اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

چه اصولی باید در رژیم غذایی گربه رعایت شود؟

اگر بخواهیم در مورد تغذیه گربه در یک جمله صحبت کنیم، بهتر است بگوییم غذایی که تمامی نیازهای بدن گربه را تامین کند، غذایی مناسب برای اوست. نیازهای غذایی گربه شامل چربی، پروتئین، ویتامین، کربوهیدرات، مواد معدنی و آب می باشد.

اگر به تازگی صاحب گربه یا بچه گربه شده اید، باید همواره به تغذیه و نگهداری گربه توجه کنید. تغذیه حیوانات خانگی از مهم ترین موضوعات برای نگهداری این حیوانات می باشد. در این مطلب به شما اطلاعات زیادی در مورد غذای گربه خانگی خواهیم داد. با ما همراه باشید.

نکات مهم در رابطه رژیم غذایی گربه بالغ

گربه ای که در طبیعت زندگی می کند و غذایش را با شکار و تحرک زیاد به دست می آورد، بالطبع با گربه خانگی که تحرک کمتری دارد و همواره غذایش را به صورت آماده از صاحبش دریافت می کند، تفاوت دارد. غذای مناسب برای گربه خانگی باید شامل تمامی نیازهای غذایی گربه مانند پروتئین، چربی و مواردی را که در بالا ذکر شد، باشد.

مواد غذایی مانند شیر، پنیر و تخم مرغ می تواند در کنار گوشت به گربه بالغ داده شود. پروتئین باید حداقل ۵ درصد جیره غذایی گربه بالغ را شامل شود. این منبع برای گربه های جوان باید ۱۰ درصد و برای بچه گربه هایی که به تازگی از شیر گرفته شده اند، ۳۰ درصد باشد.

غذای خشک گربه بالغ شما باید پروتئین گیاهی بسیار کم و پروتئین حیوانی زیادی داشته باشد زیرا هضم پروتئین گیاهی برای گربه ها کمتر است و ممکن است گربه دچار بیماری شود. کربوهیدرات در غذای گربه بالغ باید کمتر از ۱۰ درصد آن باشد. گوشت، مرغ یا ماهی تازه از منابع غذایی مفید برای گربه خانگی می باشد.

گربه های خانگی به نسبت سگ های خانگی، به انرژی، پروتئین و در کل غذای بیشتری احتیاج دارند. همچنین به دلیل زیاد خوابیدن، مستعد برای چاق شدن می باشند. بنابراین در صورت دقت نکردن به رژیم غذایی گربه، ممکن است وزن گربه افزایش یابد و چاق شود.

رژیم غذایی گربه

گربه ها به دلیل اینکه به پروتئین زیادی احتیاج دارند، بنابراین فسفر زیادی مصرف می کنند و برای جلوگیری از کمبود کلسیم، باید کلسیم بیشتری به آن ها داد.

گربه هایی که در طبیعت زندگی می کنند، با شکار پرندگان و جوندگان کوچک و وجود استخوان در این حیوانات، نیازشان به کلسیم برطرف می گردد. بنابراین در تغذیه گربه خانگی که سن کمتری دارند، باید گوشت همراه با استخوان چرخ شده و پخته شده همراه با شیر یا آب گوشت قرار دهیم. همچنین در تغذیه گربه های بالغ از استخوان های قلم گوسفند که در زودپز پخته می شود، به همراه گوشت استفاده کنیم.

هرگز به گربه خود گوشت گوسفند، گوساله یا مرغ خام ندهید زیرا ممکن است موجب انتقال انگل هایی به گربه خانگی شما شود. برای تامین ویتامین غذایی گربه که در اثر پخته شدن غذا از بین می رود، می توانید طبق دستور دامپزشک از قطره مولتی ویتامین یا شربت استفاده نمایید. البته بهتر است ماهی را به صورت خام به گربه بدهید تا ارزش غذایی ان از بین نرود.

از جمله سبزیجاتی که می توان در رژیم غذایی گربه قرار داد می توان به هویج و کاهو اشاره کرد. گربه ها به علف های باغچه نیز علاقه دارند اما ممکن است بعد از خوردن آن ها استفراغ کنند که مشکلی ندارد. استفراغ گربه موجب خروج گلوله های موی لیسیده شده از معده گربه می شود.

