها» و «انعکاس اتفاقات در قیمت‌ها» سوار است:

  • تکرار تاریخ: همانطور که گفتیم، تحلیل تکنیکال با مطالعه قیمت‌های گذشته به پیش‌بینی آینده یک دارایی مانند ارز دیجیتال می‌پردازد. این یعنی تاریخ تمایل به تکرار خودش را دارد.
  • حرکت قیمت‌‌ها بر اساس روندها: قیمت‌ها دوست دارند بدون تغییر روند فعلی‌شان را ادامه بدهند. این اصل شبیه به قانون اول نیوتن است.
  • انعکاس اتفاقات در قیمت‌ها: جمله «همه‌چیز در قیمت لحاظ شده است» بنیاد تحلیل تکنیکال به‌شمار می‌رود. این اصل یعنی تمام اتفاقات دنیا مانند سیاسی، جغرافیایی، اجتماعی و موارد دیگر، تاثیر خود را بر قیمت‌ها خواهند گذاشت.

فلسفه تحلیل تکنیکال با فاندامنتال متفاوت است اما هر دو در تلاش برای حل یک مشکل هستند. این دو تحلیل برای پیش‌بینی جهت حرکت قیمت از روش‌های متفاوتی می‌کنند. در واقع در تحلیل تکنیکال عقیده بر این است که صرفا نوسان قیمت برای پیش‌بینی کافی است، اما در تحلیل فاندامنتال سرمایه‌گذار به دنبال یافتن علت و چرایی این نوسانات است.

روندها

یکی دیگر از اصول پایه‌ای آنالیز تکنیکال، روند است. تمام ابزارها مانند چارت‌ها و الگوهای نموداری، سطوح حمایت و مقاومت، اندیکاتورها و اسیلاتورها به تشخیص روند کمک می‌کنند. بنابراین آموزش نحوه تشخیص روند در تحلیل تکنیکال بازارهایی مانند ارز دیجیتال از الزامات یک ترید و معامله موفق است. در بازار 3 دسته روند داریم:

  • روند صعودی: روند صعودی که با اصطلاح بازار گاوی (Bullish Run) شناخته می‌شود، بر یک سری موج‌های بالارونده سوار است. روند صعودی نشان‌دهنده قدرت تقاضای بالاتر یا غلبه خرید بر عرضه و فروش است.
  • روند نزولی: در روند نزولی به اصطلاح بازار خرسی (Bear Run) برمی‌خوریم که از یک سری موج پایین‌رونده تشکیل شده است. در این روند، شاهد غلبه فشار فروش بر خرید و تقاضا هستیم.
  • روند خنثی: روند خنثی نیز نشان‌دهنده وجود تعادل میان عرضه و تقاضاست. در این بازار هم موج صعودی و هم نزولی وجود دارد و قیمت توانایی پیش‌روی از سقف‌ها یا کف‌های قیمتی را ندارد.


سطوح حمایت و مقاومت

حمایت و مقاومت در واقع سطوحی هستند که بر فشار خرید و فروش غلبه کرده و باعث افزایش یا کاهش قیمت می‌شوند. از طرفی این سطوح قابلیت تبدیل شدن به یکدیگر را دارند، به همین خاطر به آن‌ها سطوح بازگشتی می‌گویند. تشخیص و تعیین سطوح حمایت و مقاومت نیاز به روانشناسی مختص به خود را دارد.

تور اروپا تابستان 1401 در رز آبی

تور اروپا تابستان 1401


اگر تجربه سفر به کشورهای اروپائی را دارید، شاید مشکل زیادی برای اخذ ویزا نداشته باشید اما اگر برای اولین بار است که می‌خواهید به اروپا سفر کنید، شاید مشکل ویزا برای شما جدی باشد. ما در این مطلب علاوه بر ذکر نکاتی که دانستن آن برای تمامی مسافران اروپا ضروری است، قصد داریم بهترین کشورها برای سفر اولی‌ها و بهترین کشورها را برای کسانی که قبلا به اروپا سفر کرده‌اند را معرفی کنیم تا در مناسب‌ترین زمان و با بهترین قیمت‌ها به اروپا سفر کنند.

