اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

کندل چیست و انواع آن


کندل در لغت به معنای شمعدان است و جالب است که بدانید، فروشندگان برنج در ژاپن اولین‌ افرادی بودند که از کندل ها برای شناسایی قیمت بازار وشتاب قیمتی در بازارهای مالی استفاده ‌کردند.
اخبار اقتصادی- بنابراین در تعریف کندل می‌توان گفت، یک نوع کندل نمودار قیمتی است که با کمک آن می‌توان روند صعودی یا نزولی، باز یا بسته شدن یک اوراق بهادار  را در یک دوره زمانی مشخص  را نشان داد. به بیان دیگر، از کندل زمانی استفاده می‌شود که تغییرات قیمت سهم دارای یک روند باشد.
الگوهای کندل معمولاً در نقاط حمایت و مقاومت سهم مورد توجه قرار می‌گیرند و انتخاب قیمت‌های مناسب برای خرید سهام جزئی از نقاط قوت الگوهای کندل است. این در حالی است که این الگوها برای قیمت‌های خروج از سهم معمولأ عملکرد مناسبی ندارند.
نمودارهای شمعی، احساسات و هیجانات سرمایه‌گذاران در بازار را به شکل تصویری در می‌آورند، به این ترتیب تحلیلگران تکنیکال می‌توانند زمان مناسب خرید و فروش را با بررسی و تحلیل این نمودارها تشخیص دهند. به همین دلیل است که کندل‌ها، یک تکنیک بسیار مناسب برای ارزیابی دارایی‌هایی مانند سهام ، معاملات فارکس و معاملات آتی محسوب می‌شوند.
آشنای با نمودار کندل
کندل در بورس نوعی نمودار قیمت است که قیمت‌های بالا، پایین، و همچنین قیمت باز شدن و بسته شدن معاملات را در یک بازه معاملاتی مشخص نشان می‌دهد.
قیمت باز (OPEN): اولین قیمتی که در یک بازه معاملاتی معامله صورت می‌گیرد.
قیمت بسته (CLOSE): آخرین قیمتی است که در یک بازه معاملاتی در آن قیمت معامله‌ای صورت گرفته است.
قیمت بالا (HIGH): بیشترین قیمتی است که در یک بازه معاملاتی در آن قیمت معامله‌ای صورت گرفته است.
قیمت پایین (LOW): کمترین قیمتی است که در یک بازه معاملاتی در آن قیمت معامله‌ای صورت گرفته است.
نکته :  بر خلاف نمودار رنکو، نمودار کندل‌  شامل زمان است.
مهم‌ترین اطلاعاتی که به عنوان یک معامله‌گر به آن نیاز دارید، قیمت امروز و قیمت‌های قبلی است و نمودار قیمت کندل‌ دقیقا به شما می گوید که قیمت ها در زمان مشخص، چقدر است.
سه نوع کندل وجود دارد:
 الگوی اینگالف صعودی (Bullish ): این کندل‌ها سبز رنگ هستند و نشان‌دهنده افزایش قیمت در مدت زمان انتخاب شده هستند. به عبارت دیگر قیمت پایانی بالاتر از قیمت آغازین است.
الگوی اینگالف نزولی یا (bearish): این کندل ها قرمز رنگ هستند و نشان‌دهنده کاهش قیمت در مدت زمان انتخاب شده هستند. به عبارت دیگر قیمت پایانی پایین‌تر از قیمت آغازین است.
کندل استیک طبیعی: این کندل ها بدون بدنه هستند و قیمت آغازین برابر قیمت پایانی است.

الگوی اینگالف نزولی یا (bearish)در برابر الگوی اینگالف صعودی (Bullish )

میله های بالا و پایین بدنه سایه نامیده می شوند.
نمودار کندل‌ استیک علاوه بر  باز شدن و بسته شدن قیمت ها، اطلاعاتی در مورد بالاترین و پایین‌ترین قیمت در دوره زمانی انتخاب شده به ما می دهد.
در تجزیه و تحلیل فنی، کندل‌ (نمودار شمعی ژاپنی) می‌تواند انواع مختلفی از قیمت‌گذاری را نشان دهد.
منبع: news.ir
 