حاملگی گربه | غذای گربه باردار چیست؟

در مرحله اولیه، حاملگی در گربه ها نامرئی است. اما بعضی از گربه ها که قبلا از هم پاشیدن آمده اند رفتار می کنند مثل اینکه مدت هاست که باردار هستند، غذای زیادی می خورند، اغلب به مدت طولانی به دنبال اندیشیدن در یک نقطه می مانند، مثل اینکه گوش دادن به تغییرات در بدن. گربه های دیگر همچنان مانند بچه های تبهکار رفتار می کنند و میزبانان را با جهش های سرگیجه ترساندن می کنند.
شما باید برای هر چیز آماده باشید ... بچه گربه های خیابانی بدون مارک که بیشتر از زندگی در خانه زندگی می کنند، آنها معمولا در هنگام تولد مقابله می کنند.
توله های گربه ها، به ویژه نژاد های نژاد نژاد، اغلب نیاز به حضور دامپزشک یا پرورش دهنده حیوانات گربه دارند.

علائم گربه باردار:

در گربه ها، مانند انسان، غیرممکن است که بارداری را با آزمایش خون یا آزمایش ادرار تعیین کند. تعیین کنید که گربه شما از علائم زیر باردار است:

- در ابتدای هفته سوم بارداری ، نوک پستان گربه رشد می کند (شبیه به برنج) و تبدیل به صورتی می شود.

- و در هفته چهارم، گربه باردار شروع به افزایش وزن می کند، بارداری گربه بیشتر آشکار می شود.

- مانند انسان، بعضی از گربه های باردار می توانند در هفته سوم بارداری بیماری صبح را تجربه کنند.

- دامپزشکی با تجربه می تواند شکم یک گربه را لمس کند، گربه ها را برای 3 تا 4 هفته حاملگی پیدا کند. اما سعی نکنید خودتان را در خانه انجام دهید، این امر می تواند به طور جدی به میوه های در حال رشد آسیب برساند.

- بارداری در گربه می تواند با یک سونوگرافی در یک ماه تشخیص داده شود.

- اشعه ایکس همچنین می تواند حاملگی گربه ها را شناسایی کند، اما تنها بعد از 40 روز، به دلیل اینکه قبلا اسکلت جنین در اشعه ایکس نامرئی است. گاهی اوقات این روش ها می توانند به عنوان یک آسیب شناسی پیش آشکار شوند و مانع از پیامدهای نامطلوب متعدد شوند.

تغذیه و رژیم غذای گربه حامله

در دوران بارداری، وزن گربه باید برای گربه بالغ مناسب باشد. غذای گربه حامله بسیار مهم است. برای تغذیه گربه های باردار باید از رژیم غذایی کامل استفاده کنید. خوراک مخصوص برای گربه های باردار که برای بارداری استفاده می شوند. گربه حامله ممکن است نیاز به تغذیه بهتر داشته باشد. فرکانس تغذیه گربه در دوران بارداری چندین بار افزایش می یابد. اما اضافه وزن بیش از حد در گربه های باردار معمولا به علت سپرده های اضافی چربی است. در گربه های باردار، وزن بدن بعد از زایمان فورا کاهش نمی یابد. برای گربه ها برای تغذیه کامل نیاز به ذخیره چربی لازم است. بدون ذخیره چربی و در غیاب تغذیه با کیفیت بالا، گربه قادر به فراهم کردن بچه گربه ها با شیر به اندازه کافی نخواهد بود.

غذای گربه حامله

تغذیه سگ نگهبان، قیمت غذای سگ نگهبان چقدر است؟

نکاتی درباره ی سگ های نگهبان

نگهداری و تربیت سگ نگهبان در نوع خود یک کار مهم و حساس به شمار می‌رود. آشنایی با اخلاق، ویژگی‌ها، نژادهای مختلف سگ نگهبان، تفاوت سگهای نگهبان و سگ های گارد با دیگر سگ‌ها حائز اهمیت است.

