اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

معرفی تور کنیا 1401 + تور سوئیس عید ۱۴۰۲ رز آبی

کنیا، در شرق آفریقا قرار دارد و زیستگاه بسیاری از جانوران وحشی و در حال انقراض است. زیستگاه این جانوران و سبک زندگی بومیان این کشور هر سال توریست‌های زیادی را به این منطقه زیبا می‌کشاند

 

تور کنیا 1401

سرزمینی همیشه آفتابی در شرق آفریقا که امروزه کنیا نامیده می‌شود، جز معدود کشوهای مقصد گردشگری در این قاره است. اگر تا کنون به آن سفر نکرده‌اید، برای یک بار هم که شده در قالب تور کنیا حضور در آن را تجربه کنید. نایروبی، پایتخت این کشور است که همچون دروازه‌ی ورودی این سرزمین شناخته می‌شود که سفر خود را  از آنجا آغاز خواهید کرد. پارک‌های ملی ابردیر و ماسایی مارا، دریاچه‌های نیواشا و ناکورو، کوه خدا، موزه ملی راه آهن و ده‌ها جاذبه‌ی طبیعی و غیر طبیعی دیگر از جمله دیدنی‌های این سرزمین جذاب و دلفریب است که نباید از دست داد. سفر به کنیا همچون سفر یه قعر طبیعت است که نیازمند یک دوربین عکاسی هستید تا لحظات خود را ثبت کنید. خرید صنایع دستی از بومیان کنیا را فراموش نکنید و با دست پر به خانه برگردید.  اگر می‌خواهید سفری به‌یادماندنی را به کنیا تجربه کنید با تور کنیا 1401 رز آبی همراه شوید و یا رزرو بلیط هواپیمایی خود را به کارشناسان با تجربه‌ی ما بسپارید. 

 تور کنیا 1401تور کنیا نوروز 1401

 تور سوئیس عید ۱۴۰۲

سوئیس کشوری است زیبا و بی نظیر که در اروپای غربی قرار گرفته و از شرق با کشورهای اتریش و لیختن اشتاین، از غرب با کشور فرانسه و از شمال با کشور آلمان همجوار است. در جنوب کشور سوئیس، رشته کوه های آلپ و در شمال غربی آن رشته کوه های ژورا قرار گرفته است.  قسمت مرکزی آن نیز، فلاتی با دشت ها و تپه های سرسبز و رودخانه های فراوان به چشم می خورد.

سوئیس سازمان ها و مراکز جهانی بزرگی نظیر سازمان ملل متحد، سازمان صلیب سرخ جهانی، سازمان تجارت جهانی، سازمان بهداشت جهانی، کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد، مجمع جهانی اقتصاد، سازمان بین المللی استاندارد سازی (ISO)، اتحادیه بین المللی فرودگاه ها و کتابخانه مجازی شبکه جهانی وب را در خود جای داده است.

تور سوئیس عید ۱۴۰۲ با ورود به شهر زوریخ، یکی از زیبا‌ترین و لوکس‌ترین شهر‌های اروپا آغاز می‌شود. در سفر خود لذت دیدار از خیابان بانهوف و کلیسای گروس مونستر را از دست ندهید.

 تور سوئیس عید ۱۴۰۲

معرفی خیابان شانزه لیزه | تفریحات شانزه لیزه

از جمله مشهورترین مناطق دیدنی پاریس باید به خیابان شانزلیزه اشاره کرد. شاید به ظاهر شانزه لیزه فقط یک خیابان ساده به نظر برسد اما در واقع مملو از کافه ها و مغازه های بسیار شیک، زیبا و جالب توجه است.
این خیابان، شیک ترین و البته مشهورترین خیابان پاریس به شمار می رود. معنی شانزلیزه که ریشه یونانی دارد، «بهشت روی زمین» است.
شانزلیزه میان خیابان شارل دوگل و میدان کنکورد واقع شده است. طول این خیابان حدود 2 کیلومتر است. گران ترین برندها در خیابان شانزه لیزه شعبه دارند. بهترین رستوران ها و کافه ها را می توان در این خیابان پیدا کرد. پارک ها و گل کاری های این خیابان نیز از جمله جاذبه های آن هستند. یعنی علاوه بر سالن های سینما و تئاتر، کافه و رستوران، فضاهای سبز و پارک های سرسبزی دارد که مکان های خوبی برای تفریح و استراحت به شمار می روند.