سرمایه گذاری در طلا و سکه

فرق سرمایه گذاری در سکه قدیم و سکه جدید 

بسیاری از افراد با شنیدن سکه طرح قدیم فکر می‌کنند منظور از سکه طرح قدیم سکه‌هایی است که در زمان پهلوی ( محمد رضا پهلوی ) ضرب می‌شده‌اند و منظور از سکه طرح جدید سکه‌های ضرب شده بعد از انقلاب اسلامی ایران است. باید بگوییم این نظریه کاملاً اشتباه است! همین الان فرق این دو سکه را برایتان بازگو می‌کنیم:

سکه‌های طرح جدید و طرح قدیم هر دو برای زمان بعد از انقلاب اسلامی ایران هستند؛ این یعنی هم سکه‌های طرح قدیم و هم سکه‌های طرح جدید ( امامی ) از نوع بهار آزادی هستند. بعد از انقلاب اسلامی ایران سکه‌های بهار آزادی جایگزین سکه‌های پهلوی ( اصطلاحاً زمان شاه ) شدند. این سکه‌ها بعد از انقلاب به دو نوع ضرب شدند؛ یکی سکه بهار آزادی که از سال 1358 تا 1370 ضرب شده است و با عنوان سکه طرح قدیم شناخته می‌شود. ( تصویر یک روی این سکه مزین به نام حضرت علی سه بار تکرار «علی» به خط معقلی تزیینی در داخل یک شش ضلعی است و قید عبارت «بانک ملی ایران» در زیر آن است. تصویر روی دیگر این سکه بارگاه امام رضا(ع) به همراه عبارت «نخستین بهار آزادی» است. )

و دیگری سرمایه گذاری در سکه بهار آزادی طرح جدید است که با طرح امام خمینی (ره) ( رهبر انقلاب اسلامی ایران ) همراه است و به همین خاطر است که در بین مردم به سکه امامی معروف شده‌اند؛ از سال 1370 نیز ضرب سکه بهار آزادی با طرح جدید یا همان سکه امامی آغاز شد. این نوع سکه که به عنوان سکه طرح جدید در بازار عرضه می‌شود، تصویر یک طرف آن بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و تصویر طرف دیگر آن هم بارگاه امام رضا (ع) است.

سرمایه گذاری در طلا دلفین وست و سکه بانکی

همانطور که پیشتر هم گفتیم سکه‌ها باید توسط دولت و بانک مرکزی هر کشوری ضرب شوند سکه بانکی سکه‌هایی هستند که توسط بانک مرکزی ساخته و ضرب می‌شوند سکه‌هایی که بانکی نیستند متفرقه محسوب می‌شوند و تضمین نشده هستند. برای مثال یک سکه بهار آزادی بانکی هم از نظر عیار طلا و وزن سکه دقیق و معتبر است اما سکه‌های غیر بانکی ممکن است عیار و وزن استاندارد یک سکه را نداشته باشند برای همین است که می‌گویند سکه‌های غیر بانکی فاقد اعتبار هستند. ( همانطور که گفتیم ضرب سکه توسط مردم عادی امری غیر قانونی است و مجرم به 3 تا 10 سال حبس محکوم می‌شود و سکه‌هایی که غیر قانونی ضرب شده‌اند جزو سکه‌های تقلبی محسوب می‌شود ) اما از کجا بتوانیم سکه بانکی را از سکه‌هایی که توسط افراد دیگر یا به اصلاح سودجویان، ضرب می‌شوند، تشخیص دهیم؟!

با توجه به تجریباتی که در سرمایه گذاری در طلا دلفین وست وجود دارد این امر توسط افراد معمولی و یا حتی افراد کمی حرفه‌ای‌تر اصلاً قابل تشخیص نیست! مگر سکه فروش‌های بسیار با تجربه و با سابقه! چراکه در وزن طلا و عیار طلا، ممکن است کاملاً شبیه هم باشند و شما آنگاه مضرر می‌شوید که بخواهید آن‌ها را بفروشید چرا که خریدار سکه فقط پول طلای آن سکه غیر بانکی را به شما می‌پردازد و ارزش و سودی که به سکه‌های بانکی تعلق می‌گیرد را دیگر شامل نمی‌شود. حال چندین گزینه پیش روی شما است تا بتوانید سکه‌های بانکی و غیر بانکی را از هم تشخیص دهید:

-وزن سکه

غالباً برای تشخیص سکه بانکی از غیر بانکی به وزن آن نگاه می‌کنند چرا چون وزن سکه‌های غیر بانکی دقیق نیست و کمتر می‌باشد و افراد سودجو خیلی دلسوز شما نیستند و از هر کجای سکه غیر بانکی که بخواهند کم می‌کنند تا به سود خود برسند.

