اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

قلاده زنگوله دار گربه و انواع قلاده های گربه

قلاده گربه

اکثر مردم فکر می کنند قلاده مخصوص سگ می باشد به همین منظور وقتی از گربه نگه داری میکنند اصلا فکر خرید قلاده به ذهنشان خطور نمیکند.اما این طور نیست و قلاده یکی از ضروری‌ترین لوازم مورد نیاز برای نگهداری گربه است و پیشنهاد شده حتما از سن پایین گربه را به قلاده بستن عادت دهید. توجه داشته باشید استفاده دایمی از قلاده ممکن است باعث ریزش مو گردن حیوان شود.

در این مطلب قصد داریم در مورد انواع قلاده گربه (گردنی، کتفی، کمری، قلاده ضدکنه…) و همینطور تگ هویتی و … صحبت کنیم.


فواید قلاده گربه

·         قلاده یکجور علامت و نشانه برای خانگی بودن گربه است مخصوصا اگه تگ و پلاک هویتی و اطلاعات تماستان را به قلاده اضافه کرده باشید .اگه گربه شما از خونه بیرون رود یا گم بشود، هرکس آن را با قلاده ببیند متوجه می شود که با گربه ای خانگی روبه روست و با شما تماس می گیرد.

·         برخی ازقلاده ها ضد کک هستند که در مواردی بسیاری مورد استفاده قرار می گیرندقلاده زنگوله دار گربه یکی از قلاده هایی است که برا گربه های بزی گوش مناسب بوده و برای زمان های ه گربه ها گم می شود عالی و یک راه چاره برای پیدا کردن آنها می باشد.

·         بعضی از گربه ها دوست دارند به گردش بروند به همین منظور با یک قلاده به راحتی و بدون استرس با گربه خود قدم بزنید و به بیرون بروید.


انواع قلاده گربه

برخلاف قلاده سگ که جنس قلاده باید خیلی محکم و بادوام و ظاهرش گاهی خشن و جدی باشد، قلاده برای گربه معمولا از جنس‌های سبک و ظریف مثل پلاستیک و نایلون، پارچه‌ای و گاهی هم زنجیرهای نازک و تزیینی تهیه می‌شود و بیشتر روی تنوع ظاهری و زیبایی تاکید می‌شود

تنوع ظاهری در قلاده زیاد است ، اما به طور کلی قلاده ها به دو نوع قلاده گردنی و کتفی ، بدنی یا کمری تقسیم بندی می شوند. همچنین قلاده های شب تاب ، ضد کنه ، پلاک دار و الیزابت و… نیز از دیگر قلاده ها هستند که در گروه قلاده های گردنی قرار می گیرد.

·         قلاده گردنی : رایج‌ترین و متنوع‌ترین نوع قلاده برای گربه که به خاطر تنوع ظاهری فوق‌العاده زیاد، برای هر سلیقه‌ای مناسب است و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود و همینطور ظاهر و موکوتاه یا مو بلندبودن گربه خود، قشنگترین قلاده را برایش انتخاب کنید.

·         قلاده کتفی: قلاده کتفی شامل چند بند است که دور بدن گربه محکم بسته می‌شود و با در دست گرفتن بند قلاده می‌توانید با خیال راحت گربه‌ را به پیاده روی ببرید. بله، شاید برای شما عجیب باشد اما بعضی از گربه‌ها مثل سگ ها دوست دارند بیرون بروند و پیاده روی کنند!

البته هر گربه‌ای این عادت را ندارد و اکثر گربه‌ها فضای گرم و امن و راحت خانه را به هر جای دیگر ترجیح می‌دهند.

بیرون بردن گربه بدون قلاده اصلا توصیه نمی‌شود. از طرفی گربه‌ها گردن فوق العاده ظریف و نازکی دارند و به هیچ وجه نمی‌شود به قلاده گردنی، بند قلاده وصل کرد و آن ها را بیرون برد.

·         قلاده ضد کنه: برای گربه‌هایی که بیرون از خانه می‌روند بسیار مناسب است. این قلاده حاوی مواد معطر شیمیایی یا طبیعی است که برای گربه ضرری ندارند اما باعث دور شدن انواع حشرات موذی مثل کک و کنه می‌شوند. در فصل بهار و تابستان استفاده از این قلاده می‌تواند در برابر این انگل ها از گربه شما محافظت کند.

بعضی از گربه‌ها ممکن است به این نوع قلاده حساسیت نشان دهند؛ بهتر است قبل از استفاده با دامپزشک مشورت کنید.


·         قلاده های زنگوله ای نیز نوع فانتزی قلاده گربه است.



ویژگی های قلاده:

·         قلاده ها نباید به سختی بسته شوند و قلاده هایی که سگک دارند و نیاز به نیروی زیادی برای بستن آن نیست مناسب است.

·         قلاده ها نباید تیز و تنگ باشند.

·         قلاده ها میتوانند قابل شست و شو و نرم باشند.

·         قلاده نباید بیش از حد تنگ یا بیش از حد گشاد باشد.

هنگام استفاده از قلاده گربه باید توجه داشت که قلاده نه بسیار تنگ باشد که به گردن حیوان آسیب برساند نه بسیار گشاد باشد زیرا دیده شده گربه حین لیس زدن خود فک پایین آنها زیر قلاده گیر میکند که می تواند بسیار خطرناک باشد. فاصله مطلوب قلاده باید طوری باشد که یک انگشت جای بازی داشته باشد. ضمنا شما میتوانید از قلاده های کش دار نیز استفاده نمایید.

·         اکثر قلاده‌ها را می‌توانید با جابجا کردن سگک تنگ یا گشاد کنید، اما شاید لازم باشد برای بچه‌گربه‌‌ها اول قلاده کوچکتر بخرید و بعد که بزرگتر شد قلاده گردنی معمولی بخرید.

·         یادتان باشد که بچه گربه‌ها به سرعت در حال رشد هستند، اگر همیشه قلاده گردن گربه خود می‌بندید لازم است هرچند وقت یکبار (مثلا ماهی یکبار) اندازه‌ آن را چک کنید و اگر قلاده تنگ شده بود کمی آن را گشادتر کنید.

·         به هیچ وجه به زور سعی نکنید گربه را بگیرید و قلاده ببندید، زیرا که این کار باعث ترسیدن گربه شده و اجازه نمی دهد قلاده ببندید. بعضی گربه‌ها شخصیت آرومتری دارند و خیلی سریع به قلاده عادت می‌کنند. اما بعضی به راحتی‌ زیر بار قلاده بستن نمی‌روند.؛ به همین دلیل خیلی مهم است که از سن پایین بچه گربه را با قلاده بستن آشنا کنید و عادتش بدهید.

·         گربه چون به قلاده عادت ندارد ممکن است سعی کند آن را از گردنش دربیاورد یا مدام با پا گردنش را بخاراند. مادامی که قلاده خیلی تنگ و آزاردهنده نیست تمامی این حرکات و رفتارها عادی و طبیعی است.


سگک قلاده گربه

قلاده‌هایی که سگک کمربندی دارند شاید ظاهر شیک تری داشته باشند، اما باز و بسته کردن آنها خیلی راحت و سریع نیست و مخصوصا به عنوان اولین قلاده و برای گربه‌های نا آروم مناسب نیست.

سگک قلاده آسان بازشو یک بخش نر و مادگی دارد که داخل هم چفت می‌شوند و با فشار دادن سگک از دو طرف به راحتی و خیلی سریع باز می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.