اصلا سگ نگهبان به چه نوع سگی گفته می شود؟

سگ نگهبان یک سگ هشداردهنده است که به شدت نسبت به قلمرو و محدوده زندگی خود حساس است. تمام نژادهای سگ نگهبان در مواجه با ورود یک غریبه به قلمرو خود، رفتاری به شدت تهاجمی از خود نشان می‌دهند. سگ نگهبان نیز مانند سگ‌های دیگر، به خوبی احساسات صاحب خود را متوجه می‌شوند. تفاوت سگ های نگهبان و سگ گارد، جدا از نژاد آنها. در شیوه تربیت آن ها است. روش تربیت سگ نگهبان از اهمیت بالایی برخوردار است.  به عنوان مثال، یک سگ ژرمن شپهرد می‌تواند هم به عنوان سگ گارد و هم به عنوان سگ نگهبان تربیت شود.اگر به دنبال نگهداری از سگ برای نگهبانی هستید بهتر است نژادهای این نوع سگ‌ها را بشناسید. نگهداری از سگ برای نگهبانی، نیاز به شناخت از خلق‌وخوی آنها دارد و لازم است بدانید که با اینگونه سگ‌ها چگونه رفتار کنید.

تغذیه سگ نگهبان، قیمت غذای سگ نگهبان

بنا بر به میزان فعالیت، سوخت و ساز بدن و سن سگ های مختلف به مقدار متفاوتی از غذا نیاز دارند. بهترین غذا برای سگ های روتوایلری که زیر ۲ ماه سن دارند، شیر مادر است چرا که این ماده منبع غنی کلسیم و پروتئین است. توله های ۲ تا ۶ ماهه این نژاد بهتر است روزی ۳ تا ۴ وعده غذای کنسروی بخورند و زیاده روی ممکن است باعث چاقی آن ها شود. این سگ ها باید در این سن روزانه ۱.۲ تا ۱.۵ درصد کلسیم، ۲۳ تا ۲۸ درصد پروتئین و ۱۴ تا ۱۸ درصد چربی مصرف کنند.

غذای توله های ۶ تا ۱۸ ماهه

این سگ ها باید روزی دو وعده غذا بخورند. روتوایلر ها در حدود ۱۲ ماهگی بالغ می شوند و غذای او فاکتور خیلی مهمی در حین بلوغش است.

قیمت غذای سگ نگهبان

غذای سگ نگهبان بالغ

این سگ های بالغ که حدود ۴۵ کیلوگرم وزن دارند، باید هر ماه برنامه غذایی شان تغییر یابد و این برنامه را حتما زیر نظر دامپزشک و بنا بر تناسب وزن و خلق و خوی سگتان تنظیم کنید. روتوایلر های بالغ باید روزانه ۲۱۰۰ کیلوکالری بگیرند و ۲۲ تا ۲۶ درصد آن از پروتئین و ۱۲ تا ۱۴ درصد آن از چربی تشکیل شده باشد.

برای مشاهده انواع غذای سگ نگهبان و اطلاع از قیمت غذای سگ نگهبان به فروشگاه دیجی پت مراجعه کنید.


افراد و شخصیت های مهم ایتالیا

شخصیت های مهم ایتالیا

شخصیت های مهم ایتالیا(لئوناردو داوینچی،نقاش ایتالیایی)


بسیاری از آثار لئوناردو داوینچی از نقاط مختلف جهان در نمایشگاهی بزرگ در لوور جمع‌آوری و به نمایش گذاشته شدند. اما هنوز آثار زیادی هستند که در شهرهای کوچک و بزرگ ایتالیا باقی مانده‌اند.

جورجو وازاری، در زندگینامه‌ی لئوناردو داوینچی که ۳۰ سال پس از مرگ این هنرمند در سال ۱۵۱۹ نوشته شده است، می‌گوید داوینچی از چنان نبوغی برخوردار بود که هرچه به ذهنش می‌رسید، به‌راحتی در انجام آن تبحر می‌یافت. پانصد سال پس از مرگ این هنرمند، موزه لوور پاریس، نمایشگاه پربازدید «لئوناردو داوینچی» را برگزار کرد و بدون‌تردید، موردتوجه‌همگان‌قرارگرفتن خود را در زمان حال، مدیون این نمایشگاه است. چیره‌دستی اندیشمندانه‌ی داوینچی که در نقاشی‌ها و طراحی‌ها به‌علاوه‌ی پژوهش‌های علمی و الگوهای معماری و مهندسی وی کرد پیدا می‌کند، موجب برپایی نمایشگاه‌های فراوانی شده است که برای بزرگداشت او در شهرهای مختلف ایتالیا  برگزار می‌شوند. ایتالیایی‌ها همچنان به‌خاطر این هنرمند شهیر به خود می‌بالند و مدعی میراث وی هستند.