ویزا در تور گروهی، سخت ولی ممکن

شرایط ویزا کاملا به روابط سیاسی و اقتصادی یک کشور بستگی دارد. در حال حاضر برای تورهای انفرادی کشور ایتالیا و بهتر ویزا صادر می‌کنند. کشور‌های مجارستان، سوئیس و فرانسه نیز برای تورهای گروهی سختگیری کمتری دارند. اگر تاریخچه سفری خوبی ندارید، فکر سفر به فرانسه، آلمان، هلند، چک و بلژیک را از سر خود بیرون کنید. گردش حساب و تمکن مالی بیشترین تاثیر را در اخذ ویزا دارند.

این شهر‌ها را در تور اروپا تابستان از دست ندهید!

1. پاریس، فرانسه
غذا، تاریخ، هنر، فرهنگ و زیبایی که در هر گوشه از پاریس می‌توان آن را دید و لمس کرد، دلایلی است که شما را مجذوب پاریس می‌کند. پس از سفر به پاریس، حتما لذت دوچرخه سواری در اطراف این شهر را به خودتان بدهید. بهترین زمان سفر به پاریس، ماه‌های ژوئن تا آگوست است. در این بازه زمانی، شاهد بهترین آب و هوا خواهید بود!

2. فلورانس، ایتالیا
جاذبه‌های تفریحی عالی‌ای را می‌توانید در ایتالیا پیدا کنید اما، فلورانس شهری است که واقعا نمی‌توانید به دیدار آن نروید. هنر و تاریخ، جذابیت‌های شگفت انگیز، تورهای مواد غذایی و کلاس‌های پخت و پز غذاهای خوشمزه، شما را به فلورانس می‌کشاند! از ماه مه تا اکتبر زمان دارید از آب و هوای دلپذیر فلورانس لذت ببرید.

3. آمستردام، هلند
پایتخت هلند در طول سال همواره دیدنی است. یک مرکز شهر فوق العاده به همراه کافه‌ها، رستوران‌ها، موزه‌های جالب و پارک‌های تفریحی فوق العاده که لذت پیاده روی و دوچرخه سواری را به شما هدیه می‌کند. در بازه زمانی ژوئن تا آگوست به هیچ عنوان به آمستردام سفر نکنید. در این ماه‌ها، اوج شلوغی توریست‌ها از سراسر جهان می‌باشد.

4. بارسلون، اسپانیا
شهر مورد علاقه فوتبال دوستان، شب زنده داران، معماری‌های تاریخی و هنر دوستان. پایتخت اسپانیا پر بازدیدترین شهر این کشور است. در هر زمانی که به این شهر سفر کنید، با جمعیت زیادی از گردشگران مواجه خواهید شد اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در فصل زمستان به این شهر سفر کنید تا هم از آب و هوا و هم از جشنواره‌های آن لذت ببرید.

تور‌های ترکیبی اروپا، بهترین گزینه برای گردشگران حرفه‌ای

تور‌های ترکیبی و یا تورهای دور اروپا، معمولا در کشور‌های حوزه شینگن برگزار می‌شود. به این دلیل که شما برای ورود به هر کشور، نیازی به گرفتن ویزای مجزا ندارید. ارزان‌ترین تور ترکیبی اروپا، برای 9 روز و در 3 شهر برگزار می‌شود که پایه قیمت آن از 800 یورو می‌باشد. همچنین، بیشترین هزینه تورهای دور اروپا، برای 12 روز و 4 شهر است که شروع قیمت از 1,800 یورو می‌باشد. شما در تورهای ترکیبی اروپا، فرصت بیشتری برای تفریح و گشت و گذار خواهید داشت. همچنین به جای یک و یا یک کشور، از چندین شهر و کشور بازدید می‌کنید که این خود فرصت خوبی است.

تور لحظه آخری اروپا، به هیچ عنوان!

تور لحظه آخری به این معناست که شما امروز و یا فردا آماده حرکت باشید. در صورتی که از قبل ویزا گرفته باشید، این کار شدنی است. اما اگر ویزا نداشته باشید، حداکثر 1 ماه برای زمان وقت سفارت و 1 ماه را برای صدور جواب ویزای خود در نظر بگیرید. این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ تفاوتی بین هزینه‌های تور‌های لحظه آخری اروپا و تور های معمولی اروپا وجود ندارد.

