اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

قیمت خانه سگ دیجی پت و فواید آن

ضرورت خانه سگ

اکثر افرادی که سگ دارند نمی‌توانند حیوان خانگی خود را که خارج از فضای منزل زندگی می‌کند، به‌طورکامل درک کنند. با این حال، بسیاری از افراد به دلایل مختلف خانه سگ خود را در فضای باز قرار می‌دهند. به عنوان مثال، برخی از نژادهای سگ، زندگی در فضای باز را بیشتر می‌پسندند زیرا این مورد در DNA آنها وجود دارد. برای خانواده‌هایی که بیشتر روز به دلیل امورات تحصیلی، کار، تعهدات یا سفرهای کوتاه خود از خانه دور هستند، سگ آنها می‌تواند بدون هیچ مشکلی دربیرون از منزل مانده و در خانه شخصی خود سیر کند.




 استفاده کاربردی از خانه سگ


1.   دسترسی به هوای تازه و عدم نگرانی برای خرابکاری سگ:

ما می‌دانیم که شما سگ خود را دوست دارید و وقتی مجبور هستید او را به دلیل رفتن به محل کار یا یک سفر یک روزه در تمام طول روز تنها بگذارید، احساس وحشتناکی به شما دست می‌دهد. ممکن است نگران این باشید که سگ‌تان ممکن است خانه شما را در حالی که در خانه نیستید، به دلیل خستگی یا اضطراب تنها ماندن، ویران کند. بعلاوه، اگر قرار است بیش از ده ساعت غیبت کنید، محدودیت‌های مثانه سگ خود را افزایش خواهید داد. اگر مجبورید خانه را برای مدت طولانی‌تری ترک کنید، می‌تواند به نفع سگ شما باشد که مدت بیشتری را در بیرون از خانه بگذراند. درواقع تهیه‌ی یک خانه سگ در فضای باز، راه حلی عالی خواهد بود. داشتن یک خانه مناسب، فضایی را برای محافظت در برابر نور مستقیم خورشید در یک روز گرم و سوزان و یک فضای باز برای استراحت در هوای تازه را فراهم می‌کند.


2.   آلونکی راحت برای سگ در فضای باز:

اگر شما یک سگ کوچک یا یک سگ شکاری دارید، ممکن است آنان در بیشتر سال از زندگی در فضای باز خوشحال باشند. نژادهای سگ در این فضاها معمولا راحت‌تر هستند و ویژگی‌ها و ساختار بدنی خاصی دارند که زندگی در بیرون را برایشان راحت‌تر می‌کند. با این حال، برای این سگ‌ها، خرید خانه سگ جهت استفاده در فضای باز گام مهمی در بهره بردن سگ شما از یک زندگی شاد و سالم است. خانه سگ مناسب، اندازه استاندارد و دارای یک اتاق عایق‌بندی‌شده و نیز دارای فضای کافی می‌باشد. تمام این عوامل، سگ شما را از آسیبِ عناصر مختلف، محافظت می‌کند و برای او مکانی را فراهم می‌کند تا به‌راحتی دراز کشیده و هوای تازه دریافت کند.


3.   راه حل دما برای غلبه بر فصل آلرژی

اگر خانه شما به اندازه کافی شلوغ است و فضایی که دارید کم‌جا و تنگ است، داشتن سگی که از خانه برای کارهای شخصی خود استفاده می‌کند، می‌تواند دردسرساز باشد.  اثرات خزهای ریز و شناور حیوانات خانگی در فضای خانه، عوارض جدی برای سلامتی شما در پی دارد. تنها راه مطمئن برای از بین بردن آلرژی به حیوان خانگی این است که حیوان خانگی را خارج از خانه نگهداری کنید. ما پیشنهاد نمی‌کنیم که سگ خود را به خانه برگردانید. درعوض، برای او فضای دیگری، زمانی که در طول روز در خانه هستید یا برای چند هفته در اوج فصل آلرژی، فراهم کنید.


4.   پذیرایی از مهمانان که عاشق سگ نیستند

چه میهمانانی در خانه داشته باشید که به سگ‌ها حساسیت دارند و چه کسانی که سگ‌دوست نیستند، داشتن یک خانه سگ در بیرون از خانه می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند. وقتی می‌توانید او را در نزدیکی خانه و در حیاط خلوت نگهداری کنید، نیازی به حضور همیشگی او در فضای خانه نیست.


قیمت خانه سگ دیجی پت

شما می‌توانید حیوان خانگی خود را در‌حالی‌که خانه را تمیز می‌کنید، به خانه سگ در بیرون منزل منتقل کنید و تا آنجا که ممکن است خز و شوره آنان را پاکسازی کرده و مکان سالم‌تری برای اقامت مهمانان خود فراهم کنید. یکی از مزیت‌های مهم داشتن خانه سگ، تخصیص فضای شخصی به حیوان خانگی جهت استراحت آنان استقیمت خانه سگ دیجی پت کاملا مناسب بوده و خرید آن برای همه دارندگان سگ خانی راحت و و آسان است



مزیت خرید خانه سگ باکیفیت

این که آیا قصد دارید سگ خود را در تمام طول سال یا فقط برای دوره‌های زمانی کوتاه، خارج از خانه نگهداری کنید، نکات مهمی وجود دارد که باید قبل از خرید خانه سگ در نظر بگیرید.