زمانی که موزه‌ی لوور، به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه‌دار نقاشی‌های داوینچی از نقاشان و شخصیت های مهم ایتالیا  در جهان، شروع برگزاری جشن‌های یادبودی برای داوینچی به‌مناسبت پانصدمین سال مرگ وی کرد، غرور ایتالیایی‌ها خدشه‌دار شد. اما پس از چندین کشمکش بین دو کشور، امانوئل مکرون و سرجیو ماتارلا، روسای جمهور فرانسه و ایتالیا در مراسمی رسمی در آمبواز (همان محلی که داوینچی در آن درگذشت) در فرانسه به ملاقات هم شتافتند و به همراه هم بر سر مزار این هنرمند حاضر شدند. در میانه‌ی این چشم‌وهم‌چشمی‌ها، غرور هیچ شهری به‌اندازه‌ی وینچی لگدمال نشد؛ شهری کوچک در توسکانی که در فاصله‌ی ۱۷ مایلی در سمت غرب فلورانس قرار گرفته است و داوینچی در تاریخ ۱۵ آوریل سال ۱۴۵۲ در آن متولد شد. او پسر سِر پیرو داوینچی، دفترداری از طبقه‌ی ثروتمند جامعه، و یک دختر روستایی محلی به نام کاترین بود.

روح داوینچی را می‌توان همه‌جا، در میان دیوارهای شهر کوچک وینچی، احساس کرد. چراکه هنرمندان معاصر به رویاهای خود جامه‌ی واقعیت پوشانده‌اند و ایده‌هایش را از نو آفریده‌اند. مجسمه‌ای سه بعدی از طراحی مرد ویترویوسی، اثر داوینچی، در میدان اصلی شهر واقع در بخش تاریخی آن، آشکارا به چشم می‌خورد. در بخش دیگری نیز، اسبی برنزی با الهام از یکی از مدل‌های داوینچی به چشم می‌خورد که او آن را برای خاندان اسفورزا در میلان ساخت، اما هیچ وقت فرصت تکمیلش را نیافت. سایر فضاهای شهری وینچی نیز به همین منوال و توسط هنرمندان بسیاری به آثاری برگرفته از طراحی‌های داوینچی آراسته شده است.

اطلاعات دقیقی از زادگاه واقعی داوینچی در دست نیست. اما آنطور که والترآیزاکسون در زندگینامه‌ی داوینچی (۲۰۱۷) می‌گوید، «اسطوره و صنعت گردشگری محلی» در کلبه‌ای سنگین در دهکده‌ی آنچیانو، در فاصله‌ی دو مایلی از وینچی، متولد شد که این کلبه، اکنون به موزه‌ای کوچک بدل شده است. پالازو گودی (Palazzo Guidi)، یکی از سالن‌های موزه‌ی لئوناردو داوینچی (Leonardo da Vinci Museum) در شهر وینچی، تا ژانویه‌ی آتی میزبان نمایشگاهی درباره‌ی هویت داوینچی و رابطه‌ی وی با شهر مادریش خواهد بود.

قسمتی از موزه‌ی داوینچی در شهر وینچی به کاوش درباره‌ی اولین طراحی این هنرمند می‌پردازد که منظره‌ای متعلق‌به پنجم اوت سال ۱۴۷۳ است و شیفتگی وی نسبت به طبیعت را ثابت می‌کند. اصل این اثر (رونوشت آن در این نمایشگاه به نمایش در آمده است) متعلق به گالری اوفیتزی (Uffizi Galleries) است و همراه با مرد ویترویوسی داوینچی برای نمایش به موزه لوور به امانت داده شده‌اند. مرد ویترویوسی داوینچی از لحاظ شهرت از تابلوی معروف مونا لیزا چیزی کم ندارد و در گالری آکادمی (Accademia Galleries) در شرایطی کنترل‌شده نگهداری می‌شود.