تور اروپا ارزان، بهترین راه تقویت تاریخچه سفری

هترین راه تقویت تاریخچه سفری، خرید تور ارزان اروپا است. معمولا تور‌های ارزان اروپا، ترکیبی نیستند و فقط در یک شهر برگزار می‌شود. معمولا تور‌های اروپایی ارزان برای 3 شب و 4 روز و در کشور‌های ایتالیا، اسپانیا و سوئیس برگزار می‌شود. به طور مثال تور 3 شب و 4 روز اسپانیا، 450 یورو می‌باشد.

ضمانت‌نامه تورهای اروپا. همه مقررات براساس برگشت شما تعیین شده است.

ضمانت‌نامه تورهای اروپایی از طرف آژانس‌های هواپیمایی گرفته می‌شود و ارتباطی به سفارت خانه‌ها ندارد. در صورتی که مسافر به کشور محل اقامت خود برنگردد، اعتبار آژانس هواپیمایی در سفارت‌ها از بین می‌رود؛ به همین دلیل این ضمانت‌نامه‌ها را آژانس‌های مسافرتی دریافت می‌کند. تعیین مبالغ ضمانت‌نامه کاملا به شرایط متقاضی وابسته است و این مبالغ از 100 میلیون تومان و با توجه به شرایط مسافر متغییر است.

دقیقه 90 ای نباشید، 2 یا 3 ماه قبل از سفر برای خرید تور اروپا اقدام کنید!

با این کار، شما هزینه بیشتری برای وقت سفارت فوری پرداخت نمی‌کنید، فرصت کافی برای رفع نواقص و ترجمه مدارک خود دارید و می‌توانید هتل و بلیط رفت و برگشت را با هزینه کمتر و در تاریخ مد نظرتان رزرو کنید. پس با توجه به شلوغی سفارت‌ها بهتر است که حداقل 3 ماه زودتر از تاریخ سفرتان برای خرید تور اروپا اقدام کنید و استرس جوابدهی ویزا را نداشته باشید.

انفرادی سفر کنید، از هیاهو به دور باشید!

اگر به تنهایی عادت دارید و شخصیت ماجراجویی دارید، حتما تور انفرادی اروپا را انتخاب کنید. تور های گروهی اروپا معمولا در ایام و فصول خاصی برگزار می‌شود و دارای هزینه‌های بالاتری است که برای یک سری از گردشگران، محدودیت ایجاد می‌کند. از دلایل محبوبیت تورهای انفرادی می‌توان به:

  • ارزان‌تر بودن نسبت به تورهای گروهی اروپا
  • امکان انتخاب تاریخ و تعداد شب‌های اقامت توسط مسافر
  • امکان انتخاب هتل توسط مسافر
  • عدم ارائه ضمانت‌نامه بازگشت از سفر
  • امکان تغییر تاریخ و یا حتی کنسلی تور اشاره کرد.

البته که تور انفرادی اروپا معایبی هم دارد که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم:

  • ترانسفر رفت و برگشت به عهده خود متقاضی می‌باشد.
  • در تورهای گروهی حدودا 20% شانس بیشتری برای اخذ ویزا دارید.
  • آشنا نبودن اکثر مسافران به زبان کشور مقصد
  • حضور تور لیدر که در جابجایی داخل شهر، تفریح و گشت و گذار و پرداخت هزینه‌ها به مسافر کمک می‌کند.
  • کلیه برنامه‌های گشت و گذار تورها از قبل تعیین شده و شما زمان خود را از دست نمی‌دهید.

سفر لاکچری با روزی 100 یورو هزینه

پرداخت هزینه‌های روزانه کاملا به شهر مقصد و تعداد روزهای اقامت مسافر دارد. با توجه به اینکه هتل‌های کشورهای اروپائی فقط خدمات صبحانه را دارند، با احتساب هزینه‌های خورد و خوراک، حمل و نقل و گشت و گذار، حدودا بین 60 تا 100 یورو برای هر روز همراه خود داشته باشید.