یک خانه سگِ باکیفیت، باید عایق و ضد آب بوده و ابعاد مناسبی برای سگ شما داشته باشد. همچنین او را از آب‌و‌هوای نامطلوب، محافظت کند و فضای زیادی برای حرکت به او بدهد. اما با وجود گزینه مختلف، اصلاً از کجا شروع می‌کنید؟ دغدغه اصلی شما باید چه باشد؟ چه گزینه‌ها و ویژگی‌های طراحی برای سگ خاص شما حیاتی است؟

وقتی نوبت به توصیه بهترین خانه سگ می‌رسد، ما تجربه زیادی داریم و می‌توانید با ما مطمئن باشید که بهترین انتخاب را برای سگ خود داشته‌اید. برای کمک به شما، راهنمای مناسبی برای انتخاب خانه سگ آماده کرده‌ایم.


چگونه بهترین خانه سگ را انتخاب کنیم

قبل از خرید خانه سگ، باید نیازهای دقیق حیوان خانگی خود را بدانید. اگر خانه سگ آنچه را که حیوان خانگی می‌خواهد برآورده نکند، ارزش خرید ندارد. شما باید تمام خصوصیات مهم سگ خود مانند نژاد، قد، آلرژی، حساسیت و غیره را بدانید. متریال ساخت پناهگاه حیوان خانگی شما باید بادقت انتخاب شده تا حیوان خانگی شما در آینده با هیچ‌گونه ناراحتی یا مشکلی مواجه نشود.

 یک خانه سگ باید فضای کافی را برای حیوان خانگی فراهم کند تا بتواند به طور کامل در داخل آن استراحت کرده و ارتفاع مناسبی برای ایستادن او داشته باشد. رنگ خانه نیز یک نگرانی کلیدی است و نباید آن را نادیده گرفت. شما می‌توانید رنگ روشن را انتخاب کنید زیرا نه تنها اشعه‌های مضر خورشید را منعکس می‌کند، بلکه به پایین نگه داشتن دمای داخل خانه نیز کمک شایانی می‌کند. یا اینکه جهت بهره‌مندی از جذب گرمای خورشید در فصول سرد، رنگ‌های تیره را برای خانه سگ خود انتخاب کنید.

همچنین تهویه خوب یکی از ویژگی های برتر یک خانه سگ است. تولیدکنندگان این خانه‌ها همچنین در هنگام ساخت آن از برخی عوامل عایق‌بندی شده نیز استفاده می‌کنند. این به این دلیل است که عایق‌کاری، پناهگاه را در روزهای گرم تابستان، خنک و در شب های سرد زمستان، گرم نگه می‌دارد. همچنین مطمئن شوید که سگ شما از درب تعبیه شده به راحتی وارد و خارج می‌شود. اگر تمام این نکات مهم را در نظر داشته باشید، می‌توانید خانه سگ مناسب و با کیفیت را برای سگ دوست داشتنی خود انتخاب کنید.

 

غذای خشک سگ بوش و انواغ غذای های لازم برای سگ

از کجا بفهمیم چه غذاهایی برای سگ مان مفید است؟

ممکن است این سوال به عنوان صاحب سگ برای شما هم پیش بیاد. برای اینکه غذا در سلامتی و شادابی سگتان نقش بسیار مهمی دارد و شما به عنوان صاحب سگ باید کاملا از نوع غذا هایی که به سگتان می دهید اطلاع کافی داشته باشید تا حیوان خانگی سالم تر و با نشاط تری داشته باشید. شما باید بدانید غذاهای مفید برای سگ ها به نوع زندگی، نژاد و فعالیت روزانه اش بستگی دارد. برای مثال غذای مفید برای یک توله سگ با غذای مفید یک سگ بالغ تفاوت دارد. غذای سگ را می توان به صورت آماده و در بسته بندی های متفاوت از پت شاپ ها تهیه کرد و یا به نوعی می توان آن را در خانه با رعایت کیفیت آن درست کرد. در این مقاله در مورد خوراکی های مفید برای سگ ها صحبت می کنیم و بررسی می کنیم چه غذاها و موادغذایی رو می‌توانید با خیال راحت به سگتان بدهید.