تاریخچه شانزه لیزه

خیابان شانزه لیزه پاریس خیابانی بسیار بزرگ، وسیع و مشجر و سرسبز به طول نزدیک به ۲ کیلومتر در دل شهر پاریس است و تقریبا تمام برند‌های مشهور دنیا، کافه‌ها و رستوران‌های لوکس و مشهور در این خیابان حضور دارند. اما شانزه لیزه از چه زمانی به وجود آمد و چطور به این شهرت عالمگیر دست پیدا کرد؟ اگر بخواهیم در مورد تاریخچه این خیابان صحبت کنیم باید به سال ۱۶۴۰ میلادی برگردیم. در آن زمان در این منطقه فضا‌های وسیع و خالی زیاد وجود داشت و به همین دلیل ردیفی از درختان در امتداد هم کاشته شدند که بعد‌ها به یک خیابان تبدیل شد. جالب است بدانید که شانزه لیزه در زبان فرانسوی به معنای زمین‌های الیزه است که در اسطوره‌های یونانی معادل بهشت است. ژنرال کولبرن که در دربار لوئی چهاردهم کار می‌کرد ایده تبدیل کردن این منطقه به خیابانی مشهور و لوکس را مطرح کرد و به این ترتیب خیابان شانزه لیزه مشهور متولد شد.

در سال ۱۷۲۴ خیابان شانزه لیزه گسترش پیدا کرد و به سایز کنونی رسید و در سال ۱۹۹۴ پیاده رو‌های وسیع و بزرگ این خیابان بازسازی و نوسازی شدند و رفت و آمد در آن را راحت‌تر کردند. در سال ۱۸۵۸ ظاهر پیاده رو‌های خیابان توسط بارون هوسمان اصلاح و زیباسازی شد و ثروتمندان جامعه، اشراف و بانکداران به این خیابان نقل مکان کردند. در آن روزگار، خیابان شانزه لیزه خیابانی لوکس و اعیان نشین با عمارت‌های اربابی باشکوه و قصر‌ها و کاخ‌های مجلل و زیبا بود که هنوز هم برخی از آن‌ها باقی مانده اند.

امروزه مراکز خرید بزرگ و لوکس، فروشگاه‌های برند و مارک، کافه ها، رستوران‌ها و ادارات مختلف و مهمی در این خیابان وجود دارند و شانزه لیزه را به مکانی ایده آل برای پاریس گردی، خرید و آشنایی با فرهنگ پاریسی تبدیل کرده اند. همچنین ردیف درختان سرسبز و سر به فلک کشیده که در دو سمت خیابان قرار دارند شانزه لیزه را به یکی از زیباترین خیابان‌های جهان تبدیل کرده اند. جالب است بدانید شانزه لیزه به دلیل شهرت جهانی اش محل برگزاری مسابقات ورزشی بسیاری است و مثلا مرحله آخر مسابقه تور دو فرانس مشهور در خیابان شانزه لیزه برگزار می‌شود. خیابان شانزه لیزه در شب هم بسیار تماشایی و پرجنب و جوش است و چراغانی‌ها و نورپردازی‌های مختلف جلوه‌ای بسیار رویایی به این خیابان داده اند. در مناسبت‌های مختلف مثل کریسمس و سال نو هم چراغانی‌ها و تزئینات بسیار زیبایی در این خیابان انجام می‌شود که شاید تا به حال تصاویری از آن را دیده باشید.
 