تمرکز موزه‌ی فوق روی آثاری است که علاقه‌ی داوینچی را به علم، معماری و مهندسی نشان می‌دهد و چند مدل مختلف از جمله جنگ‌افزارهای مختلف و ماشین‌های پرنده را شامل می‌شود. این مدل‌ها در سال ۱۹۵۲ ساخته شده‌اند و برای پانصدمین سالگرد مرگ او به نمایش درآمده‌اند. بخش‌های دیگر موزه مربوط‌به اپتیک، آناتومی، ساعت‌های مکانیکی، مطالعه‌ی آب و علم هندسه است.

در سال‌های دهه‌ی ۱۴۶۰، داوینچی شهر وینچی را ترک کرد تا به فلورانس برود و با پدرش زندگی کند. چون او حاصل ازدواج رسمی پدرش نبود، نمی‌توانست شغل دفترداری را که کسب‌وکار خانوادگی آن‌ها بود را تصاحب کند و بنابراین، ابتدا به مدرسه‌ای فرستاده شد تا ریاضیات بیاموزد. وازاری در کتاب خود نوشته است که لئوناردوی نوجوان توانست به‌سرعت از معلم خود در علم ریاضی جلو بزند. او در همان سنین به‌عنوان دستیار آندرئا دل وروکیو، مهندس و هنرمند ساکن فلورانس، انتخاب شد.

در سال‌های میانی دهه‌ی ۱۴۷۰، داوینچی شمایل فرشته‌ای را در سمت چپ «غسل تعمید مسیح» وروکیو کشید. تابلوی «عید بشارت» داوینچی که متعلق‌به کلیسای مونت الیویتو است نیز مربوط به همان سال‌ها است. هر دو تابلو اکنون روی یکی از دیوارهای اوفیتزی آویزان هستند و در کنار آن‌ها، تابلوی «ستایش مغ» (یا «نیایش مغ») قرار دارد که داوینچی آن را پس از نقل مکان به میلان در سال ۱۴۸۲ نیمه‌تمام رها کرد. موزه‌ی اوفیتزی از امانت‌دادن این آثار به موزه‌ی لوور خودداری و علت این کار را، آسیب‌پذیری آن‌ها عنوان کرده است.

اولین اقامت داوینچی در میلان ۱۷ سال به طول انجامید. آن زمان زمامداری این شهر به عهده‌ی لودوویکو اسفورزا (Ludovico Sforza) بود؛ همان شاهزاده‌ای که برای خلق آثار مختلف داوینچی را به دربارش دعوت و از او حمایت کرد کرد. پیش‌نویس معرفی‌نامه‌ی داوینچی به لودوویکو در گالری آمبروزیانا (Pinacoteca Ambrosiana gallery) در میلان در معرض دید همگان قرار دارد. او در این نامه خود را یک مهندس نظامی کارکشته معرفی می‌کند که قادر به طراحی سلاح‌هایی است که «وحشت زیادی را به دشمت مستولی خواهد کرد». او درباره‌ی مهارت‌های دیگری که در زمینه‌ی مجسمه‌سازی و نقاشی دارد، در بخش دیگری صحبت می‌کند. همچنین، این وعده را می‌دهد که اسبی برنزی را «به پاس شکوه جاودانه و افتخار ابدی» خاندان اسفورزا تقدیم کند. در حدود پانصد سال پس از این نامه، نسخه‌ای مدرن از اسب مذکور در میدان مسابقات میلان نصب شده است. این در حالی است که خیلی از ساکنان این شهر ترجیح می‌دهند این اسب به محل بهتری با شرایط مناسب‌تر انتقال یابد.

نابغه‌ی توسکان، دیوارنگاره‌ی شام آخر را به درخواست لودوویکو و در سالن غذاخوری صومعه‌ی سانتا ماریا دله گرتزیه (monastery of Santa Maria delle Grazie) کشید. یکی دیگر از کارهایی که داوینچی برای لودوویکو انجام داد، نقاشی سالا دله اسه (اتاق برج‌ها) در قصر اسفورزا (Sforza Castle) است. قصر اسفورزا قلعه‌ای است که خاندان حاکم میلان در آن ساکن بود و در حال حاضر به موزه تبدیل شده است. در میان آثار مختلفی که داوینچی خلق کرده است، این‌ها تنها نقاشی‌های دیواری شناخته‌شده‌ای هستند که تا به امروز حفظ شده‌اند. سالا دله اسه هم‌اکنون در دست بازسازی است و از سال ۲۰۱۳ تاکنون به روی عموم بسته بوده است. اما به مناسبت پانصدمین سال‌مرگ خالقش، این اثر با استفاده از نمایشی چند رسانه‌ای که در بینندگان را به سال‌های اولیه‌ی زندگی داوینچی در میلان می‌برد، در معرض تماشای همگان قرار داده شد.