غذای خشک سگ بوش

بعضی‌ افراد فکر می کنند غذای سگ فقط گوشت و استخوان است اما سگ‌ها همه‌چیزخوار محسوب‌ می‌شوند و علاوه بر گوشت به کربوهیدرات، پروتئین و چربی، ویتامین‌ها و مواد معدنی هم نیاز دارند. یعنی باید در کنار گوشت که نقش مهمی در غذای سگها دارد، انواع میوه و سبزیجات، غلات و حبوبات و هم داده بشود تا هر ۳ گروه غذایی در یک وعده غذای سگ موجود باشد. بنابراین شما باید به عنوان صاحب سگ بدانید از هرکدام از این مواد غذایی چقدر و به چه میزان می توانید استفاده کنید چون اگر ترکیبات غذا بالانس شده نباشد، نیازهای تغذیه‌ای سگتان تامین نمی شود و در دراز مدت ممکن است باعث مشکلات سلامتی مثل سوءتغذیه، چاقی، مشکلات گوارشی و … بشود. با وجود همه مواد غذیی طبیعی و خانگی نباید غذای خشک و آماده را کم اهمیت دانست و در میان برند های مختلف موجوددر بازار برند بوش غذای آماده و خشک سگ می  تواند یه تنوع خوشمزه و متفاوت را برای سگ ایجاد کند . غذای خشک سگ بوش از نظز کیفیت و مواد مغذای عالی بوده و قیمت کاملا مناسبی دارد.

انواع گوشت برای سگ

گوشت، می تواند منبع پروتئینی خوبی برای سگ باشد اما به تنهایی کافی و اقتصادی نیست و لازم است در کنار آن منابع غذایی دیگری هم استفاده بشود. در مورد مصرف گوشت برای سگ باید بدانید که: از دادن گوشت خام (به خاطر احتمال وجود باکتری سالمونلا) خودداری کنید و حتما گوشت رو بپزید. انواع گوشت در صورتی که بدون سیر و پیاز و روغن و ادویه و تنها با آب پخته بشه منبع پروتئینی خوبی برای سگ می باشد. استخوان‌های مرغ و استخوان ریز و شکسته گوشت قرمز رو اول جدا کنید و بعد به سگتون بدهید تا مشکلات گوارشی برای سگ ایجاد نشود. از جمله منابع خوب پروتئین حیوانی عبارتند از:

گوشت بره و گوشت گوساله:

از غذاهای مفید و مغزی برای سگ هستند چون پروتئین زیادی دارند. گوشت بره برای سگ ها با معده حساس قابل هضم است اما در استفاده از گوشت گوساله حتما دقت کنید که سگ شما حساسیت خاصی نداشته ‌باشد.

گوشت مرغ:

یکی از غذاهای مفید برای سگ ها، گوشت مرغ است البته اگر بدون پیاز و ادویه پخته شود. هضم مرغ برای سگ آسان است اما کالری کمتری نسبت به گوشت دارد. و این نکتته را توجه کنید که سینه مرغ بدون پوست و استخوان سبب تقویت سیستم ایمنی سگ می شود. زمانی که از گوشت مرغ استفاده می کنید حتما دقت داشته ‌باشید که آن را به صورت کامل بپزید زیرا مرغ خام ممکن است باکتری سالمونا داشته‌ باشد. استخوان های ریز مرغ را باید جدا نمود، زیرا ممکن است دستگاه گوارش سگ دچار مشکل شود. پای مرغ به علت ارزش غذایی پایین پای مرغ، این ماده را نباید به عنوان وعده غذایی جداگانه به سگ داد. هم چنین به خاطر مشکل یبوستی که ایجاد می کند، تنها ۱ یا ۲ وعده در هفته به سگ بدهید.

گوشت بوقلمون:

از آن جایی که گوشت بوقلمون حاوی پروتئین، ریبوفلاوین و فسفر بالایی است اگر به صورت ساده پخته شود هیچ ضرری برای سگ‌ها ندارد. گوشت بوقلمون را باید بدون هیچ پوست و استخوانی به سگ‌ها داد.

گوشت کانگرو:

چون کمتر از 2 درصد چربی دارد یکی از بهترین غذاها برای سگ خانگی است و منبع پروتئین، روی، تیامین و آهن و ویتامین b۶ و b۱۲ است. از خوبی های گوشت کانگرو این است که درصد کمی از سگ‌ها به آن حساسیت دارند و با معده اکثر سگ‌ها سازگار است.

آیاماهی از غذاهای مفید برای سگ ها است ؟

یکی دیگر از غذاهای مفید برای سگ ها، ماهی است که بدون مواد مضر، به خوبی آبپز شود و استخوان و تیغ‌هایش به طور کامل جدا شده باشد. ماهی سالمون، ماهی سفید و ماهی کاد جزء بهترین ماهی ها برای سگ هستند. حواستان باشد که ماهی کیلکا زیاد به سگ تان ندهید زیرا از جذب ویتامین ها بر بدن سگ جلوگیری می کند. علاوه بر گوشت ماهی، روغن موجود در ماهی هم حاوی چربی‌های مفید امگا۳ است که برای سلامت سگها خیلی مفیدست و جلوگیری از التهاب و سوزش می کند و همچنین سبب از بین رفتن شوره ها می شود. البته توجه کنید خوردن روغن ماهی بیش از حد سگ ها باعث می شود، هنگام جراحت خون بیشتری از دست بدهند. خرچنگ ،میگو و لابستر اگر به مقدار کم به سگ ها داده شود کاملاً مفید است. البته میگوی خام برای سگ ها بسیار خطرناک است اما اگر آن را بپزید هیچ ضرری برای آنها نخواهد داشت.

