اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

غذای سگ شیتزو یک ماهه

غذای سگ  و نحواه نگهداری از توله سگ

به سرپرستی گرفتن یک توله سگ بسیار هیجان انگیز است اما کار ساده‌ای نیز نیست، به خصوص اگر بخواهید برای حیوان برنامه غذایی تدوین کنید. قبل از آوردن توله سگ جدید خود به خانه چیزهای زیادی باید بدانید تا مطمئن شوید که آمادگی لازم را دارید

برخی از مهمترین مسائل مربوط به خرید غذای توله سگ است. درحقیقت، توله سگ‌ها هر چیزی که جلوی دهانشان گذاشته شود را می‌خورند! پس انتخاب غذای مناسب و توجه به شرایط توله سگ اهمیت بالایی دارد. در این مقاله به شما کمک میکنیم تا بتوانید بهترین غذای توله سگ را خریداری کنید.


 

انتخاب بهترین غذای توله سگ


توله‌ها در نژادها و اندازه‌های مختلفی هستند، بنابراین هیچ غذای خاصی وجود ندارد که برای همه توله‌ها مناسب باشد. برای اینکه بفهمید کدام غذا برای توله سگ شما مناسب است، باید چندین فاکتور مهم زیر را در نظر بگیرید:

  • سن
  • نژاد
  • وزن
  • وضعیت بدنی
  • سطح فعالیت
  • شرایط سلامتی

با در نظر گرفتن این فاکتورها میتوانید غذای مخصوص توله سگ خود را انتخاب کنید که با نیازهای منحصر به فرد حیوان خانگی شما مطابقت داشته باشد. قبل از اینکه به فروشگاه حیوانات خانگی بروید، درک محتوای برچسب روی بسته بندی غذای حیوانات خانگی مفید است. هنگام ارزیابی غذای توله سگ یکی از اولین چیزهایی که باید بررسی کنید این است که رژیم غذایی برای نوع و مرحله زندگی توله سگ شما مناسب است یا خیر؟

روی بسته بندی محصول به دنبال عباراتی مانند «فرموله شده برای برآوردن نیازهای توله‌های در حال رشد» یا «تطابق با استانداردهای AAFCO برای رشد» باشید. فراموش نکنید که از دامپزشک خود برای مشاوره و توصیه کمک بخواهید. دامپزشک شما میتواند به شما کمک کند غذایی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای خاص توله سگ شما سازگار باشد.


غذای سگ شیتزو یک ماهه


تا زمانی که بتوانید غذای مغذی و مناسب برای توله سگ خود تهیه کنید، حیوان خانگی شما در شادی و سلامتی زندگی خواهد کرد و  غذای سگ شیتزو یک ماهه نیز از این قاعده جدا نیست و باید بیشتر هم به توله سگ تازه متولد شده توجه کرد. مجموعه کاملی از غذاهای مختلف برای توله سگها در بازار وجود دارند اما غذای مناسب اغلب به موارد زیر تقسیم می‌شوند:


1- غذای خشک و مرطوب


سگ شما باید قبل از اینکه به فرزند خواندگی پذیرفته شود، از شیر مادرش گرفته شده باشد. از شیر گرفتن معمولاً در شش تا هشت هفته اتفاق میفتد و پس از آن انتقال به غذای جامد بی‌خطر خواهد بود. با این حال، تغییر غذا نباید خیلی ناگهانی انجام شود.

اگر توله سگ شما تازه از شیر گرفته شده باشد، به او غذای مرطوب بدهید یا غذای خشک را با مقداری آب نرم کنید تا غذا خوردن برای او راحت‌تر شود. در حالی که توله سگ شما هنوز دندانهای نرمی دارد، غذای مرطوب را میتواند بهتر و راحت‌تر بخورد. با این حال، کیبل خشک به طور کلی برای کمک به رشد دندان‌ها و لثه‌ها بهتر است.

پس از چند هفته، دندانهای توله سگ شما شروع به رشد خواهند کرد، به این معنی که اگر بخواهید میتوانید تغذیه حیوان را فقط به غذای خشک تبدیل کنید. اگر توله سگ شما هنوز برای خوردن غذای خشک تلاش میکند، این امکان را دارید غذا را با کمی آب گرم مخلوط نمایید تا نرم‌تر شود، تا زمانی که دندان‌های حیوان قوی‌تر شوند.



2- غذای بدون گندم و غلات


گندم و غلات برای توله سگها مناسب هستند. غذای بدون غلات به اندازه سایر انواع غذای سگ گزینه‌ای مغذی است. بدین دلیل که سگهای امروزی به گونه‌ای تکامل یافته‌اند که قادر به هضم غلات در مقایسه با اجداد خود هستند. اما مانند درصد کمی از انسان‌ها، برخی از سگ‌ها در رژیم غذایی خود نسبت به غلات حساسیت دارند، بنابراین غذای بدون غلات یک جایگزین سالم و خوشمزه است.

اگر تصمیم دارید به توله سگ خود غذا تازه بدهید، نباید تمام غذا روزانه در یک وعده مصرف شود. به یاد داشته باشید که آن را بردارید و تازه نگه دارید. اما غذای خشک را میتوان تا یک روز کنار گذاشت، ولی غذای تر یا مرطوب میتواند کپک بزند و باید بعد از باز شدن به سرعت مصرف شود. به هر حال باید مطمئن شوید که توله سگ شما دائماً آب تازه در اختیار دارد، بنابراین توصیه میکنیم همیشه به توله سگ خود غذای تازه بدهید.



غذاهای سالم برای توله سگ


بیشتر غذای حیوانات خانگی باید طوری فرموله شود که یک رژیم غذایی کامل را ارائه دهد و تمام نیازهای غذایی و کالری حیوان خانگی را برآورده کند. همیشه مطمئن شوید که از خوراکی‌هایی استفاده میکنید که برای توله سگها مناسب هستند.

شما میتوانید از جایگزین‌های سالم برای غذای تشویقی سگ خود استفاده کنید. در حالی که برخی از میوه‌ها و سبزیجات برای سگها نامناسب هستند اما بسیاری از آنها را میتوان با خیال راحت مصرف کرد. این غذاها میان وعده‌های آموزشی خوشمزه و خوبی هستند و رژیم غذایی اصلی توله سگ شما را بر هم نمی‌زنند.

در حالی که برخی از میوه‌ها و سبزیجات جایگزین‌های سالمی هستند اما میتوانند برای دندانهای جوان توله سگ شما بسیار سخت باشند و حتی میتوانند خطر خفگی به همراه داشته باشند. بنابراین باید با احتیاط مصرف شوند. اگرچه این خوراکی‌ها جایگزین‌های سالمی خواهند بود اما به دلیل محتوای قند، نباید بیش از 10 درصد از مصرف روزانه توله سگ شما را تشکیل دهند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.