اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

خرید اینترنتی غذای سگ سویل پت و انواع غذای های مناسب سگ

غذای خشک یا مرطوب برای سگ ها


غذاهای تر (مرطوب یا کنسروی) سگ در طیف گسترده‌ای از محصولات در برندها و قیمت‌های مختلف وجود دارند. ارزش غذایی بین انواع مختلف غذای مرطوب نیز تقریباً یکسان است. برای بیشتر افراد دو معیار مهم اعم از قیمت و سبک زندگی سگ تعیین میکند که کدام نوع غذای تر انتخاب بهتری است

هر نوع غذایی که برای سگ خود خریداری میکند، باید تمام مغذی مورد نیاز حیوان را فراهم کند. غذای خوب باعث میشود تا سگ شما سالم بماند و بیش از هر زمان دیگری به شما عشق بورزد. پس اگر نمیدانید کدام نوع غذای تر را باید برای حیوان خانگی خود تهیه کنید، در این مقاله با شما در مورد مزایای غذاهای مرطوب و معرفی بهترین محصولات و برندها صحبت میکنیم.



غذای تر سگ چیست؟

اغلب غذای مرطوب سگ در قوطی به صورت کنسروی عرضه میشود. غذای تر دارای رطوبت بالایی است و به دلیل داشتن بوی قوی و طعم متفاوت، برای بیشتر سگها خوشمزه و اشتها آور است. مواد مختلف در داخل غذای کنسروی ترکیب میشوند و سپس تحت حرارت قرار میگیرد. فرآیند حرارت دادن باعث پختن غذا میشود و همچنین محتویات آن را استریل میکند تا از فاسد شدن آن جلوگیری شود. همچنین حرارت دادن به افزایش ماندگاری غذاهای تر کمک میکند
شما نباید غذای مرطوب سگ را با غذای سگ تازه اشتباه بگیرید زیرا غذای تازه معمولاً به طور جداگانه پخته شده و سپس داخل ظرف تحت خلاء بسته میشود. این بدان معناست که برای جلوگیری از خراب شدن باید غذا را در یخچال یا به شکل منجمد نگهداری شود. همچنین یک نوع غذای مرطوب به نام غذای پوچ سگ وجود دارد که بیشتر شبیه به سوپ است و درصد آب زیادی دارد. از این غذای نیز میتوان در رژیم غذایی سگ استفاده کرد.


 

فواید غذای تر سگ

غذای مرطوب میتواند فواید زیادی برای سگ شما داشته باشد. جویدن غذای خیس راحت‌تر است و برای دندان‌های ظریف توله سگ مفید خواهد بود. همچنین غذای مرطوب میتواند برای سگهای مسن که دندان‌ها و لثه‌های آنها ضعیف‌تر از سگ‌های بالغ است نیز مفید باشد. غذای مرطوب نسبت به غذای خشک آب بیشتری در خود دارد که میتواند به آبرسانی حیوان خانگی شما کمک زیادی کند.
معمولاً پروتئین بیشتری در غذای مرطوب سگ وجود دارد و اغلب با مواد تازه‌تری نسبت به غذای خشک تهیه میشود. بسیاری از سگها طعم غذای مرطوب را دوست دارند، بنابراین برای حیواناتی که حساس هستند خوب است. غذای تر ممکن است به دلیل محتوای آب باعث سیر شدن سگ شما شود. اما از یک طرف نیز غذای مرطوب به دلیل طعم خوب حیوان خانگی را بیشتر به خوردن ترغیب کند. بنابراین، میزان مصرف غذای کنسروی به شرایط وزنی سگ (چاق یا لاغر) شما بستگی دارد.