-شکل سکه

شکل سکه‌های بانکی و غیر بانکی را زمانی که در کنار همدیگر قرار دهیم قابل تشخیص هستند ولی در زمانی که سکه غیر بانکی تک باشد شما باید از کنگره‌ها و تصاویر کامپیوتری روی آن و اینکه سکه غیر بانکی تخت نیست و معمولاً تاب برداشته و محدب شکل است، زمانی که سکه را روی یک شیشه بیاندازید تاب برداشتگی آن واضح است. کنگره اطراف سکه یک شکل و یک دست نیست. در تصویر بارگاه امام رضا آجرهای مناره و گنبد امام رضا منظم و یک شکل نیست و کج و توی یک ردیف چاپ نشده است و در ضخامت سکه جایی که محیط دایره به پایان می‌رسد کنگره‌ای وجود ندارد در صورتی که در سکه بانکی این موارد کاملاً رعایت شده است.

-عیار سکه

عیار سکه‌های بانکی و غیر بانکی با هم فرق دارد؛ معمولاً بانک هیچ گاه با توجه به اعتبار خودش اقدام به کم کردن عیار نمی‌کند و این دلال و فرد سودجو هست که از عیار طلا کم می‌کند تا به سود خودش دست یابد. در کل یعنی اینکه طلای سکه‌های غیر بانکی مقداری از عیار سکه‌های بانکی کمتر است.

-بسته‌بندی سکه

بسته بندی سکه‌های غیربانکی را کسی انجام نمی‌دهد و درج آدرس و نشانی بروی آن برای فرد بسته بندی کننده یعنی گیر افتادن در چنگال قانون! پس افراد سعی می‌کنند سکه‌های قانونی را بسته بندی کنند و روی آن‌ها تبلیغات انجام دهند. پس دقت کنید سکه‌های بانکی را بسته بندی می‌کنند که تبلیغات فروشگاه و یا واحد صنفی را درج کنند و این تبلیغات تماس تلفنی و آدرس فیزیکی فروشگاه را شامل می‌شود. در صورتی که فرد متخلف هرگز جا و مکان خود را فاش نمی‌کند و ممکن است آرم مغازه‌ی کس دیگری را جعل کند و سکه‌های غیر بانکی را با آن نام و نشان بسته بندی کنند، برای آنکه در دام نیوفتید؛ دقت کنید، از هرکجا که سکه می‌خرید، نام و نشان روی سکه باید مطابق مغازه‌ای باشد که از آن سکه می‌خرید یا در غیر این صورت باید توجه کنید که از مغازه‌های معتبر سکه بخرید.

منبع

لات در فارکس و نحوه محاسبه آن

در گذشته، فارکس فقط در مقادیر خاصی به نام لات ترید می شد، یا اساسا بر پایه ی تعداد واحدهای ارز که شما می خریدید و یا می فروختید. اندازه استاندارد برای هر لات 100،000 واحد ارز است، و لات هایی با سایزهای مینی 10،000، ماکرو 1،000 واحد نیز موجود هستند.

·        100000 استاندارد

·        10000 مینی

·        1000 میکرو

·        100 نانو

همان طور که شما ممکن است بدانید ،تغییر در ارزش ارز نسبت به بقیه ارزها با پیپ اندازه گیری می شود.که درصد بسیار بسیار کوچکی از ارزش ارز است. برای استفاده مناسب از تغییر دقیقه به دقیقه در ارزش ارزها ، شما نیزمی توانید در مقادیر بزرگ ،یک ارز خاص را ترید کنید که در این صورت می توانید به میزان قابل توجهی سود و یا حتی زیان برسید.


حال تصور کنید که ما می خواهیم از 100000 واحد لات در فارکس به اندازه ی استاندارد را استفاده کنیم. حال دوباره بعضی مثال ها را حساب می کنیم تا ببینیم چگونه بر روی ارزش پیپ تاثیر می گذارد.

  1. دلار/ین با نرخ مبادله ای 119.80: )0.1/119.80)*100000=8.34 در هر پیپ
  2. دلار/فرانک سوییس با نرخ مبادله ای 1.4555: (0.0001/1.4555)* 100000=6.87 در هر پیپ

در مواردی که دلار اول قیمت گذاری نمی شود ،فرمول کمی متفاوت می شود. در مواردی که دلار آمریکا اول درج نشده است، فرمول کمی متفاوت است.