 تفریحات شانزه لیزه

پیاده روی در شانزه لیزه

خیابان شانزه لیزه به دو بخش تقسیم می‌شود: بخش پایینی که به میدان کنکورد نزدیک‌تر است و ساختمان‌های باشکوه و معروفی مثل قصر اکتشافات یا پاله دو لا دِکوورت (Palais de la Découverte)، موزه هنری پتی پاله (Petit Palais) و کاخ بزرگ یا گراند پاله (Grand Palais) در همین بخش قرار دارند. بخش بالایی خیابان شانزه لیزه از میدان شارل دو گل آغاز می‌شود که به میدان اتوال هم شهرت دارد و طاق مشهور پیروزی پاریس در همین مکان قرار گرفته اند. در این بخش از شانزه لیزه باکلاس‌ترین و لاکچری‌ترین فروشگاه ها، رستوران ها، سینما‌ها و مراکز خرید بزرگ و لوکس وجود دارند.

خیابان شانزه لیز در مقابل طاق پیروزی تمام می‌شود و از آن جا خیابان لا گراند آرمه شروع می‌شود. خیابان لا گراند آرمه در نهایت به طاق بزرگ لا دفانس و محله مشهور لا دفانس می‌رسد و از آنجا می‌توان چشم انداز بی نظیری به خیابان شانزه لیزه داشت.

 تفریحات شانزه لیزه

شانزه لیزه حد فاصل میدان کنکورد و طاق پیروزی پاریس قرار گرفته و بنا‌های تاریخی و جاذبه‌های فراوانی در امتداد خیابان وجود دارند. برخی از مشهورترین  تفریحات شانزه لیزه عبارتند از:

پتی پاله | Petit Palais
میدان کنکورد | Place de la Concorde
موزه دو لورانژری | Musée de l’Orangerie
لا مادلن | La Madeleine
موزه دِزِگو دو پاریس | Musée des égouts de Paris
کاخ الیزه | Elysee Palace
مجسمه شار ل. دو گل | La Statue du General de Gaulle
ساختمان تاریخی بالزاک | Le Balzac
مجسمه سیمون بولیوار | Simon Bolivar Statue

خرید در شانزه لیزه پاریس

خیابان شانزه لیزه علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، مرکزی مشهور برای خرید کردن است. همان طور که گفتیم تمام برند‌های لوکس و مشهور دنیا در شانزه لیزه شعبه دارند و اگر به دنبال خریدی لوکس و اوریجینال هستید این خیابان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. برند‌های مشهوری مثل لویی ویتون، دیور، اوگو باس، شنل، کنزو، رالف لورن، هرمس، لیوایز، گوچی، آدیداس، نایکی و صد‌ها برند دیگر در شانزه لیزه شعبه دارند و بهترین و جدیدترین محصولاتشان را به مشتریان عرضه می‌کنند. علاوه بر این جواهرفروشی مشهور تیفانی هم در شانزه لیزه قرار دارد و جدیدترین جواهراتش را در بوتیکی بزرگ به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع به مشتریان عرضه می‌کند.

در شانزه لیزه علاوه بر فروشگاه‌ها و بوتیک‌های شیک، صد‌ها کافه و رستوران لوکس و مشهور هم وجود دارند که همیشه مملو از جمعیت هستند. اگر بعد از گشت و گذار و خرید در مشهورترین خیابان دنیا خسته و گرسنه هستید مطمئنا انتخاب‌های خوب و زیادی خواهید داشت. خیابان شانزه با طول حدودا ۲ کیلومتر و صد‌ها بوتیک و مغازه و مرکز و خرید یکی از باید‌ها در سفر به پاریس است و برای بسیاری از افراد سمبل و نماد پاریس محسوب می‌شود.