درباره تغذیه سگ ژرمن شپرد

تغذیه سگ ژرمن شپرد




این غذای خشک مخصوص سگ های نژاد ژرمن شپرد ۱۵ماه و بالاتر طراحی شده است . غذای ژرمن شپرد رویال کنین سیستم ایمنی بدن سگها را قوی تر میکند ، از پوست و موی آنها محافظت میکند و حضم راحتی دارد.

ژرمن شپرد یک سگ اصیل با قدرت تطبیق پذیری بی نظیر است. داشتن ماهیچه های قوی ، قفسه سینه پیشرفته ، حرکات قدرتمند و در آخر شخصیتی اصیل ، به سادگی باعث شده است که سگهای ژرمن در گروه بهترین سگهای سرویس دهنده قرار بگیرند ( سگهای راهنما ، سگهای نجات ، سگهای پلیس و سگهای نگهبان .
با همه این تفاسیر ، سیستم ایمنی بدن این سگها بسیار اهمیت دارد . سگهای ژرمن شپرد جزو نژادهایی هستند که میزان کمی ایمونوگلوبولین آ در بدنشان دارند، که این امر باعث میشود بیشتر در معرض خطر عفونت قرار بگیرند .
بخاطر دستگاه گوارش حساس آنها ، رژیم غذایی این سگها باید ترکیبات قابل هضمی داشته باشد تا گوارش بصورت کامل صورت گرفته و مواد غذایی بطور کامل جذب شوند .


غذای خشک رویال کنین سگ های ژرمن شپرد ، بصورت منحصر به فرد و با ویژگی های مذبور تولید شده است :

گوارش مطلوب ( ۹۶٪ قابل هضم ) : ترکیب برنج به عنوان یک منبع کربوهیدرات گیاهی ( ۹۰٪ پروتئین ) و روغن نارگیل ، باعث گوارشی سالم میشود .   که تخمیر در دستگاه گوارشی را محدود کرده و فلور روده را تنظیم می کند .

- تقویت سیستم ایمنی و کاهش اکسیداتیو : ترکیبات آنتی اکسیدان سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و پیری سلولها را کاهش میدهد . آلگوساکارید مانان  باعث تحریک سیستم ایمنی شده که باعث افزایش تعداد پادتن ها در بدن میشود . ( ایموگلوبین آ ، گلوبولهای سفید )

محافظت از پوست و جلا دادن مو : این محصول قدرت محافظتی پوست را افزایش داده و براقیت طبیعی به موی سگ شما میبخشد که بخاطر ترکیب ویتامین ها و آمینو اسیدها است .

محافظت از مفاصل : اثرات سولفات کندرویتین و گلوکوزامین باعث محافظت از مفاصل شده و پیشرفت ارتروز ، التهاب و اکسیداتیو را به کمک امگا ۳ و اسیدهای چرب به تعویق می اندازد .


تغذیه سگ ژرمن شپرد :


غذای سگ ژرمن شپرد شولاین  چیست؟

توجه به تغذیه غذای سگ ژرمن شپرد شولاین  بسیار مهم و بر روی سلامتی این سگ تاثیرگذاره.توصیه ما دامپزشکان اینه که  برای غذای سگ ژرمن شپرد از غذای خشک و کنسرو سگ که به صورت آماده در پت شاپ ها و کلینیک دامپزشکی فروخته میشه استفاده کنین. این غذاها با توجه به سن سگ ژرمن شما در انواع مختلفی تولید شدن و مواد موجود در اون ها با توجه به نیازهای سگ به دقت بالانس شده و میتونین مطمئن باشین همه مواد غذا یی به اندازه لازم به بدنش میرسه.  