  1. یورو/دلار با نرخ 1.1930 : (0.0001/1.1930)*100000=8.38 *1.1930=9.99734 که به بالا گرد می شود و نهایتا می شود 10 دلار برای هر پیپ.
  2. پوند/دلار با نرخ 1.8040 : (0.0001/1.1930)*100000=5.54*1.8040=9.99416 که به سمت بالا گرد می شود و نهایتا می شود 10 دلار برای هرپیپ

کارگزار شما ممکن است برای محاسبه ارزش پیپ ها نسبت به اندازه لات ها قرار داده متفاوتی داشته باشد ، اما به هر طریقی که این کار را انجام می دهند میتوانند به شما بگویند که ارزش پیپ برای ارز که در حال تجارت هستید، در آن زمان خاص است،چقدر است.

نسبت بدهی به دارایی خالص(leverage) چیست؟

شما احتمالا تعجب می کنید که یک سرمایه گذار کوچک مانند خودتان می تواند چنین مقدار زیادی پول را ترید کند.
کارگزار خود را یک بانک در نظر بگیرید که پولی برابر 100000 دلار را برای خرید ارز در اختیار شما می گذارد.

تنها چیزی که بانک از شما می خواهد این است که 1000 دلار سپرده به انها بدهید،که  برای شما نگهداری می شود اما نه اینکه لزوما به شما برنگردد.

میزان لورجی که شما استفاده خواهید کردبه کارگزار شما و میزانی که با ان راحت هستید ،بستگی دارد.

Error! Filename not specified.

به طور معمول، کارگزار  یک سپرده تجاری،که به عنوان “حاشیه حساب” یا “حاشیه اولیه ” معرفی می شود،نیاز دارد. هنگامی که پول خود را  به آنها سپردید، بعد از آن می توانید تجارت کنید. کارگزار همچنین مشخص خواهد کرد که چه مقدار از آنها در هر موقعیت (لات) مورد نیاز است.

برای مثال، اگر لوریج مجاز 100:1 باشد (یا 1٪ از موقعیت مورد نیاز)، و شما می خواستید یک موقعیت را به ارزش 100،000 دلار بفروشید، اما در حساب خود فقط 5،000 دلار دارید.

هیچ مشکلی وجود ندارد زیرا کارگزار شما 1000 دلار را به عنوان پیش پرداخت یا «حاشیه» کنار گذاشته و بقیه را به شما “قرض” می دهد. البته، هرگونه زیان یا سود، به حساب سپرده شما اضافه می شود یا از حساب شما کم می شود.

حداقل امنیت (حاشیه) برای هر لات از کارگزاری به کارگزار دیگر متفاوت است. در مثال بالا، کارگزار یک حاشیه یک درصدی را نیاز دارد. این بدان معنی است که برای هر 100،000 دلار ترید شده، کارگزار 1000 دلار را به عنوان سپرده در موقعیت قرار می دهد.

چگونه سود و زیان را محاسبه کنم؟

بنابراین اکنون که می دانید چگونه ارزش پیپ و لورج را محاسبه کنید، بیایید نگاه کنیم چگونه سود و زیان خود را محاسبه کنیم.

بیایید دلار آمریکا بخریم و فرانک سوئیس بفروشیم.

  1. نرخی که شما قیمت گذاری می کنید  1.4525 / 1.4530 است. از آنجا که شما دلار آمریکا را خریداری می کنید، باید روی قیمت  درخواستی  1.4530 کار کنید،نرخی که تریدرها برای فروش در نظر دارند.
  2. بنابراین شما یک لات با سایز استاندارد (100،000 واحد) را با قیمت 1.4530 خریداری می کنید.
  3. چند ساعت بعد قیمت به 1.4550 تغییر می کند و شما تصمیم می گیرید که تجارت خود را ببندید.
  4. قیمت جدید برای دلار/فرانک سوییس1.4550 / 1.4555  خواهد بود. از آنجایی که شما در ابتدا برای باز کردن  تجارت خود،  ارز خریداری کردید، برای بستن تجارت،نیازمندید که ان ها را بفروشید .پس باید ، قیمت پیشنهادی 1.4550 را بپذیرید. قیمتی که تریدرها  آماده  به خریدند.
  5. تفاوت بین 1.4530 و 1.4550 است 0.0020 یا 20 پیپ است.
  6. با استفاده از فرمول ما از قبل، ما اکنون (0.0001/1.4550)*100000 =6.87 دلار برای هر پیپ داریم که در 20 ضرب می شود و نهایتا 137.40 دلار خواهد شد.