مزایای خرید غذای خشک سگ

مصرف غذای خشک سگ، یکی از دغدغه‌های اصلی والدینی است که به تازگی سگی را به خانه خود آورده‌اند تا از آن مراقبت کنند. البته گاهی والدین باتجربه نیز، در پی بی اشتها شدن سگ‌، در مورد نحوه دادن غذای خشک به سگ‌شان، دچار سردرگمی می‌شوند. بنابراین در ادامه می‌خواهیم تا طریقه دادن غذای خشک سگ را به‌صورت جامع و مختصر بررسی کنیم.

مزایای خرید غذای خشک سگ

غذاهای خشک، جزو ضروریات تغذیه‌ای سگ‌های خانگی هستند؛ به همین خاطر خرید غذای خشک سگ و هم نحوه دادن غذای خشک به سگ‌ها، اهمیت زیادی دارد .و لازم است تا والدین طریقه مصرف غذای خشک سگ خود را بدانند. شاید بپرسید که مگر غذای خشک چه مزایایی دارد که برای سگ‌ها ضروری است. در پاسخ به این سؤال، می‌توان مزایای زیر را برای سگ‌ها نام برد:

  • دارای ترکیب متعادلی از انواع مواد مغذی مورد نیاز برای سگ‌ها هستند
  • باعث تمیز شدن لثه و جرم‌گیری دندان‌های سگ می‌شوند
  • قیمت به صرفه‌تری نسبت به سایر انواع غذای سگ دارند
  • به دلیل خشک بودن، فاسد نمی‌شوند و تا مدت‌ها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد
  • به صورت بسته‌بندی شده و فله‌ای در بازار موجود هستند
  • تا مدت‌ها سگ را سیر نگه‌می‌دارند
  • غذای مورد علاقه بسیاری از سگ‌ها و توله‌سگ‌ها هستند

با توجه به این مزیت‌ها، می‌توان به اهمیت مصرف غذای خشک سگ پی برد.

خرید غذای سگ

میزان مصرف غذای خشک سگ

میزان و مقدار مصرف غذای خشک سگ به عوامل بسیاری بستگی دارد. نمی‌توان برای تمام سگ‌ها یک مقدار غذای مشخص را تعیین کرد. چراکه مقدار غذا برای سگ‌ها بسته به نژاد، سن، وزن و شرایط زندگی آن‌ها متفاوت است. موضوع مهم این است که مقدار غذای خشک سگ‌ها نیز براساس همین موارد باید تعیین شود.

به همین خاطر بهتر است برای پی بردن به مقدار و نحوه دادن غذای خشک به سگ‌تان، آن را به نزد دامپزشک ببرید.آن‌گاه دامپزشک سگ شما را وزن می‌کند و دیگر شرایط آن را بررسی کرده .و در نهایت مقداری غذای خشک را برای آن در نظر می‌گیرد که دقیقاً با نیازهای فیزیولوژی سگ هماهنگ باشد.

توجه داشته باشید که دادن زیاد غذای خشک به سگ‌ها باعث بروز چاقی در آن‌ها شده و مقدار کم نیز مشکلات دیگری را در آن‌ها ایجاد می‌کند. پس حتماً در این مورد، مشورت با دامپزشک را در اولویت قرار دهید. اما به صورت کلی، سگ‌های بالغ با جثه متوسط، یک یا دو وعده در روز به مقدار ۲۰۰ الی ۵۰۰ گرم غذا می‌خورند.

چه زمانی به سگ غذای خشک بدهیم؟

توله سگ‌ها تا سن ۳ ماهگی از شیر مادر (و یا با استفاده از شیشه شیر توله سگ) و غذاهای نرم استارتر مصرف می‌کنند. اما پس از سه ماهه شدن سگ، کم‌کم می‌توان غذای خشک را وارد رژیم غذایی روزانه آن‌ها کرد. با بزرگتر شدن توله‌ها، مقدار غذای خشک آن‌ها نیز هر ماه بیشتر می‌شود تا اینکه به سن یکسالگی برسند و یک سگ بالغ به حساب بیایند.