ماهی تن:

سگ ها می توانند ماهی تن بخورند، اما فقط به مقدار کم. ماهی تن اگر در حد اعتدال، پخته شده و تازه باشد منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است، که باعث تقویت سلامت قلب و چشم می شود. کنسرو ماهی تن، حاوی مقادیر کمی جیوه و سدیم است که باید از مصرف بیش از حد آن جلوگیری کرد.

 

خرید اینترنتی غذای سگ سویل پت و انواع غذای های مناسب سگ

غذای خشک یا مرطوب برای سگ ها


غذاهای تر (مرطوب یا کنسروی) سگ در طیف گسترده‌ای از محصولات در برندها و قیمت‌های مختلف وجود دارند. ارزش غذایی بین انواع مختلف غذای مرطوب نیز تقریباً یکسان است. برای بیشتر افراد دو معیار مهم اعم از قیمت و سبک زندگی سگ تعیین میکند که کدام نوع غذای تر انتخاب بهتری است

هر نوع غذایی که برای سگ خود خریداری میکند، باید تمام مغذی مورد نیاز حیوان را فراهم کند. غذای خوب باعث میشود تا سگ شما سالم بماند و بیش از هر زمان دیگری به شما عشق بورزد. پس اگر نمیدانید کدام نوع غذای تر را باید برای حیوان خانگی خود تهیه کنید، در این مقاله با شما در مورد مزایای غذاهای مرطوب و معرفی بهترین محصولات و برندها صحبت میکنیم.



غذای تر سگ چیست؟

اغلب غذای مرطوب سگ در قوطی به صورت کنسروی عرضه میشود. غذای تر دارای رطوبت بالایی است و به دلیل داشتن بوی قوی و طعم متفاوت، برای بیشتر سگها خوشمزه و اشتها آور است. مواد مختلف در داخل غذای کنسروی ترکیب میشوند و سپس تحت حرارت قرار میگیرد. فرآیند حرارت دادن باعث پختن غذا میشود و همچنین محتویات آن را استریل میکند تا از فاسد شدن آن جلوگیری شود. همچنین حرارت دادن به افزایش ماندگاری غذاهای تر کمک میکند
شما نباید غذای مرطوب سگ را با غذای سگ تازه اشتباه بگیرید زیرا غذای تازه معمولاً به طور جداگانه پخته شده و سپس داخل ظرف تحت خلاء بسته میشود. این بدان معناست که برای جلوگیری از خراب شدن باید غذا را در یخچال یا به شکل منجمد نگهداری شود. همچنین یک نوع غذای مرطوب به نام غذای پوچ سگ وجود دارد که بیشتر شبیه به سوپ است و درصد آب زیادی دارد. از این غذای نیز میتوان در رژیم غذایی سگ استفاده کرد.


 

فواید غذای تر سگ

غذای مرطوب میتواند فواید زیادی برای سگ شما داشته باشد. جویدن غذای خیس راحت‌تر است و برای دندان‌های ظریف توله سگ مفید خواهد بود. همچنین غذای مرطوب میتواند برای سگهای مسن که دندان‌ها و لثه‌های آنها ضعیف‌تر از سگ‌های بالغ است نیز مفید باشد. غذای مرطوب نسبت به غذای خشک آب بیشتری در خود دارد که میتواند به آبرسانی حیوان خانگی شما کمک زیادی کند.
معمولاً پروتئین بیشتری در غذای مرطوب سگ وجود دارد و اغلب با مواد تازه‌تری نسبت به غذای خشک تهیه میشود. بسیاری از سگها طعم غذای مرطوب را دوست دارند، بنابراین برای حیواناتی که حساس هستند خوب است. غذای تر ممکن است به دلیل محتوای آب باعث سیر شدن سگ شما شود. اما از یک طرف نیز غذای مرطوب به دلیل طعم خوب حیوان خانگی را بیشتر به خوردن ترغیب کند. بنابراین، میزان مصرف غذای کنسروی به شرایط وزنی سگ (چاق یا لاغر) شما بستگی دارد.