درخواست،پیشنهاد و اسپرد

به یاد داشته باشید زمانی که وارد یک تجارت می شوید یا از آن خارج می شوید، شما مشغول قیمت گذاری (نسبت به تقاضاها و پیشنهادها) هستید. هنگام خرید یک ارز، از پیشنهاد یا قیمت ASK استفاده می کنید. هنگام فروش، از قیمت BID استفاده  می کنید.

منبع: دیجیت بورس

 

چطور بورس را شروع کنیم؟ چطور از صفر بورس را یاد بگیریم؟

سلام به دوستان عزیز

در این وبلاگ قصد دارم آموزش بورس رو از صفر رو قرار بدم

خودم وقتی میخواستم بورس رو شروع کنم و اولین سهامم رو بخرم برام سوالات زیادی مطرح بود.

مثلا اینکه چطور میتونم بدون اینکه وارد تالار بورس بشم و حضوری به تهران برم، خرید سهام رو انجام بدم؟

میدونستم که خرید اینترنتی سهام وجود داره ولی روشش رو نمیدونستم

سوال دیگه برای من این بود که چه قوانین و شرایطی تو بورس وجود داره؟ الان زمان خوبی برای سرمایه گذاری تو بورس هست یا نه؟

بعدا فهمیدم حتی اگه شاخص مثبت یا منفی باشه یه تعداد از سهام شرکت ها هستن که برخلاف حرکت شاخص، بالا و پایین میشه و همیشه کل بازار به یک سمت نمیره

فهمیدم باید خیلی صبور باشم ولی از طرف دیگه وقتی یه سهم خوب نیست و داره ضرر میده فوری اون رو بفروشم

فهمیدم روی استراتژی که تعیین کردم ثابت قدم بمونم

فهمیدم هیچ وقت با پول قرض و وام سهام نخرم چون ممکنه سهام یه شرکت حتی تا چندسال تو بورس معامله نشه و پول من بلوکه باقی بمونه


اول از همه بدونید که بورس هیچ چیز خاصی نیاز نداره، نه سرمایه زیادی میخواد، نه شرایط سختی داره (فقط باید دیپلم داشته باشید تا بتونید معامله سهام رو آنلاین انجام بدید وگرنه اگر پایین دیپلم هستین باید تلفنی یا حضوری خرید و فروش کنید )


میدونم که خیلی از شماها با خوندن متنهای پیچیده و اصطلاحات عجیب و غریب سردرگم شدید و هنوز دقیقا نمیدونید برای شروع سرمایه گذاری در بورس چه کار باید بکنید.

بذارید بهتون بگم که خرید سهام در بورس یکی از راههای خوب برای کسب سود هست، به شرطی که مطابق اصول و با اگاهی انجام بشه.

اما بدون اینکه بخواهیم به مسائل جزئی و ریزه کاری ها بپردازیم، اول بهتره تصویر کلی و مسیر یادگیری و شروع کار در بورس رو خدمت شما عرض کنم. برای شروع خرید و فروش سهام در بورس اولین قدم اینه که از یه کارگزاری کد بورسی بگیرید.فقط با داشتن کد بورسی یا کد سهامداری هست که شما میتونید خرید و فروش سهام رو انجام بدید.


 دریافت کد بورسی ( کد سهامداری ) از کارگزاری


برای اینکار معمولا اکثر کارگزاری ها میگن که حضوری باید برید و فرم هایی رو پر کنید اما تازگی ها امکانی فراهم شده که میتونید ثبت نام تو کارگزاری رو از طریق اینترنت انجام بدید. نمونه اش کارگزاری آگاه هست که ثبت نام غیر حضوری رو ایجاد کرده

http://ex.agah.com

بعد از اینکه وارد سایت بالا شدید از شما اطلاعات خیلی جامعی خواسته میشه.

بنابراین شناسنامه رو حتما کنار خودتون داشته باشید

حتی الامکان اسکن کارت ملی و اسکن شناسنامه و اسکن آخرین مدرک تحصیلی هم داشته باشید چون در یکی از مراحل ثبت نام از شما خواسته میشه اونها رو آپلود کنید که البته اجباری نیست.

