اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

غذای خشک سگ بوش و انواغ غذای های لازم برای سگ

از کجا بفهمیم چه غذاهایی برای سگ مان مفید است؟

ممکن است این سوال به عنوان صاحب سگ برای شما هم پیش بیاد. برای اینکه غذا در سلامتی و شادابی سگتان نقش بسیار مهمی دارد و شما به عنوان صاحب سگ باید کاملا از نوع غذا هایی که به سگتان می دهید اطلاع کافی داشته باشید تا حیوان خانگی سالم تر و با نشاط تری داشته باشید. شما باید بدانید غذاهای مفید برای سگ ها به نوع زندگی، نژاد و فعالیت روزانه اش بستگی دارد. برای مثال غذای مفید برای یک توله سگ با غذای مفید یک سگ بالغ تفاوت دارد. غذای سگ را می توان به صورت آماده و در بسته بندی های متفاوت از پت شاپ ها تهیه کرد و یا به نوعی می توان آن را در خانه با رعایت کیفیت آن درست کرد. در این مقاله در مورد خوراکی های مفید برای سگ ها صحبت می کنیم و بررسی می کنیم چه غذاها و موادغذایی رو می‌توانید با خیال راحت به سگتان بدهید.


غذای خشک سگ بوش

بعضی‌ افراد فکر می کنند غذای سگ فقط گوشت و استخوان است اما سگ‌ها همه‌چیزخوار محسوب‌ می‌شوند و علاوه بر گوشت به کربوهیدرات، پروتئین و چربی، ویتامین‌ها و مواد معدنی هم نیاز دارند. یعنی باید در کنار گوشت که نقش مهمی در غذای سگها دارد، انواع میوه و سبزیجات، غلات و حبوبات و هم داده بشود تا هر ۳ گروه غذایی در یک وعده غذای سگ موجود باشد. بنابراین شما باید به عنوان صاحب سگ بدانید از هرکدام از این مواد غذایی چقدر و به چه میزان می توانید استفاده کنید چون اگر ترکیبات غذا بالانس شده نباشد، نیازهای تغذیه‌ای سگتان تامین نمی شود و در دراز مدت ممکن است باعث مشکلات سلامتی مثل سوءتغذیه، چاقی، مشکلات گوارشی و … بشود. با وجود همه مواد غذیی طبیعی و خانگی نباید غذای خشک و آماده را کم اهمیت دانست و در میان برند های مختلف موجوددر بازار برند بوش غذای آماده و خشک سگ می  تواند یه تنوع خوشمزه و متفاوت را برای سگ ایجاد کند . غذای خشک سگ بوش از نظز کیفیت و مواد مغذای عالی بوده و قیمت کاملا مناسبی دارد.

انواع گوشت برای سگ

گوشت، می تواند منبع پروتئینی خوبی برای سگ باشد اما به تنهایی کافی و اقتصادی نیست و لازم است در کنار آن منابع غذایی دیگری هم استفاده بشود. در مورد مصرف گوشت برای سگ باید بدانید که: از دادن گوشت خام (به خاطر احتمال وجود باکتری سالمونلا) خودداری کنید و حتما گوشت رو بپزید. انواع گوشت در صورتی که بدون سیر و پیاز و روغن و ادویه و تنها با آب پخته بشه منبع پروتئینی خوبی برای سگ می باشد. استخوان‌های مرغ و استخوان ریز و شکسته گوشت قرمز رو اول جدا کنید و بعد به سگتون بدهید تا مشکلات گوارشی برای سگ ایجاد نشود. از جمله منابع خوب پروتئین حیوانی عبارتند از:

گوشت بره و گوشت گوساله:

از غذاهای مفید و مغزی برای سگ هستند چون پروتئین زیادی دارند. گوشت بره برای سگ ها با معده حساس قابل هضم است اما در استفاده از گوشت گوساله حتما دقت کنید که سگ شما حساسیت خاصی نداشته ‌باشد.

گوشت مرغ:

یکی از غذاهای مفید برای سگ ها، گوشت مرغ است البته اگر بدون پیاز و ادویه پخته شود. هضم مرغ برای سگ آسان است اما کالری کمتری نسبت به گوشت دارد. و این نکتته را توجه کنید که سینه مرغ بدون پوست و استخوان سبب تقویت سیستم ایمنی سگ می شود. زمانی که از گوشت مرغ استفاده می کنید حتما دقت داشته ‌باشید که آن را به صورت کامل بپزید زیرا مرغ خام ممکن است باکتری سالمونا داشته‌ باشد. استخوان های ریز مرغ را باید جدا نمود، زیرا ممکن است دستگاه گوارش سگ دچار مشکل شود. پای مرغ به علت ارزش غذایی پایین پای مرغ، این ماده را نباید به عنوان وعده غذایی جداگانه به سگ داد. هم چنین به خاطر مشکل یبوستی که ایجاد می کند، تنها ۱ یا ۲ وعده در هفته به سگ بدهید.

گوشت بوقلمون:

از آن جایی که گوشت بوقلمون حاوی پروتئین، ریبوفلاوین و فسفر بالایی است اگر به صورت ساده پخته شود هیچ ضرری برای سگ‌ها ندارد. گوشت بوقلمون را باید بدون هیچ پوست و استخوانی به سگ‌ها داد.

گوشت کانگرو:

چون کمتر از 2 درصد چربی دارد یکی از بهترین غذاها برای سگ خانگی است و منبع پروتئین، روی، تیامین و آهن و ویتامین b۶ و b۱۲ است. از خوبی های گوشت کانگرو این است که درصد کمی از سگ‌ها به آن حساسیت دارند و با معده اکثر سگ‌ها سازگار است.

آیاماهی از غذاهای مفید برای سگ ها است ؟

یکی دیگر از غذاهای مفید برای سگ ها، ماهی است که بدون مواد مضر، به خوبی آبپز شود و استخوان و تیغ‌هایش به طور کامل جدا شده باشد. ماهی سالمون، ماهی سفید و ماهی کاد جزء بهترین ماهی ها برای سگ هستند. حواستان باشد که ماهی کیلکا زیاد به سگ تان ندهید زیرا از جذب ویتامین ها بر بدن سگ جلوگیری می کند. علاوه بر گوشت ماهی، روغن موجود در ماهی هم حاوی چربی‌های مفید امگا۳ است که برای سلامت سگها خیلی مفیدست و جلوگیری از التهاب و سوزش می کند و همچنین سبب از بین رفتن شوره ها می شود. البته توجه کنید خوردن روغن ماهی بیش از حد سگ ها باعث می شود، هنگام جراحت خون بیشتری از دست بدهند. خرچنگ ،میگو و لابستر اگر به مقدار کم به سگ ها داده شود کاملاً مفید است. البته میگوی خام برای سگ ها بسیار خطرناک است اما اگر آن را بپزید هیچ ضرری برای آنها نخواهد داشت.

ماهی تن:

سگ ها می توانند ماهی تن بخورند، اما فقط به مقدار کم. ماهی تن اگر در حد اعتدال، پخته شده و تازه باشد منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است، که باعث تقویت سلامت قلب و چشم می شود. کنسرو ماهی تن، حاوی مقادیر کمی جیوه و سدیم است که باید از مصرف بیش از حد آن جلوگیری کرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.