تابلوی نقاشی «پرتره‌ی موسیقی‌دان»، اثر دیگری از داوینچی که اکنون در موزه‌ی لوور به نمایش در آمده است، به‌همراه ۲۹ طراحی دیگر و همچنین، ۱۱۱۹ برگه‌ای که روی‌هم‌رفته مجموعه‌ی ۱۲ جلدی «قوانین آتلانتیک» را تشکیل می‌دهند، نیز متعلق‌به آمبروزیانا هستند. کتاب قوانین آتلانتیک را شاید بتوان مهم‌ترین اثر در میان این آثار دانست؛ این اثر بزرگ‌ترین مجموعه از دست‌نوشته‌های داوینچی است که پس از مرگ وی جمع‌آوری شده‌اند. همیشه چند برگ از این مجموعه در آمبروزیانا در معرض دید تماشاگران قرار دارد.

موزه‌ی ملی علوم و فناوری لئوناردو داوینچی (National Museum of Science and Technology Leonardo da Vinci) در سال ۱۹۵۳ با هدف نمایش ماکت‌ها و مدل‌هایی برگرفته از ابداعات و اختراعات داوینچی افتتاح شد. این کار به مناسبت پانصدمین سال تولد وی انجام شد. ۷۰ سال است که موزه‌ی ملی علوم و فناوری لئوناردو داوینچی چندین نسل از دانش‌آموزان ایتالیایی را مسحور هنر داوینچی کرده و امسال هم به مناسبت پانصدمین سالگرد مرگ داوینچی، یک بار دیگر اقدام به برپایی دوباره‌ی گالری‌هایی از آثار مربوط‌به داوینچی کرده است. هدف از این کار را معرفی این هنرمند با توجه به دورانی که در آن می‌زیست، اعلام کرده‌اند.

کلودیو جیورجیونه (Claudio Giorgione)، مدیر و جمع‌آوری‌کننده‌ی آثار برای گالری‌های جدید، می‌گوید:

می‌خواهیم لئوناردو را در دوران تاریخی خود بکاویم. می‌خواهیم داستان این شکوه را با وضوح بیشتری روایت کنیم.

به عقیده‌ی جیورجیونه، داوینچی باید عاری از صفات افسانه‌ای که به وی نسبت داده شده است، به مردم شناسانده شود.

داوینچی، میلان را در سال ۱۴۹۹ ترک کرد و سال ۱۵۰۶، دوباره به آنجا بازگشت. سپس، باز هم میلان را ترک کرد و در مدت هفت سال، به شهرهای دیگری مانند پارما، فلورانس، مانتوا، ونیز، پاویا و چندین شهر دیگر سفر کرد و سرانجام در سال ۱۵۱۳ و مدت کوتاهی پس‌از آنکه جیووانی دی مدیچی به‌عنوان پاپ لئون دهم انتخاب شد، به رم رفت. او در رم در عمارتی در ویلا بلودیر (Villa Belvedere)، اقامتگاه تابستانی پاپ، اسکان داده شد. واتیکان، تنها نقاشی که داوینچی در رم خلق کرد را در اختیار دارد. این اثر، تابلوی «سنت ژروم» نام دارد و برای نمایش در مراسم پانصدمین سالگرد مرگ داوینچی، به موزه‌ی لوور قرض داده شده است.

اقامت داوینچی در رم با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در آکادمی ملی دای لینچی (National Academy dei Lincei) جشن گرفته شد. یکی از این نمایشگاه‌ها در پالازو کروسینی (Palazzo Corsini) به نمایش کتاب‌هایی مشغول است که متعلق‌به داوینچی بود. او درحدود ۲۰۰ جلد کتاب در کتابخانه‌ی خود نگاه می‌داشت و جالب است که گفته شود او، به «مرد بدون حروف» معروف است. چراکه از آموزش کلاسیک بهره‌ای نبرده بود.