بعد از اینکه کل مراحل ثبت نام رو تکمیل کردید و به صفحه آخر رسیدید، به شما گفته میشه باید چکار کنید. بنابراین متن مرحله آخر رو حتما دقیق بخونید.

شاید بهتون گفته بشه مدارک رو ببرید به دفتر پستی در شهر خودتون یا اینکه منتظر باشید تا مسئول احرار هویت به آدرسی که دادید بیاد

در هر حال، باید اون مرحله احراز هویت طی بشه.

بعد از اینکه مدارک و مشخصات شما به دست شرکت کارگزاری رسید، کمتر از یه هفته بعدش، کد بورسی شمارو براتون با پیامک و ایمیل میفرستن.

در اون پیامک و ایمیل، نام کاربری و رمز عبور برای ورود به سایت معاملات وجود داره

با اون مشخصات وارد سایت معاملات که مخصوص خود کارگزاری هست میشید و میتونید فرم سفارش خرید و فروش سهام رو بفرستید.

سایتی که باهاش معاملات رو انجام میدید، غیر از اینکه امکان سفارش خرید و فروش رو داره، میتونید اطلاعات تکمیلی مثل نمودار سهم ها، تراکنش ها، گردش مالی و... رو داخلش ببینید

برای خرید سهام باید پول رو به حساب کارگزاری واریز کنید، اینکار از طریق دکمه پرداخت آنلاین یا واریز آنلاین که پس از ورود به حساب در سایت کارگزاری هست انجام میگیره.


 یادگیری مفاهیم اولیه بورس برای شروع یک سرمایه گذاری هوشمند


برای هر کاری یه سری مفاهیم هست که باید یاد بگیرید. بورس یه سری مقررات و قوانین برای خرید و فروش سهام داره.

مثلا یکی از قانون هاش اینه که قیمت سهم در یک روز نمیتونه بیش از 5 درصد مثبت یا 5 درصد منفی باشه

اینجور قانون ها رو باید یاد بگیرید تا بتونید بدون مشکل در بورس سرمایه گذاری کنید.

نگران نباشید که این مفاهیم ممکنه کمی زیاد باشه، فقط شروع به یاد گیری کنید و به پیش برید

برای یادگیری مفاهیم اولیه بورس کتاب هم وجود داره ولی به خاطر اینکه بصورت تصویری نیست و اکثرا مثالی نداره من نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم و چیزی از کتابها و فایلها یاد نگرفتم، بنابراین توصیه اگه میخواید خودتون رو اذیت نکنید، یا در کلاس حضوری شرکت کنید یا از آموزش های دلفین وست کمک بگیرید تا سرمایه گذاری هوشمند رو آغاز کنید. من از این بسته آموزشی استفاده کردم، مدرس به خوبی همه چیز رو بهم یاد داد. با دیدن فیلم ها خیلی خوب تونستم همه موارد لازم رو یاد بگیرم.


یادگیری تحلیل و روش انتخاب سهم با بهترین سایت آموزش بورس


شما فرض کنید همه مفاهیم و قوانین و ریزه کاری های اولیه بورس رو یاد گرفتید، ولی چطور باید تشخیص بدید چه سهم رو بخرید؟ چه کار کنید که سهام بخرید که سود داشته باشه و ضرر نده؟

چون توی بورس همیشه احتمال ضرر هست و امکان نداره شخصی وارد بورس شده باشه و سهم خریده باشه و همیشه سود کرده باشه. بنابراین ضررها رو باید به عنوان بخشی از این کار قبول کنید. اما باید ضررهاتون کم و سودهایی که میکنید زیاد باشه تا در نهایت سودها به ضرر به اصطلاح بچربه و سرمایه تون کم نشه.


برای انتخاب سهامی که در قیمت مناسبی برای خرید وجود داره دو راه کلی هست که به تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی مشهور هستن. برخی ها هم از ترکیب این دوتا یا از روانشناسی بازار برای تشخیص زمان مناسب خرید استفاده میکنن

اما توصیه من به شما اینه روانشناسی بازار رو یاد بگیرید و همینطور تحلیل تکنیکال رو حرفه ای بشید. و این کار رو با استفاده از بهترین سایت آموزش بورس انجام بدین. چون خود تحلیل تکنیکال به نوعی به شما کمک میکنه رفتار غالب معامله گران و افرادی که توی بورس خرید و فروش میکنن رو بتونید با احتمال بیشتری پیش بینی کنید. تحلیل تکنیکال کارش با نمودارهای قیمت هست.