خرید اینترنتی غذای سگ سویل پت


بهترین غذای مرطوب برای یک سگ ممکن است برای سگ دیگری مناسب نباشد! به این دلیل که سگها در مراحل مختلف زندگی نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی دارند. غذای نرم که حاوی مواد مغذی مورد نیاز توله سگ شماست، به احتمال زیادی برای بزرگسالی حیوان توصیه نخواهد شد در کنار غذای ها خانگی ، غذای آماده نیز می تواند کمک شایانی به رشد و سلامتی سگ کند و غذای سویل پت یک انتخای عالی برای تنواع غذای می باشد و  خرید اینترنتی غذای سگ سویل پت این کار را برای شما آسان می کند تا به راحتی خرید خود را انجام دهید. اما برای انتخاب بهترین غذای مرطوب سگ بهتر است به موارد زیر توجه کنید:



سگ شما چند سال دارد؟

غذای توله سگ اغلب حاوی مواد مغذی اضافی مانند DHA و کالری اضافی برای تقویت و رشد حیوان است. با این حال، اگر سگها برای مدت طولانی با این نوع غذاها تغذیه شوند، ممکن است وزنشان افزایش یابد. توله‌ها و نژادهای کوچکی که وزن آنها کمتر از 13 کیلوگرم است، معمولاً در 9 تا 12 ماهگی بالغ میشوند. سگهای با جثه متوسط که در زمان بلوغ بین 13 تا 36 کیلوگرم وزن دارند، معمولاً در 12 تا 16 ماهگی به اندازه کامل خود میرسند
نژادهای بزرگ معمولاً حدود 24 ماه طول میکشند تا به بلوغ برسند. سپس باید غذای مورد نیاز سن این حیوانات را تهیه کرد. همه سگها به غذای مخصوص سگ سالمند نیازی ندارند. سگهای سالخورده ممکن است از مشکلات سلامتی مانند دیابت یا بیماری قلبی رنج ببرند که به این ترتیب به رژیم غذایی اصلاح شده نیاز خواهند داشت. غذاهای سگ سالخورده اغلب محتوای کالری کمتری برای کمک به کنترل وزن دارند. با این حال، اگر سگ سالمند شما اضافه وزن یا بیماری خاصی نداشته باشد، از خوردن غذای مرطوب سود زیادی خواهد برد.



سگ شما چقدر بزرگ است؟

سگها با اندازه‌های مختلف، میزان کالری سوزی مختلفی دارند. به طور کلی، نژادهای بزرگ 10 کالری در هر کیلوگرم می‌سوزانند، در حالی که نژادهای کوچک 20 کالری در هر کیلوگرم می‌سوزانند. در نتیجه، سگها با اندازه‌ها و نژادهای مختلف به غذاهایی با تراکم کالری متفاوت نیاز دارند. نژادهای کوچک به غذاهایی که کالری بیشتری دارند و به رشد سریع آنها کمک میکنند، احتیاج دارند.



سگ شما چقدر فعال است؟

آیا سگ شما بیشتر در اطراف خانه دراز میکشد یا روزهایش را بیرون از خانه به بازی میگذراند؟ سگهای مسن‌تر یا سگهایی که ترجیح میدهند چرت بزنند، ممکن است به غذای رژیمی سگ نیاز داشته باشند تا وزن خود را در سطح سالمی نگه دارند. با این حال، توله سگها و سگهای فعال ممکن است به غذا با کالری بیشتری نیاز داشته باشند زیرا تحرکشان بیشتر است. ناگفته نماند، همیشه با دامپزشک خود در مورد وزن بهینه سگ خود صحبت کنید



سگ شما بیماری دارد؟

شرایط پزشکی مانند دیابت یا آلرژی ممکن است باعث شود تا شما به سگ خود غذای مخصوص بدهید. به عنوان مثال، چاقی یا دیابت ممکن است به غذای کم کالری یا رژیمی نیاز داشته باشد. با این حال، آلرژی‌های غذایی در بین سگها رایج‌تر هستند. برخی از اصلی‌ترین دلایل آلرژی شامل گوشت گاو، لبنیات، گندم، تخم مرغ، مرغ، گوشت بره/گوسفند، سویا، گوشت خوک، خرگوش و ماهی هستند. دستور العمل‌های دیگر بدون آلرژن‌های رایج مانند گندم، سویا و لبنیات تهیه میشوند. اگر نمیدانید سگ شما به چه چیزی حساسیت دارد، به نزد دامپزشک بروید.

 

قلاده زنگوله دار گربه و انواع قلاده های گربه

قلاده گربه

اکثر مردم فکر می کنند قلاده مخصوص سگ می باشد به همین منظور وقتی از گربه نگه داری میکنند اصلا فکر خرید قلاده به ذهنشان خطور نمیکند.اما این طور نیست و قلاده یکی از ضروری‌ترین لوازم مورد نیاز برای نگهداری گربه است و پیشنهاد شده حتما از سن پایین گربه را به قلاده بستن عادت دهید. توجه داشته باشید استفاده دایمی از قلاده ممکن است باعث ریزش مو گردن حیوان شود.

