اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

غذای توله سگ مالتیز

نکات مهم در انتخاب غذای سگ مالتیز عروسکی

1. سن مالتیز
بله! همان‌طور که حدس زدید، تغذیه توله سگ مالتیز با تغذیه مالتیز بالغ کاملا متفاوت است.
2. 
وزن مالتیز
سگ‌هایی با جثه کوچک همچنین با وزنی کمتر، طبیعتا به مقدار کمتری غذا نیاز دارند. اگر که مالتیز شما دچار اضافه وزن شده است، می‌توانید از دامپزشک وی آی پت راهنمایی بخواهید.
3. 
آلرژی‌های مالتیز‌
حساسیت موردی است که تقریبا بین تمام سگ‌ها شایع است؛ اما سگ‌های مالتیز سگ‌های بسیار حساسی هستند، از این رو ممکن است که نسبت به تعداد غذاهای بیشتری حساسیت نشان بدهند

ویژگی‌های نژاد مالتیز

سگ نژاد مالتیز جزء سگ‌های ریز جثه و عروسکی به حساب می‌آید.
وزن مالتیز بالغ، حداکثر 3 کیلوگرم می‌باشد.
قد مالتیز نر حدود 20 الی 25 سانتی‌متر و قد مالتیز ماده حدود 20 الی 22 سانتی‌متر می‌باشد.
مالتیزها سیستم گوارشی بسیار حساسی دارند.
مالیتزها مستعد ابتلا به بیماری‌های دهان و دندان هستند.
افتادن قند خون در نژاد مالتیز، موردی است که زیاد رخ می‌دهد.
بلعیدن مقدار زیادی از غذا، منجر به نفخ و دل درد مالتیز می‌شود.
سنگ کلیه یکی از بیماری‌های رایج مالتیزها می‌باشد.

غذای سگ مالتیز باید شامل چه ترکیبات مفیدی باشد؟

1) پروتئین
پروتئین، مهمترین و اصلی‌ترین بخش در تغذیه سگ‌ها می‌باشد. بنابراین بسیار ضروری است که در وعده های مالتیزتان، پروتئین فراوانی به کار رفته باشد.
2) 
اسیدهای چرب
اسید‌های چرب کمک به خوبی کمک کننده تقویت اعصاب سگ شما هستند. به این صورت که باعث می‌شوند اعصاب مالتیزتان به خوبی کار کند و همچنین سلامت پوستی و مویی مالتیزتان، حفظ شود. بهترین اسیدهای چربی که بسیار مفید اند، امگا 3 و امگا 6 هستند.
3) 
کربوهیدرات‌ها
وی آی پت به شما توصیه می‌کند که برای مالتیز خود از غذاهایی که grain-free هستند، تهیه و استفاده کنید. کربوهیدارت این نوع از غذاها از سیب‌زمینی تامین شده و برای سلامتی سگ شما، بسیار مناسب تر است.
4) 
ویتامین‌ها و مواد معدنی
وجود ویتامین‌ها و مواد معدنی در وعده های غذایی سگ مالتیز، به مواردی همچونقدرت بینایی مالتیز، سلامت پوست و دندان‌های مالتیز و همچنین قوای استخوان‌های سگ، کمک شایانی می‌کند.

غذای سگ مالتیز در سنین مختلف

از این جهت که سگ مالتیز  سگ عروسکی محسوب می‌شود، نباید تا قبل از 2 ماهگی از مادر خود جدا شود. هر نوع استرس وارد کردن به توله مالتیز، مانند جابه‌جا کردن توله‌ی مالتیز ممکن است منجر به دست کشیدن از غذا خوردن شود و اگر که این غذا نخوردن طولانی شود، منجر به مرگ توله مالتیز خواهد شد.

غذای سگ مالتیز | نوزاد تا چهار هفتگی

توله‌ مالتیزها تا هفته 4ام زندگی خود فقط به شیر مادر نیاز دارند؛ اگر که به هردلیلی شیر مادرمالتیز در دسترس توله نبود، می‌توان با شیرخشک، هر ۲ ساعت یکبار توله مالتیز را تغذیه کرد. هر بار که مالتیز شیر می خورد، اجازه دهید تا کاملا سیر شود و خودش دست از غذا خوردن بکشد.

غذای توله سگ مالتیز | چهار تا هشت هفتگی

پس از سپری کردن ماه اول زندگی، سگ مالتیز شما کم کم می‌تواند غذای خشک خوردن را آغاز کند. برای شروع، از دادن ۱ وعده غذای خشک استارتر یا کنسرو (به ازای هر ۶ وعده) این کار را آغاز کنید و به آهستگی میزان غذای خشک را برای توله مالتیز خود افزایش دهید. همچنین ضروری است که فواصل زمانی بین وعده‌های غذایی مالتیز را به مرور زمان به ۴ تا ۶ ساعت یکبار افزایش دهید. با انجام این کار به ترتیب می ‌توانید تا پایان دوماهگی، مالتیز خود را از شیر بگیرید.

غذای توله سگ مالتیز

غذاهای توله سگ زیر 8 هفته: غذاهایی هستند که اغلب روی بسته بندی آنها، کلمه starter یا baby نوشته شده است. غذای توله سگ مالتیز باید کاملا متناسب با سن این سگ باشد تا در روند رشد و سلامتی آن کاملا مفید باشد

غذاهای مناسب توله سگ 2 تا 10 ماه

2 الی ۱۰ ماهگی، کلیدی ترین دوران رشد سگ ها و مالتیزها می باشد، از این رو اینکه چه غذایی توی این دوران مصرف می کنند، تاثیر کاملا مستقیمی روی سلامتی آنها در آینده دارد.
توله مالتیزها به دلیل اینکه در سن رشد هستند، در این دوران نیازهای تغذیه ای کاملا ویژه‌ای دارند. به طور مثال برای رشد بهتر استخوان ها و عضلاتشون، نیازمند کلسیم و پروتئین بیشتری در رژیم غذایی مصرفی‌شون هستند.
غذاهای خشک توله سگ ۲ تا ۱۰ ماهه، شامل غذاهایی می شوند که روی بسته بندی آنها کلمه puppy یا junior درج شده است.

غذای مخصوص سگ مالتیز بالغ و بزرگسال

توصیه می شود که به سگ مالتیز بالغ، روزانه 2 وعده غذایی با تعیین زمان بندی مشخص از قبل، بدهید.
مالتیزها به آسانی مستعد بدغذا شدن هستند، از این جهت به خاطر داشته باشید که نباید غذای سگ مالتیز خود را جلوی او قرار دهید تا هر زمان که خواست، به سراغ غذا برود. می‌توانید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به مالتیز فرصت دهید تا غذایش را میل کند. نباید به هیچ وجه غذای سگ مالتیز را جلوی او رها کنید، زیرا منجر به بدغذا شدن مالتیز شما می‌شود.
بهتر است که موهای پوشش صورت مالتیز خود را کوتاه نگه دارید تا در مواقع غذا خوردن، با غذا برخورد نکند و یا بعد از هر وعده غدایی لازم نباشد پوزه‌اش را تمیز کنید.

قیمت غذای سگ مالتیز

این روزها به خاطر شرایط کشور و افزایش بی حد قیمت دلار، احتمالا غذاهای برندهای خارجی کمتر در دسترس هستند و یا خیلی گرون می باشند. اما خوشبختانه برندهای ارزان قیمت با کیفیت خوب نیز در بازار ایران تولید می شوند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.