اگر زودتر از موعد سه ماهگی به سگ‌ها غذای خشک بدهیم، به دلیل کامل نبودن سیستم گوارش آن‌ها، غذاهای خشک که اغلب هم سفت هستند. معده، دستگاه گوارش و سیستم دفع سگ‌ها را با مشکل مواجه می‌کند. همچنین اگر سگ‌ها چهار، پنج یا شش ماهه شوند و هیچ غذای خشکی در رژیم آن‌ها قرار نداشته باشد. ممکن است سایر غذاها نتوانند مواد مغذی مصرفی آن‌ها را تأمین کنند .و مشکل سوء‌تغذیه ایجاد شود. پس حتماً نحوه دادن غذای خشک به سگ‌ها را در زمان مناسب انجام دهید، نه زودتر و نه دیرتر!

نحوه دادن غذای خشک به سگ

نحوه دادن غذای خشک به سگ باید به صورتی باشد که آب بدن سگ‌ها در یک حد متعادل باقی بماند. غذاهای خشک به دلیل بافت سفتی که دارند، اگر به تنهایی در رژیم غذایی سگ‌ها قرار بگیرند. باعث کم شدن آب بدن آن‌ها می‌شوند. در نتیجه مشکلاتی از قبیل یبوست برای سگ ایجاد خواهد شد. به همین خاطر نحوه دادن غذای خشک به سگ‌ها باید با رطوبت کافی همراه باشد.

قرار دادن آب در کنار غذاهای خشک و تشویق کردن سگ‌ها برای نوشیدن آب بیشتر، از بروز مشکل برای آن‌ها جلوگیری می‌کند. البته تغذیه درست‌تر برای این حیوانات باید به‌صورت ترکیبی از غذاهای خشک و مرطوب باشد. برای سگ‌هایی که دو وعده در روز غذا می‌خورند. بهتر است یک وعده غذای خشک و یک وعده هم غذای مرطوب در نظر گرفته شود. برای سگ‌هایی هم که یک وعده در روز غذا می‌خورند، بهتر است ترکیب خشک و مرطوب غذاهای آن‌ها توسط دامپزشک تعیین شود.

آشنایی و معرفی بهترین ساختمان‌های سوئیس

سوئیس کشوری زیبا با طبیعتی منحصر به فرد که می توان سفری هیجان انگیزی را در شهرهای مختلف آن تجربه کرد. زوریخ اولین شهری است که پیشنهاد می کنیم سفرتان را از آن جا آغاز کنید، زیرا علاوه بر طبیعت بکر، معروف ترین هتل های سوئیس در این شهر سفری رویایی را برای شما رقم می زند. هتل هایی که خدمات و سرویس دهی بی نظیرشان زبان زد بوده و توانسته توریست ها و گرشگران بی شماری را به زوریخ جذب کند


آشنایی با بهترین ساختمان‌های سوئیس

سوئیس قطعا یکی از محبوب ترین کشور های اروپایی است که احتمالا شما هم مانند بسیاری دیگر در مورد اقتصاد و بانک های آن مطالب زیادی را شنیده اید. اما این کشور از نظر توریستی و گردشگری نیز وضعیت خوبی دارد و ساختمان های تاریخی و بنا های جالب زیادی در سوئیس ساخته شده اند.

اگر قصد سفر به کشور سوئیس را دارید احتمالا مشاهده و بازدید از این ساختمان ها برای شما جالب باشد، بسیاری از این ساختمان ها قدمتی چند هزار ساله دارند و در سراسر دنیا مورد توجه تاریخ دانان و توریست ها قرار گرفته اند. در ادامه به معرفی بهترین ساختمان‌های سوئیس می پردازیم:

بهترین ساختمان‌های سوئیس

زیباترین سازه های کشور سوئیس

  • آمفی تئاتر رومی (Avenches)
  • Kloster Einsiedeln
  • قلعه چیلون (مونترو)
  • کلیسای سنت پیر (ژنو)
  • کلیسای سانتا ماریا دگلی آنجلیا
  • Grossmünster (Zurich)
  • بوندسهاوس (برن)
  • ابی سنت گالن
  • Batiment des Force Motrices  ، ژنو
  • کلیسای لواسانلوزان
  • Kapellbrücke  لوکزنه
  • قلعه تاراسپ