در این مطلب قصد داریم در مورد انواع قلاده گربه (گردنی، کتفی، کمری، قلاده ضدکنه…) و همینطور تگ هویتی و … صحبت کنیم.


فواید قلاده گربه

·         قلاده یکجور علامت و نشانه برای خانگی بودن گربه است مخصوصا اگه تگ و پلاک هویتی و اطلاعات تماستان را به قلاده اضافه کرده باشید .اگه گربه شما از خونه بیرون رود یا گم بشود، هرکس آن را با قلاده ببیند متوجه می شود که با گربه ای خانگی روبه روست و با شما تماس می گیرد.

·         برخی ازقلاده ها ضد کک هستند که در مواردی بسیاری مورد استفاده قرار می گیرندقلاده زنگوله دار گربه یکی از قلاده هایی است که برا گربه های بزی گوش مناسب بوده و برای زمان های ه گربه ها گم می شود عالی و یک راه چاره برای پیدا کردن آنها می باشد.

·         بعضی از گربه ها دوست دارند به گردش بروند به همین منظور با یک قلاده به راحتی و بدون استرس با گربه خود قدم بزنید و به بیرون بروید.


انواع قلاده گربه

برخلاف قلاده سگ که جنس قلاده باید خیلی محکم و بادوام و ظاهرش گاهی خشن و جدی باشد، قلاده برای گربه معمولا از جنس‌های سبک و ظریف مثل پلاستیک و نایلون، پارچه‌ای و گاهی هم زنجیرهای نازک و تزیینی تهیه می‌شود و بیشتر روی تنوع ظاهری و زیبایی تاکید می‌شود

تنوع ظاهری در قلاده زیاد است ، اما به طور کلی قلاده ها به دو نوع قلاده گردنی و کتفی ، بدنی یا کمری تقسیم بندی می شوند. همچنین قلاده های شب تاب ، ضد کنه ، پلاک دار و الیزابت و… نیز از دیگر قلاده ها هستند که در گروه قلاده های گردنی قرار می گیرد.

·         قلاده گردنی : رایج‌ترین و متنوع‌ترین نوع قلاده برای گربه که به خاطر تنوع ظاهری فوق‌العاده زیاد، برای هر سلیقه‌ای مناسب است و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود و همینطور ظاهر و موکوتاه یا مو بلندبودن گربه خود، قشنگترین قلاده را برایش انتخاب کنید.

·         قلاده کتفی: قلاده کتفی شامل چند بند است که دور بدن گربه محکم بسته می‌شود و با در دست گرفتن بند قلاده می‌توانید با خیال راحت گربه‌ را به پیاده روی ببرید. بله، شاید برای شما عجیب باشد اما بعضی از گربه‌ها مثل سگ ها دوست دارند بیرون بروند و پیاده روی کنند!

البته هر گربه‌ای این عادت را ندارد و اکثر گربه‌ها فضای گرم و امن و راحت خانه را به هر جای دیگر ترجیح می‌دهند.

بیرون بردن گربه بدون قلاده اصلا توصیه نمی‌شود. از طرفی گربه‌ها گردن فوق العاده ظریف و نازکی دارند و به هیچ وجه نمی‌شود به قلاده گردنی، بند قلاده وصل کرد و آن ها را بیرون برد.

·         قلاده ضد کنه: برای گربه‌هایی که بیرون از خانه می‌روند بسیار مناسب است. این قلاده حاوی مواد معطر شیمیایی یا طبیعی است که برای گربه ضرری ندارند اما باعث دور شدن انواع حشرات موذی مثل کک و کنه می‌شوند. در فصل بهار و تابستان استفاده از این قلاده می‌تواند در برابر این انگل ها از گربه شما محافظت کند.

بعضی از گربه‌ها ممکن است به این نوع قلاده حساسیت نشان دهند؛ بهتر است قبل از استفاده با دامپزشک مشورت کنید.


·         قلاده های زنگوله ای نیز نوع فانتزی قلاده گربه است.



ویژگی های قلاده:

·         قلاده ها نباید به سختی بسته شوند و قلاده هایی که سگک دارند و نیاز به نیروی زیادی برای بستن آن نیست مناسب است.

·         قلاده ها نباید تیز و تنگ باشند.

·         قلاده ها میتوانند قابل شست و شو و نرم باشند.

·         قلاده نباید بیش از حد تنگ یا بیش از حد گشاد باشد.

هنگام استفاده از قلاده گربه باید توجه داشت که قلاده نه بسیار تنگ باشد که به گردن حیوان آسیب برساند نه بسیار گشاد باشد زیرا دیده شده گربه حین لیس زدن خود فک پایین آنها زیر قلاده گیر میکند که می تواند بسیار خطرناک باشد. فاصله مطلوب قلاده باید طوری باشد که یک انگشت جای بازی داشته باشد. ضمنا شما میتوانید از قلاده های کش دار نیز استفاده نمایید.