نرم افزارهای زیادی هم براش وجود داره

اما داشتن خود نرم افزار به تنهایی باعث نمیشه تحلیلگر بشید. نرم افزار یه ابزاره و وقتی نحوه استفاده از ابزار رو ندونید عملا نمیتونید ازش استفاده ای ببرید.

بنابراین یادگیری تحلیل تکنیکال رو بذارید توی اولویت

برای یادگیری تحلیل تکنیکال هم من توصیه میکنم در کلاسها شرکت کنید، چون در سایتهای مختلف افراد نظرات مختلف و گاها اشتباهی رو در خصوص تحلیل تکنیکال ارائه میدن ولی وقتی تو کلاس شرکت کنید و از یه مدرس پیروی کنید با دقت و سرعت بیشتری یاد میگیرید

منبع

آموزش بورس از صفر تا صد؛ هرآنچه در مورد بازار بورس بایستی بدانیم

چرا هر فردی نیاز به آموزش بورس از صفر دارد ؟

اگر شما یک میلیون تومان پول در اختیار داشته باشید می توانید کالایی متناسب با پول خود همین امروز خریداری کنید. اما اگر یکسال از این زمان بگذرد دیگر آن کالا را با یک میلیون تومان نمی توان خریداری کرد. ارزش پول به طور همیشگی در حال کاهش است. از اینرو هر فردی به منظور حفظ ارزش پول خود بایستی پول خود را سرمایه گذاری کند. در ادامه به آموزش بورس از صفر و ارائه اطلاعات لازم برای سرمایه گذاری در بورس پرداخته می شود.

ویژگی های یک سرمایه گذاری خوب

در همه نوع سرمایه گذاری ها عوامل مشترکی دخیل هستند که می توان با بررسی آنها یک سرمایه گذاری را ارزش گذاری نمود.

ریسک، نقد شوندگی، مدت زمان و بازدهی

در همه سرمایه گذاری ها ریسک وجود دارد. اگر شما یک وارد کننده کالا باشید ریسک هایی مثل سالم رسیدن کالا به داخل کشور، استقبال از کالا و فروش راحت آن و … در این سرمایه گذاری دخیل هستند. اگر شما یک معامله گر فارکس هستید اعتبار بروکر، نحوه واریز وبرداشت پول، سود و زیان در هر معامله از ریسک هایی است که تریدر فارکس با آن روبه رو می شود. اگر شما یک انبوه ساز هستید پذیرفتن زمان فروش واحدهای مسکونی یا تجاری و بازگشت سرمایه از ریسک های این شغل است.

در بازار بورس هم هر فردی که قصد معامله گری دارد بایستی از ریسک های آن مطلع باشد. یک سهم در برخی مواقع متوقف می شود و در آن مدت توقف امکان فروش وجود ندارد. قیمت یک سهم همیشه در حال افزایش و کاهش است و اینکه در چه زمانی خرید و فروش شود مهم است.

یکی دیگر فاکتورهای مقایسه انواع سرمایه گذاری ها نقد شوندگی آنهاست. به عنوان مثال اگر یک سرمایه گذار پول خود را در خرید و فروش املاک سرمایه گذاری کند. در صورتیکه قصد فروش ملک و نقد کردن سرمایه خود را داشته باشد در لحظه نمی تواند ملک خود را بفروشد و بایستی تا به فروش رسیدن آن صبر کند.

یکی دیگر از عوامل مهم در یک سرمایه گذاری زمان است. سرمایه گذار برای چه مدتی سرمایه گذاری می کند. یک روز؟ یک ماه؟ یک سال؟ ده سال؟ در بازارهایی مانند فارکس و باینری آپشن سرمایه گذاری می تواند به مدت یک دقیقه تا چند ماه باشد. برخی مواقع یک عرضه اولیه در بورس یه فرصت سودآوری خیلی سریع را فراهم می کند.

بی تردید در یک سرمایه گذاری مقدار بازدهی و بازگشت پول مهم به شمار می رود. در مقابل مقدار ریسک و زمانی که صرف سرمایه گذاری می شود بازدهی این سرمایه گذاری چقدر است؟

در زیر مثالهایی از انواع حوزه های مالی مختلف که می توان با مطالعه هریک در آن سرمایه گذاری کرد آورده شده است.

