اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

راهنمای خرید محصولات حیوانات خانگی و روش نگهداری حیوان خانگی

نسبت به بودجه خود و توانایی خود در انجام مسئولیت های شغلی واقع بین باشید.

برخی از حیوانات اهلی نسبت به سایر حیوانات خانگی گران تر هستند و شما باید در مورد اینکه آیا توانایی تهیه حیوان خانگی را دارید، با خودتان صادق باشید.

  • هزینه های مربوط به حیوانات اهلی شامل لوازم راه اندازی است. بسته به نوع حیوان خانگی، ممکن است نیاز به یک جعبه و یا آکواریوم داشته باشید.
  • هزینه های مداوم مراقبت از حیوان خانگی را فراموش نکنید. شما باید در هزینه خریدهای منظم مواد غذایی فاکتور داشته باشید. اما این که آیا می توانید حیوان خانگی خود را برای مراقبت های پیشگیرانه به دامپزشک ببرید، نه فقط مراقبت های اضطراری. این امر برای سالم نگه داشتن حیوان ضروری است و می تواند بسیار پر هزینه باشد.

خانه خود را برای حیوان خانگی ورودی خود آماده کنید

حیوانات اهلی کنجکاو، غذا محور و قادر به گوش دادن به هشدارهای شما هستند. در صورت ایجاد مرزها یا فضای امن باعث ایجاد مشکل می شوند. پرندگان ممکن است از پنجره های باز بیرون بروند. مارمولک ها می توانند در اطراف وسایل را بدزدند و سگ ها یا گربه ها ممکن است وارد خیابان شوند.

مکان هایی که حیوان خانگی شما می تواند از آن فرار کند را بررسی کنید. مطمئن شوید می توانید مواد غذایی را دور از دسترس آنها نگه دارید.

  • دور نگهداشتن اشیاء مضر مانند چاقو یا مواد غذایی سمی را در راس کار خود قرار دهید .
  • اگر می خواهید حیوان شما در خارج از خانه وقت داشته باشد، فکر کنید که در خانه داخل حصار قرار دارد.
  • یک اتاق را کنار بگذارید که می توانید به عنوان “اتاق خواب” حیوان خانگی انتخاب کنید.
  • هدف خود را به عهده گرفتن حیوان خانگی خود در طی یک زمان نسبتاً آرام در زندگی خود قرار دهید تا همه بتوانند در حین عادت کردن به یکدیگر از استرس غیرضروری جلوگیری کنند.

راهنمای خرید محصولات حیوانات خانگی

قبل از اینکه حیوان جدید خود را به خانه بیاورید، با فروشگاه حیوان خانگی یا آژانس های ارائه حیوانات خانگی در مورد چیزهایی که به آنها نیاز دارید و یا  از راهنمای خرید محصولات حیوانات خانگی استفاده کرده و تمامی وسایل مود نیاز مانند: مسکن ، اسباب بازی ، لوازم نظافت و غیره صحبت کنید و از آنها خرید کنید. به اعضای خانواده خود بیاموزید که چگونه از همه چیز استفاده کنند.

  • اگر فرزندان خردسالی دارید می توانید با “تغذیه” یک عروسک یا به طور مرتب آب دادن گیاهان به آنها کمک کنید.

برنامه های منظم مراجعه به دامپزشک

حتماً حیوان خانگی خود را به زودی پس از خرید به دامپزشک ببرید. دقیقاً مانند انسانها، حیوانات خانگی قبل از اینکه دچار شرایط جدی شوند، به معاینه منظم برای شناسایی مشکلات نیاز دارند.

  • در اولین بازدید خود درباره اینکه چند بار باید برنامه معاینه و نیازهای غذایی و پزشکی حیوان خانگی خود را استفاده کنید، بپرسید.
  • حتما عکسبرداری و واکسیناسیون را در اسرع وقت برنامه ریزی کنید. اطمینان حاصل کنید که حیوانات شما دارای کلیه واکسن های مناسب و سایر داروهای پیشگیرانه است که توسط دامپزشک شما پیشنهاد می شود، مانند قرص کرم قلب برای برخی از سگ ها.
  • از دامپزشک خود بپرسید که در صورت بیمار بودن حیوان خانگی خود به دنبال چه علائمی است.
  • شماره دامپزشک و همچنین تعداد یک بیمارستان دامپزشکی را در صورت بروز شرایط اضطراری ضبط کنید.
  • دانستن رفتار طبیعی حیوان خانگی شما بسیار مهم است؛ اگر بیمار یا آسیب دیده باشند ، غالباً به طور غیرمعمول عمل می کنند ، مانند بیشتر خوابیدن ، غذای خود را قطع می کنند ، و غیره. اگر آنها شروع به رفتار عجیب و غریب کردند ، آنها را برای هرگونه آسیب دیدگی بررسی کنید و مراقب مصرف مواد غذایی و آب خود باشید. اگر آنها خوردن یا نوشیدن را متوقف کنند،یا آنها زخمهای واضحی دارند که مربوط به شماست ، سپس آنها را به دامپزشک ببرید.

اطمینان حاصل کنید که “عضو خانواده” جدید شما از مواد غذایی متناسب با نیازهای غذایی آنها برخوردار است

ارزان ترین غذایی که می یابید ممکن است همیشه سالم ترین نباشد. خوردن غذاهای جدا شده از حیوانات – مهم نیست که چقدر دلپذیر باشند هنگام خرید – ایده خوبی نیست زیرا غذای مردم اغلب دارای مواد معدنی و مواردی است که می تواند برای دوستان حیوانات ما مضر باشد. فقط غذاهای مناسب حیوان خانگی خود را تهیه کنید .

  • در مورد منابع غذایی خوب و اندازه آن از دامپزشک سؤال کنید.
  • غذاهای طبیعی گرچه گران تر هستند اما از غذاهای خشک یا فرآوری شده سالم تر هستند.
  • رژیم غذایی حیوان خانگی خود را با دقت تماشا کنید. بسیاری از غذاهایی که برای انسان خوراکی هستند می توانند برای حیوانات مناسب نباشند و در هنگام مصرف آنها بیمار شوند ، بنابراین مهم است که در مورد غذاهایی که حیوان خانگی شما نمی تواند بخورد و همچنین غذاهایی که می توانند بخورند، تحقیق کنید.
  • تغذیه بیش از حد مضر است. بنابراین مهم است که حیوان خانگی شما مقدار غذای مورد نیاز خود را بدست آورد و بیش از حد اضافی نباشد. برای بعضی از حیوانات ، نیازهای رژیم غذایی با فصل تغییر می کند. به عنوان مثال، اگر اسب یا حیوانات چرنده دیگری دارید، در فصل هایی که چمن کمتری است اغلب به یونجه نیاز خواهید داشت.
  • به برچسب های مواد غذایی حیوان خانگی نگاهی بیندازید تا مطمئن شوید که برای حیوان خود که به اندازه کافی مغذی است ، مواد غذایی خریداری می کنید. تحقیق کنید که کدام غذا می تواند به حیوان خانگی شما آسیب برساند.
  • بسیار مهم است که همه حیوانات اهلی از نظر آب کافی برخوردار باشند. حداقل یک بار در روز کاسه های آب را بررسی کنید تا از داشتن آب کافی و عدم تمیز بودن آب و آلودگی آن اطمینان حاصل کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.