اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

درباره تغذیه سگ ژرمن شپرد

تغذیه سگ ژرمن شپرد




این غذای خشک مخصوص سگ های نژاد ژرمن شپرد ۱۵ماه و بالاتر طراحی شده است . غذای ژرمن شپرد رویال کنین سیستم ایمنی بدن سگها را قوی تر میکند ، از پوست و موی آنها محافظت میکند و حضم راحتی دارد.

ژرمن شپرد یک سگ اصیل با قدرت تطبیق پذیری بی نظیر است. داشتن ماهیچه های قوی ، قفسه سینه پیشرفته ، حرکات قدرتمند و در آخر شخصیتی اصیل ، به سادگی باعث شده است که سگهای ژرمن در گروه بهترین سگهای سرویس دهنده قرار بگیرند ( سگهای راهنما ، سگهای نجات ، سگهای پلیس و سگهای نگهبان .
با همه این تفاسیر ، سیستم ایمنی بدن این سگها بسیار اهمیت دارد . سگهای ژرمن شپرد جزو نژادهایی هستند که میزان کمی ایمونوگلوبولین آ در بدنشان دارند، که این امر باعث میشود بیشتر در معرض خطر عفونت قرار بگیرند .
بخاطر دستگاه گوارش حساس آنها ، رژیم غذایی این سگها باید ترکیبات قابل هضمی داشته باشد تا گوارش بصورت کامل صورت گرفته و مواد غذایی بطور کامل جذب شوند .


غذای خشک رویال کنین سگ های ژرمن شپرد ، بصورت منحصر به فرد و با ویژگی های مذبور تولید شده است :

گوارش مطلوب ( ۹۶٪ قابل هضم ) : ترکیب برنج به عنوان یک منبع کربوهیدرات گیاهی ( ۹۰٪ پروتئین ) و روغن نارگیل ، باعث گوارشی سالم میشود .   که تخمیر در دستگاه گوارشی را محدود کرده و فلور روده را تنظیم می کند .

- تقویت سیستم ایمنی و کاهش اکسیداتیو : ترکیبات آنتی اکسیدان سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و پیری سلولها را کاهش میدهد . آلگوساکارید مانان  باعث تحریک سیستم ایمنی شده که باعث افزایش تعداد پادتن ها در بدن میشود . ( ایموگلوبین آ ، گلوبولهای سفید )

محافظت از پوست و جلا دادن مو : این محصول قدرت محافظتی پوست را افزایش داده و براقیت طبیعی به موی سگ شما میبخشد که بخاطر ترکیب ویتامین ها و آمینو اسیدها است .

محافظت از مفاصل : اثرات سولفات کندرویتین و گلوکوزامین باعث محافظت از مفاصل شده و پیشرفت ارتروز ، التهاب و اکسیداتیو را به کمک امگا ۳ و اسیدهای چرب به تعویق می اندازد .


تغذیه سگ ژرمن شپرد :


غذای سگ ژرمن شپرد شولاین  چیست؟

توجه به تغذیه غذای سگ ژرمن شپرد شولاین  بسیار مهم و بر روی سلامتی این سگ تاثیرگذاره.توصیه ما دامپزشکان اینه که  برای غذای سگ ژرمن شپرد از غذای خشک و کنسرو سگ که به صورت آماده در پت شاپ ها و کلینیک دامپزشکی فروخته میشه استفاده کنین. این غذاها با توجه به سن سگ ژرمن شما در انواع مختلفی تولید شدن و مواد موجود در اون ها با توجه به نیازهای سگ به دقت بالانس شده و میتونین مطمئن باشین همه مواد غذا یی به اندازه لازم به بدنش میرسه.  


   

رنگ و ظاهر سگ ژرمن شپرد شولاین

این نژاد در دو نوع ژرمن کار (work) و شو لاین (showline) وجود دارد؛ البته در سال‌های اخیر ژرمن King نیز به این دسته‌بندی اضافه شده‌است. رنگ‌های قهوه‌ای و مشکی؛ مشکی و در سال‌های اخیر رنگ سفید نیز برای این نژاد داده شده‌است. خلق و خو اغلب به عنوان سگ کار از آن استفاده می‌شود. جرمن شپرد سگی باهوش، نترس، مشتاق، شجاع، شاداب و بیقرار برای آموختن است. به شجاعت و وفاداری شهرت دارد. سگی است جدی و به نظرمی رسد. استعداد بسیار خوبی در آموختن دارد. آن‌ها خیلی دوست دارند که همیشه نزدیک اعضای خانواده باشند و بلعکس از غریبه‌ها دوری می‌جویند. جرمن شپرد سگ اجتماع دوستی است و نباید او را برای مدت طولانی تنها گذاشت. تنها زمانی پارس می‌کند که لازم باشد. شمه قوی در محافظت و نگهبانی دارد و بهتر است که از سنین پایین به آن آموزشهای اختصاصی داده شود. با حیوانات دیگر کنار می‌آید و با کودکان بسیار مهربان است. به راحتی می‌توان آن را برای اهداف گوناگون اعم از سگ گله، سگ نگهبان، سگ پلیس، راهنمای نابینایان، ناجی و سگ ارتش تعلیم داد وزن و ارتفاع وزن در نرها: (۳۰–۴۰) ک. گ، در ماده‌ها: (۳۰–۴۰) ک. گ ارتفاع در نرها: (۶۰–۶۵) س. م، در ماده‌ها: (۵۵–۶۰) س. م مشکلات سلامتی مشکلات کپل (باسن) و آرنج در آن‌ها شایع است بنابراین قبل خرید توله سگ از سلامت والدین نسبت به این بیماری اطمینان حاصل نمایید. بیماریهای خونی، مشکلات هضم غذا، صرع، اگزما و کوتاه ماندن اندام قابل ذکر می‌باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.