سفر به اسپانیا + تور اسپانیا عید و پاییز

کشور اسپانیا در حال حاضر یک کشور مستقل از اتحادیه اروپا می‌باشد، همسایگان کشور اسپانیا از ناحیه جنوب و شرق، دریای مدیترانه و جبل‌الطارق بوده و از بخش شمال و شمال شرقی با کشور فرانسه، خلیج بیسکای و همچنین آندورا هم‌مرز است.

زبان اسپانیایی، زبان رسمی کل کشور بوده و دین اصلی مردمان اسپانیا، مسیحیت کاتولیک است که در این کشور آموزش داده می‌شود. اسپانیا به دلیل جاذبه‌های گردشگری فراوان و مناظر زیبا و ناب موردتوجه اغلب گردشگران سراسر جهان قرارگرفته است.


وضعیت آب و هوا اسپانیا

اسپانیا ازجمله کشورهایی است که سواحل و رشته کوه‌های عظیمی را در خود جای داده است و به همین دلیل شرایط آب و هوای متنوعی دارد در مجموع کشور اسپانیا به دلیل مرز مشترک با اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه دارای آب و هوای شرجی و ساحلی است.


تور اسپانیا عید و پاییز

بهترین زمان سفر به اسپانیا و خریداری تور اسپانیا عید و پاییز است که باعث می­شود افراد بتوانند از تمام مناطق و جاذبه‌های دیدنی اسپانیا بازدید کنند. باید توجه داشت در ماه‌های اکتبر و نوامبر سواحل اقیانوس اطلس با باران تندی همراه است و گردشگرانی که این ماه­ها را برای سفر به اسپانیا انتخاب می­ کنند.

باید به این نکته نیز توجه کافی داشته باشند. ماه‌های می و اکتبر را می­توان بهترین زمان مسافرت به اسپانیا معرفی کرد چراکه علاوه بر وجود آب‌وهوای مطلوب گردشگران کمی در این کشور وجود دارند.

تور اسپانیا عید

جاذبه های دیدنی اسپانیا

اسپانیا با دارا بودن جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی فراوان، شهرهای توریستی، فرهنگی غنی و سواحل بی‌نظیر جزء محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا است. به همین دلیل سالیانه افراد زیادی تور اسپانیا را به لیست سفرهای خود اضافه می‌کنند.

در سال‌های اخیر صنعت گردشگری اسپانیا به‌قدری پیشرفت کرده که به دومین صنعت گردشگری بزرگ دنیا تبدیل‌شده؛ بااین‌حال سفر با تور اسپانیا نسبتاً ارزان‌تر از تور سایر کشورهای اروپایی مانند فرانسه یا ایتالیا است.

جالب است بدانیم که در تمام روزهای سال غذای خوب در سرتاسر اسپانیا  یافت می شود اما در بعضی زمان های خاص می توانید از غذاهای برجسته اسپانیایی لذت ببرید. در فصل بهار و پاییز معمولا محصولات محلی رسیده اند . پاییز، فصل قارچ های خوراکی نیز می باشد. در فصل تابستان نیز انواع غذاهای لذیذ مثل غذاهای سبک، سالاد، سوپ سرد و ماهی کبابی وجود دارد.

دور از حقیقت نیست اگر بگوییم آن هنگام که طعم و قدرت ویژه ی غذاها در اسپانیا بسیار کمتر و ضعیف تر از غذاهای فرانسوی و ایتالیایی است، هرچند در سال های اخیر، توجه مردم به آشپزی اسپانیایی و طعم های فوق العاده ی آن جلب شده است. شما می توانید با رستوران های اسپانیا از طریق سایت ساتراپ پرواز آشنا شوید.