   

رنگ و ظاهر سگ ژرمن شپرد شولاین

این نژاد در دو نوع ژرمن کار (work) و شو لاین (showline) وجود دارد؛ البته در سال‌های اخیر ژرمن King نیز به این دسته‌بندی اضافه شده‌است. رنگ‌های قهوه‌ای و مشکی؛ مشکی و در سال‌های اخیر رنگ سفید نیز برای این نژاد داده شده‌است. خلق و خو اغلب به عنوان سگ کار از آن استفاده می‌شود. جرمن شپرد سگی باهوش، نترس، مشتاق، شجاع، شاداب و بیقرار برای آموختن است. به شجاعت و وفاداری شهرت دارد. سگی است جدی و به نظرمی رسد. استعداد بسیار خوبی در آموختن دارد. آن‌ها خیلی دوست دارند که همیشه نزدیک اعضای خانواده باشند و بلعکس از غریبه‌ها دوری می‌جویند. جرمن شپرد سگ اجتماع دوستی است و نباید او را برای مدت طولانی تنها گذاشت. تنها زمانی پارس می‌کند که لازم باشد. شمه قوی در محافظت و نگهبانی دارد و بهتر است که از سنین پایین به آن آموزشهای اختصاصی داده شود. با حیوانات دیگر کنار می‌آید و با کودکان بسیار مهربان است. به راحتی می‌توان آن را برای اهداف گوناگون اعم از سگ گله، سگ نگهبان، سگ پلیس، راهنمای نابینایان، ناجی و سگ ارتش تعلیم داد وزن و ارتفاع وزن در نرها: (۳۰–۴۰) ک. گ، در ماده‌ها: (۳۰–۴۰) ک. گ ارتفاع در نرها: (۶۰–۶۵) س. م، در ماده‌ها: (۵۵–۶۰) س. م مشکلات سلامتی مشکلات کپل (باسن) و آرنج در آن‌ها شایع است بنابراین قبل خرید توله سگ از سلامت والدین نسبت به این بیماری اطمینان حاصل نمایید. بیماریهای خونی، مشکلات هضم غذا، صرع، اگزما و کوتاه ماندن اندام قابل ذکر می‌باشد.

آشنای با قلعه نوی شوان اشتاین در آلمان

قلعه نوی شوان اشتاین در آلمان



قلعه نوی شوان اشتاین یکی از پر بازدیدترین قلعه‌های آلمان و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا است.
این قلعه در فراز روستای هوهن شوانگو و در نزدیکی مرز اتریش و آلمان در شهر بایرن (باواریا)، نزدیک شهر فوسن واقع شده است.
این قلعه زیبا توسط پادشاه خجالتی و عجیب و غریب به نام لودویگ دوم ساخته شده است.

هدف از ساخت قلعه نوی شوان اشتاین

این قلعه به عنوان یک پناهگاه‌های شخصی دنج برای پادشاه در نظر گرفته شده بود.
او تمایل داشت در هنگام نیاز به خلوت و آرامش از آن استفاده کند و البته هزینه گزافی نیز برای ساخت آن پرداخت کرد.
این قلعه تجسم مکتب هنری رمانتیک است و به طرز خارق العاده‌ای در نقطه‌ای مرتفع بر فراز دره رود پولات واقع شده است.

لودویگ دوم

در ۲۵ آگوست ۱۸۴۵ بزرگترین پسر ماکسی میلیان دوم متولد شد.
لودویگ دوم پس از مرگ ناگهانی پدرش از سال ۱۸۶۴ – ۱۸۸۶ پادشاه بایرن بود.
لودویگ دوم بسیار خجالتی و بیشتر اوقات در کوه‌های آلپ سپری می‌کرد و از خصوصیات اخلاقی او می‌توان به افسانه پرستی اشاره کرد.
شاه لودویگ دوم شخصیتی مرموز داشته و به شدت تحت تأثیر اُپرا‌های مشهور ریچارد واگنر آهنگساز مشهور جهان قرار داشته و از دوران کودکی، اوقات خود را با دنیای خیالی و اسرارآمیز اسطوره‌ها و شخصیت‌های رؤیایی آثار واگنر پُر می‌کرد.
البته این موضوع را نیز باید در نظر داشت که تزئینات و نقوش به کار رفته در دیواره‌های این قلعه، عمدتاً مرتبط با اساطیر و شخصیت‌های حماسی بوده و ریچارد واگنر در اُپرا‌های خود از این نقوش و مفاهیم نیز الهام گرفته است.