·         اکثر قلاده‌ها را می‌توانید با جابجا کردن سگک تنگ یا گشاد کنید، اما شاید لازم باشد برای بچه‌گربه‌‌ها اول قلاده کوچکتر بخرید و بعد که بزرگتر شد قلاده گردنی معمولی بخرید.

·         یادتان باشد که بچه گربه‌ها به سرعت در حال رشد هستند، اگر همیشه قلاده گردن گربه خود می‌بندید لازم است هرچند وقت یکبار (مثلا ماهی یکبار) اندازه‌ آن را چک کنید و اگر قلاده تنگ شده بود کمی آن را گشادتر کنید.

·         به هیچ وجه به زور سعی نکنید گربه را بگیرید و قلاده ببندید، زیرا که این کار باعث ترسیدن گربه شده و اجازه نمی دهد قلاده ببندید. بعضی گربه‌ها شخصیت آرومتری دارند و خیلی سریع به قلاده عادت می‌کنند. اما بعضی به راحتی‌ زیر بار قلاده بستن نمی‌روند.؛ به همین دلیل خیلی مهم است که از سن پایین بچه گربه را با قلاده بستن آشنا کنید و عادتش بدهید.

·         گربه چون به قلاده عادت ندارد ممکن است سعی کند آن را از گردنش دربیاورد یا مدام با پا گردنش را بخاراند. مادامی که قلاده خیلی تنگ و آزاردهنده نیست تمامی این حرکات و رفتارها عادی و طبیعی است.


سگک قلاده گربه

قلاده‌هایی که سگک کمربندی دارند شاید ظاهر شیک تری داشته باشند، اما باز و بسته کردن آنها خیلی راحت و سریع نیست و مخصوصا به عنوان اولین قلاده و برای گربه‌های نا آروم مناسب نیست.

سگک قلاده آسان بازشو یک بخش نر و مادگی دارد که داخل هم چفت می‌شوند و با فشار دادن سگک از دو طرف به راحتی و خیلی سریع باز می‌شود.

فروش غذای پروپلن سگ و تغذیه مناسب سگ ها

نکات مهم در مورد تغذیه و غذای مفید سگ

 شامل غذای خشک، کنسروی، ترکیبی از غذای خشک و کنسروی و یا غذای خانگی است. خوراک سگ به نوع زندگی، نژاد و فعالیت‌های روزانه آن بستگی دارد. در نگهداری سگ کیفیت غذای آن‌ها از مهم‌ترین عوامل محسوب می‌شود. کیفیت زندگی سگها به نوع غذای مصرفی آن‌ها وابسته است. به طور میانگین سگ‌ها بین ۱۴ تا ۲۰ سال عمر می‌کنند و انتخاب صحیح غذای خشک سگ از ابتدای ماه‌های اول زندگی آن‌ها مسیر سلامتی حیوان را در میان‌سالی و پیری مشخص می‌کند.انواع غذای سگ شامل غذای خشک و کنسروی است که با انتخاب صحیح غذای حیوان می‌توانید موجب سلامت دندان‌ها، عضلات و غضروف‌ها، کلیه‌ها و دستگاه گوارش شود. در رژیم غذایی، علاوه‌برغذای خشک سگ کنسرو و سوپ نیز برای سلامت حیوان خانگی شما ضروری و الزامی است.

غذای توله سگ

توله سگ‌ها تا هنگامی‌که دندان ندارند، باید از غذاهای کمکی مانند سرلاک و یا بیسکویت ساده با شیر ترکیب شده استفاده کنند. برای توله سگ‌ها تنها می‌توانید از شیر خشک‌های مخصوص یا شیر خشک خانگی استفاده نمایید. در اغلب مواقع می‌توانید از طریق پت‌شاپ‌های آنلاین شیر خشک مخصوص توله‌ها را خریداری کنید.

مقدار غذای روزانه سگ چقدر باشد؟

پس از خرید غذای مناسب برای سگ خود باید به طریقه مصرف آن توجه داشته باشید. براساس وزن سگ و میزان چاقی و لاغری آن وزن غذایی که باید مصرف کند مشخص شده است. بهتر است میزان غذای روزانه برای سگ‌های بالغ‌تر ۲ وعده و برای توله سگ‌ها بین ۳ تا ۵ وعده باشد. توجه داشته باشید که سگ‌ها نسبت به تغییر غذای خود حساس هستند و حتی اگر قصد دارید مارک یا برند غذایی سگ خود را تغییر دهید، باید این کار را به‌آرامی و با ترکیب کردن غذای جدید با غذای قدیمی انجام دهید تا دستگاه گوارش سگ کم‌کم به غذای جدید عادت کند.