خرید اینترنتی غذای سگ سویل پت


بهترین غذای مرطوب برای یک سگ ممکن است برای سگ دیگری مناسب نباشد! به این دلیل که سگها در مراحل مختلف زندگی نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی دارند. غذای نرم که حاوی مواد مغذی مورد نیاز توله سگ شماست، به احتمال زیادی برای بزرگسالی حیوان توصیه نخواهد شد در کنار غذای ها خانگی ، غذای آماده نیز می تواند کمک شایانی به رشد و سلامتی سگ کند و غذای سویل پت یک انتخای عالی برای تنواع غذای می باشد و  خرید اینترنتی غذای سگ سویل پت این کار را برای شما آسان می کند تا به راحتی خرید خود را انجام دهید. اما برای انتخاب بهترین غذای مرطوب سگ بهتر است به موارد زیر توجه کنید:



سگ شما چند سال دارد؟

غذای توله سگ اغلب حاوی مواد مغذی اضافی مانند DHA و کالری اضافی برای تقویت و رشد حیوان است. با این حال، اگر سگها برای مدت طولانی با این نوع غذاها تغذیه شوند، ممکن است وزنشان افزایش یابد. توله‌ها و نژادهای کوچکی که وزن آنها کمتر از 13 کیلوگرم است، معمولاً در 9 تا 12 ماهگی بالغ میشوند. سگهای با جثه متوسط که در زمان بلوغ بین 13 تا 36 کیلوگرم وزن دارند، معمولاً در 12 تا 16 ماهگی به اندازه کامل خود میرسند
نژادهای بزرگ معمولاً حدود 24 ماه طول میکشند تا به بلوغ برسند. سپس باید غذای مورد نیاز سن این حیوانات را تهیه کرد. همه سگها به غذای مخصوص سگ سالمند نیازی ندارند. سگهای سالخورده ممکن است از مشکلات سلامتی مانند دیابت یا بیماری قلبی رنج ببرند که به این ترتیب به رژیم غذایی اصلاح شده نیاز خواهند داشت. غذاهای سگ سالخورده اغلب محتوای کالری کمتری برای کمک به کنترل وزن دارند. با این حال، اگر سگ سالمند شما اضافه وزن یا بیماری خاصی نداشته باشد، از خوردن غذای مرطوب سود زیادی خواهد برد.



سگ شما چقدر بزرگ است؟

سگها با اندازه‌های مختلف، میزان کالری سوزی مختلفی دارند. به طور کلی، نژادهای بزرگ 10 کالری در هر کیلوگرم می‌سوزانند، در حالی که نژادهای کوچک 20 کالری در هر کیلوگرم می‌سوزانند. در نتیجه، سگها با اندازه‌ها و نژادهای مختلف به غذاهایی با تراکم کالری متفاوت نیاز دارند. نژادهای کوچک به غذاهایی که کالری بیشتری دارند و به رشد سریع آنها کمک میکنند، احتیاج دارند.



سگ شما چقدر فعال است؟

آیا سگ شما بیشتر در اطراف خانه دراز میکشد یا روزهایش را بیرون از خانه به بازی میگذراند؟ سگهای مسن‌تر یا سگهایی که ترجیح میدهند چرت بزنند، ممکن است به غذای رژیمی سگ نیاز داشته باشند تا وزن خود را در سطح سالمی نگه دارند. با این حال، توله سگها و سگهای فعال ممکن است به غذا با کالری بیشتری نیاز داشته باشند زیرا تحرکشان بیشتر است. ناگفته نماند، همیشه با دامپزشک خود در مورد وزن بهینه سگ خود صحبت کنید



سگ شما بیماری دارد؟

شرایط پزشکی مانند دیابت یا آلرژی ممکن است باعث شود تا شما به سگ خود غذای مخصوص بدهید. به عنوان مثال، چاقی یا دیابت ممکن است به غذای کم کالری یا رژیمی نیاز داشته باشد. با این حال، آلرژی‌های غذایی در بین سگها رایج‌تر هستند. برخی از اصلی‌ترین دلایل آلرژی شامل گوشت گاو، لبنیات، گندم، تخم مرغ، مرغ، گوشت بره/گوسفند، سویا، گوشت خوک، خرگوش و ماهی هستند. دستور العمل‌های دیگر بدون آلرژن‌های رایج مانند گندم، سویا و لبنیات تهیه میشوند. اگر نمیدانید سگ شما به چه چیزی حساسیت دارد، به نزد دامپزشک بروید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.