معنی نوی شوان اشتاین

از منظر لغوی قلعه نوی شوان اشتاین به معنی قلعه جدید ساخته شده از سنگ قو (New Swan Stone) است.
در اساطیر باستانی این سرزمین، قو، نماد مُنادی کنت‌های شوانگائو (Schwangau) بوده و همچنین در آئین مسیحیت از قو به عنوان سمبل اصالت و پاک‌دامنی یاد می‌شود. این قلعه که در ابتدا بانام) نوی برگ هوهن شوانگو (شهرت داشت، پس از مرگ شاه لودویگ با عنوان قلعه نوی شوان اشتاین نامیده شد.
طراحی این قلعه به سبک افسانه‌ایی در قرن نوزدهم در زمانی که قلعه‌ها دیگر اهداف استراتژیک و دفاعی نداشتند، ساخته شد.

در طول دوره قرون‌وسطی، دو قلعه کوچک در محلی که امروزه قلعه نوی شوان اشتاین بر فراز صخره‌های ناهموار و خشن واقع‌شده است، قرار داشت.
لودویگ دوم در دوران کودکی خود از محل خرابه‌های این دو قلعه باخبر بوده و آن‌ها را دوست داشت، علاوه بر این قلعه هوهن شوانگو به‌عنوان اقامتگاه تابستانی خانواده سلطنتی بوده و گفته می‌شود قلعه وارتبورگ نیز به‌عنوان مدل اولیه برای ساخت قلعه نوی شوان اشتاین مدنظر قرار داشته است.

قلعه نوی شوان اشتاین در آلمان

یک قلعه پیشرفته در زمان خود بوده است

هرچند طراحی و تزئینات نمای بیرونی این قلعه پس از تکمیل نهائی، بیشتر شبیه به قلعه چاتئو دی پیرفوندز در فرانسه است.
با وجود اینکه ساخت این قلعه در زمان قرون وسطایی صورت گرفته، اما در آن زمان به فناوری روز دنیا مجهز شده بود.
بله شاید معتجب شوید ولی به طور مثال در هر طبقه از قلعه سرویس‌های بهداشتی با سیستم شستشوی خودکار، سیستم گرمایش هوا برای کل قلعه و آب مصرفی قلعه از طریق یک چشمه نزدیک که در ۲۰۰ متری قلعه واقع شده است تأمین می‌شود.

پایان ساخت قلعه نوی شوان اشتاین

ساخت این قلعه از سال ۱۸۶۹ آغاز شد و در ابتدا پیش بینی می‌شد سه سال به طول انجامد.
اما لودویگ دوم تصمیم به ساخت قلعه با ظاهری خاص رو در ذهن داشت ولی متاسفانه ساخت این قلعه عظیم و خاص حتی در زمان مرگ لودویگ در سال ۱۸۸۶ به پایان نرسید و تا به امروز به طور کامل به پایان نرسیده است.
این ساختمان در زمان خود یک ساختمان بسیار بحث برانگیز بود و بسیاری از حقایق جالب در مورد آن وجود دارد.
ما در این مقاله قصد داریم برخی از این حقایق در خصوص این قلعه متحیر رو به شما عزیزان و همراهان همیشگی آژانس مسافرتی ژیوار بازگو نماییم.



قلعه نوی شوان اشتاین در آلمان   :