بهترین غذا برای سگ‌ها چه غذایی است؟

معمولاً دامپزشک‌ها در رابطه با نوع غذای خانگی به سگ‌ها توصیه نمی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کنند. به‌همین دلیل بهتر است خوراک سگ را به‌صورت آماده تهیه کنید. رژیم غذایی آن‌ها باید ترکیبی از غذایی خشک و کنسرو سگ تهیه شود. برای انتخاب بهترین نوع غذا برای سگ باید به موارد زیر توجه نمایید:

·                     سن سگ

·                     نژاد سگ

·                     میزان فعالیت سگ

·                     وضعیت خاص سگ (باردار یا شیرده، دوران نقاهت و چاقی)

·                     میزان حساسیت سگ (دستگاه گوارش حساس، بد غذا بودن، مشکلات سلامتی از جمله کلیوی و غیره)

آیا غذای سگ بالغ با غذای توله سگ تفاوت دارد؟

یکی از مزیت استفاده از غذای تجاری برای سگ‌ها این است که براساس سن و نیازهای آن غذا تولید می‌شود. ترکیبات غذای خشک ویژه سگ بالغ با توله‌سگ تفاوت‌های بسیاری دارند، چراکه نیاز غذایی در تولگی با بزرگسالی متفاوت است. توله سگ‌ها نسبت به سگ‌های بالغ نیاز بیشتری به پروتئین، کلسیم و انرژی دارند. رعایت این نکات در تهیه غذای خانگی برای سگ بسیار سخت و نیاز به زمان و انرژی زیادی دارد و همچنین باید اطلاعات لازم و درست را در رابطه با غذای آن‌ها داشته باشید.


فروش غذای پروپلن سگ

درگذشته از شیوه‌های سنتی و تزریق هورمون برای درشت کردن سگ استفاده شده است. این روش‌ها می‌توانند عوارض بسیاری برای حیوانات خانگی در پی داشته باشند. این عوارض ممکن است موجب عقیم شدن سگ و یا به دنیا آوردن توله‌های ناقص‌الخلقه شود. امروزه با استفاده از روش‌های تغذیه‌ای درصدد درشت کردن اندام و جثه سگ هستند. بهترین نوع غذای برای درشت کردن اندام سگ، شیر گاو ترکیب شده با شکر است. همچنین مصرف مکمل‌های 40-H تا زمان 6 ماهگی توله سگ بسیار مفید بوده و پیشنهاد می‌شود. این مکمل را میتوانید هنگام خیس کردن نان به‌اندازه 2 قاشق چای‌خوری در لابه‌لای غذای سگ خانگی خود قرار دهید. باید فهرست غذاهای مفید برای سگ خانگی شما در ۸ ماه اول شامل کربوهیدرات، پروتئین و چربی باشد. علاوه‌براین، مولتی‌ویتامین را باید یک روز در میان به سگ خود دهید. غذای اماده نیزیکی از موارد مناسب برای انخاب تغذیه سگ ها می باشد که انواع برند های مختلف وجود دارد  برند پروپلن یکی از این موارد عالی است و فروش غذای پروپلن سگ نیز به راحتی از طریق پت شاپ های معتیر انجام می شود.

لیست غذاهای مفید برای سگ خانگی باردار

سگ‌های باردار نیاز به مراقبت‌های بیشتری دارند؛ بنابراین باید فهرست غذاهایی که ممکن است موجب به خطر افتادن سلامت سگ شما شود را حذف کنید. سگ خانگی باردار نباید غذاهای او دارای مواد مغذی و انواع پروتئین و ویتامین باشد. غذاهایی که باید در فهرست سگ باردار باشد شامل عصاره قلم گاو، عصاره مرغ، تخم‌مرغ آب‌پز، ماهی سالمون، ماست پروبیوتیک، مرغ آب‌پز، بوقلمون، هویج و سبزیجات سبزرنگ است. شما می‌توانید از ویتامین‌های جویدنی ویژه سگ باردار برای تقویت حیوان خود استفاده کنید.

فروش غذای سگ

برای خرید غذای حیوان خود می‌توانید از طریق فروشگاه کارن پت به دو صورت حضوری و اینترنتی اقدام کنید. شما می‌توانید انواع غذای سگ از جمله خشک و کنسروی را سفارش دهید. شما می‌توانید براساس ذائقه حیوان خود غذاهای آن‌ها را خریداری کنید. همچنین شما می‌توانید یک فهرست از غذای یک‌هفته‌ای سگ خود را تهیه کنید و در طول هفته خرید خود را انجام دهید. در این صورت مجبور نیستید هر بارکلی بررسی انجام دهید. شما با یک‌بار بررسی می‌توانید بهترین گزینه‌ها را برای حیوان دوست‌داشتنی خود انتخاب کنید.

غذاهای ممنوعه برای سگ

شاید برای شما تعجب‌برانگیز باشد که بسیاری از مواد غذایی برای سگ‌ها می‌توانند مصر، سمی و خطرناک باشند. به‌همین دلیل در صورت نگهداری از سگ خانگی باید این غذاها را بشناسید و آن‌ها را از دسترس حیوان خود دور نگه‌دارید.