در تمام طول مسیر جاده به‌سمت ویلا فارنسینا (Villa Farnesina)، که نقاشی‌دیواری معروف گالاتئای رافائل در آن قرار دارد، نمایشگاهی برپا شده است که به واکاوی تاثیرگذاری آثار داوینچی و میراث وی در رم می‌پردازد. در همین حین، نمایشگاه دیگری نیز به نام «نمایشگاه غیرممکن‌ها» شامل رونوشت‌هایی دیجیتال در اندازه‌های واقعی از همه‌ی نقاشی‌های منتسب به داوینچی و نیز، بازسازی خیالی از کارگاه وی در بلویدار است. اما، به‌طور یقین، جالب‌ترین نمایشگاهی که در این زمینه برپا شده است، نمایشگاه «لئوناردو در آثار ترجمه» است که تکثیر و ترویج تحقیقات داوینچی در قرن نوزدهم را موضوع کار خود قرار داده است.

نمایشگاه فوق، آثاری از لوئیجی کالاماتا (Luigi Calamatta) را نیز به نمایش گذاشته است. کالاماتا (زمان تولد ۱۸۰۱؛ زمان مرگ ۱۸۶۹)، هنرمندی ایتالیایی است که به‌خاطر کپی شاهکارهای معروف هنری و حکاکی آن‌ها معروف است. او در سال ۱۸۲۲ به پاریس نقل‌مکان کرد و به‌لطف دوستی با ژان اگوست دومینیک انگر (Jean Auguste Dominique Ingres) از نقاشان نئوکلاسیک فرانسوی، اجازه حکاکی از روی پرکرشمه‌ترین اثر داوینچی، یعنی تابلوی نقاشی مونا لیزا، را به دست آورد. این اثر، اسیر شهرت فراگیر خود شد و اکنون در موزه‌ی لوور نگهداری می‌شود. این اثر، کاری پرکار و طاقت‌فرسا بود که تولید آن از ۱۸۲۶ تا ۱۸۵۴ ادامه یافت. اولین بار، این اثر در سال ۱۸۵۵ و در نمایشگاه جهانی پاریس (Universal Exhibition of Paris) به‌نمایش درآمد.

شخصیت های مهم ایتالیا


غذای توله سگ گلدن رتریور چیست؟

سگ نژاد گلدن رتریور یکی از محبوب‌ترین نژادها در دنیاست. رفتار دوستانه و تحمل زیاد از او یک سگ خانوادۀ فوق‌العاده ساخته است و از طرف دیگر هوش زیادش او را به سگ کار کم‌نظیری تبدیل می‌کند.

آن‌ها در کارهای مختلفی به انسان‌ها کمک می‌کنند، مثل آوردن شکار، تعقیب متهمان، ردیابی مواد مخدر، تراپی و آرامش‌بخشی و کمک به افراد کم‌توان. آن‌ها ذاتاً ورزشکارند، برای همین در مسابقات ورزشی و فرمان‌پذیری درخشانند. این نژاد، در اصل، برای آوردن شکارهایی که شکارچی‌ها می‌زدند، مثل اردک و خرگوش و غیره، پرورش داده می‌شدند و باید برای فعالیت بدنی زیاد آماده می‌بودند.

اگر صاحب یک تولۀ گلدن رتریور هستید، باید خیلی مراقب او باشید. این توله‌ها بین چهارتا هفت‌ماهگی خیلی سریع رشد می‌کنند و همین امر آن‌ها را در معرض ناهنجاری‌های استخوانی قرار می‌دهد. اجازه ندهید که توله‌‌تان تا دوسالگی که مفصل‌هایش کاملاً شکل می‌گیرد، بدود یا روی سطوح خیلی سفت، مثل آسفالت و سنگ‌فرش خیابان، بازی کند. 

غذای توله سگ گلدن رتریور چیست؟

سگ ها با توجه به نژاد، جسه و سن و سال غذای مخصوصی دارند. نمیشود غذای یک سگ بالغ را به توله سگ داد. برای تهیه و خرید غذای توله سگ گلدن رتریور می توایند به سایت دیجی پت، که معتبر ترین فروشگاه اینترنتی در زمینه فروش لوازم مورد نیاز حیوانات خانگی است مراجعه کنید.


غذای توله سگ گلدن رتریور