حقایقی درباره قلعه نوی شوان اشتاین

این قلعه فقط برای یک نفر ساخته شده است؟!
وسعت این قلعه بسیار عظیم است، به طوری که در بعضی از روز‌ها تا ۶۰۰۰ گردشگر از آن بازدید می‌کنند.
پادشاه لودویگ دوم فقط ۱۱ شب در قلعه خوابید.
پادشاه لودویگ دوم علاقعه بسیاری به ریچارد واگنر داشت و به همین علت سبک و طراحی بسیاری از اتاق‌های قلعه از اُپرای واگنر الهام گرفته شده اند.
ریچارد واگنر هرگز فرصتی برای بازدید از قلعه نداشت زیرا قبل از اتمام ساخت قلعه درگذشت.
در قلعه تختی وجود ندارد، زیرا تالار استراحت این قلعه تا زمان مرگ لودویگ تکمیل نشده بود.
طراحی قلعه زیبایی خفته در دیزنی لند پاریس از این قلعه الهام گرفته شده است.
۱۴ نجار بیش از چهار سال برای ساخت کار‌های چوبی در اتاق استراحت پادشاه کار کردند.
دیوار‌های قلعه از آجر با پوششی از سنگ آهک به رنگ روشن برای تزئین ساخته شده است.
نظر به زیبایی منحصربفرد این قلعه، تصویر قلعه روی یک سکه یادبود ۲ یورویی در سال ۲۰۱۲ حک شد.
قلعه دارای یک باغ داخلی بسیار زیبا است، که توسط یک حیاط دیواری احاطه شده است. یک غار مصنوعی در داخل قلعه تعبیه شده است.
بر اساس نقشه اولیه قلعه قرار بود بیش از ۲۰۰ اتاق ساخته شود، که البته از این تعداد فقط ۱۵ اتاق به طور کامل قبل از مرگ ناگهانی لودیوگ دوم در سال ۱۸۸۶ به اتمام رسیده بود.
اتاق استراحت در دو طبقه به سبک بیزانسی و با نقاشی‌های دیواری که فرشتگان را به تصویر می‌کشد طراحی شده است.
طراحی افسانه‌ای قلعه منجر به پربازدیدترین قلعه کشور آلمان و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان گردیده است و هر ساله بیش از ۱.۳۰۰.۰۰۰ نفر از دروازه آن بازدید می‌کنند.
از آنجا که این قلعه به عنوان نمایندگی سلطنتی در نظر گرفته نشده بود، بلکه برای آرامش پادشاه بود، تصاویر حک شده در دیوار‌های قلعه الهام گرفته شده در مورد عشق، گناه، توبه و رستگاری هستند.

آشنایی باکف دوقلو در ارز دیجیتال

کف دوقلو در ارز دیجیتال




یکی از پرکاربردترین الگو های بازگشتی، الگلوی کف دوقلو وسقف دوقلو میباشد. این الگو هم همانند الگوی سر و شانه بر اساس روند پی ریزی شده است.
عموما در بازارهای صعودی میتوان در انتهای یک روند با مشاهده این الگو تغییر روند و بازگشت قیمت را پیش بینی کرد. به عنوان مثال اگر ناکارامدی بازار در حرکت پیدا شود، با مشاهده برخورد قیمت در دو قله پیاپی به یک سطح قیمتی میتوان به چرخش بازگشت بازار نیز پی برد، و زمانی که خط گردن میشکند این الگو فعال میشود.

در اصطلاح عمل تحلیل تکنیکال به این الگو، سقف دوقلو میگویند که ممکن است در حالت های غیر ایده آل سقف ها با اختلاف ناچیز از یکدیگر تشکیل شوند یا یک سقف با بسته شدن کندل و سقف دیگر با سایه قیمتی همراه باشد.

کف دوقلو در ارز دیجیتال:


کف دوقلو

از این نظر، این ها را دوقلو مینامند. به دلیل این که دارای یک سقف و یا کف یکسانی هستند که ترجیجا در 95%مواقع، کلوز کندلی در یک سطح حمایتی مقاومتی یکسان دارند.

الگوی کف دوقلو نیز در انتهای یک روند نزولی شکل میگیرد که امید از بازگشت و تغییر جهت حرکتی سهم یا ارز دارد. این الگوها عموما به صورت کلاسیک تشکیل میشوند ولیکن بایستی منتظر تاییده ورود برای گرفتن یک معامله کم ریسک باشید.

نکته ایی که در ساختار شماتیک بنام پولبک ذکر شده باید گفت که هر شکست منطقی و درستی پولبکی دارد و شما با شناخت الگو و شکست خط گردن، در پولبک میتوانید یک ورود موفق به معامله داشته باشید.

هدف قیمتی این الگوها براساس میزان ارتفاع خط گردن تا خط حمایت یا مقاومت سقف و کف میباشد که در اکثر موافق با توجه به تغییر روند صورت گرفته اهداف بسیار بالاتری نیز قابل دسترسی خواهد بود.