بانک، املاک، سکه و طلا، صندوق های سرمایه گذاری( درآمد ثابت، مختلط و سهامی)، اوراق اخزا، دولتی و قرضه، بورس، اوراق بهادار، بورس کالا و بورس انرژی، فارکس و باینری آپشن و … .

سرمایه گذاری در بورس ؛ خودتان را بشناسید

 

·         هر شخصی پیش از سرمایه گذاری بهتر است روحیه خود بهتر بشناسد. این آشنایی بیشتر هر فرد با خود می تواند در پاسخ به سوالات زیر ایجاد شود.

·         چه مقدار سرمایه آزاد دارم (برای سرمایه گذاری پول خود به کسی بدهکار نشوم)؟

·         چه مقدار زیان را می توانم بپذیرم؟

·         اگر ضرر کنم حالت روانی من چه تغییری می کند؟

·         انتظار من از بازدهی سرمایه خود در این مدت سرمایه گذاری چند درصد است؟

 

سختی­های سرمایه گذاری در بورس

سرمایه گذاری در بورس سهام هم همانند دیگر سرمایه گذاری ها سختی­هایی دارد. اما همین مشکلات می تواند باعث یافتن راه حل و تبدیل شدن به فرصت برای معامله گر سهام باشد.

یک نکته مهم در آموزش بورس از صفر و یکی از مسائلی که فردی که قصد سرمایه گذاری در بورس دارد با آن روبه رو می شود مدیریت احساسات خود است. به عنوان مثال پس از خرید یک سهم و با افزایش قیمت سهم و قرار گرفتن معامله در سود این فکر به سراغ شخص می آید که چرا چندین برابر این مبلغ سرمایه گذاری شده از این سهم نخریدم و اگر به عنوان مثال ده برابر این مبلغ را وارد این سهم کرده بودم الان سود من ده برابر بود و می توانستم با سود آن فلان اتومبیل را بخرم. یا در هنگامی که معامله وارد ناحیه زیان می شود معامله گر دچار اضطراب و نگرانی می شود و این نگرانی در دیگر حوزه های زندگی او تاثیر منفی می گذارد. این نوع افکار به شدت آسیب زننده است و شخصی که قصد سرمایه گذاری در بورس را دارد بهتر است روحیه خود را پیش از ورود به بازار بورس بسنجد تا توان مدیریت احساسات و هیجان خود در مقابل بازار های پرنوسانی مانند بورس را داشته باشد.

بازار بورس محلی برای ایجاد درآمد ماهیانه برای هزینه های زندگی نیست. برخی مواقع باید کنار نشست و فقط تماشاگر بازار بود. برخی مواقع باید دید چندماهه به سرمایه گذاری در بورس داشت و انتظار برداشت سود سریع نداشته باشیم.

در آموزش بورس از صفر و سرمایه گذاری در بورس کسب دانش و مهارت بسیار مهم به شمار می رود. سرمایه گذاری در بورس نیازمند به روز بودن اطلاعات مربوط به سهم است. اگر تحلیل گر تکنیکال باشید بایستی هر روز نمودار را بازبینی کنید و با دانش تحلیل تکنیکال خود نوع روند و سطوح حمایت و مقاومت و… را شناسایی کنید. اگر تحلیل گر بنیادی هستید اخبار مربوط به شرکت را با تحلیل بنیادی پیگیری کنید. گزارش های سود و زیان، زمان اتمام سال مالی، محل تامین مالی افزایش سرمایه و … را بررسی کنید.

معیارهای انتخاب یک کارگزار مناسب

 

·         وجود شعبه از آن کارگزاری در شهر محل سکونت

·         برخورداری از سرورهای پر سرعت

·         ارائه اعتبار به همه مشتریان و ارائه تخفیف در کارمزد معاملات

·         ارائه پنل معاملاتی آسان

·         وجود منابع آموزشی، مشاوره و تحلیل برای مشتریان

·         صندوق سرمایه گذاری

·         ارائه خدمات پشتیبانی و پاسخگویی سریع به مشتریان

نکته: کارمزد درصدی از معامله است که در اجرای خرید یا فروش معامله به کارگزاری تعلق می گیرد.

منبع