اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

ظرف غذای سگ با دیجی پت

شاید فکر کنید ظرف غذای سگ که نکته خاصی نداره و هر ظرفی که دم دستمون باشه رو می‍تونیم استفاده کنیم. در صورتی که اصلا این طور نیست! در حال حاضر تنوع بسیار زیادی از ظرف غذای سگ در مدل‌‌ها و جنسهای مختلف وجود داره که هرکدوم برای یک گروه از نژادهای سگ مناسبتره. در این مقاله قراره در این مورد صحبت کنیم و انواع ظرف غذا و آب برای سگ و مزایا و معایب هرکدوم رو توضیح بدیم.


چطوری بهترین ظرف غذا رو برای سگم انتخاب کنم؟

ما ظرف غذای سگ دیجی پت را به شما پیشنهاد میکنیم و اماهمونطور که میدونین، غذای سگ کلا به دو دسته غذای تر (کنسروی) و غذای خشک تقسیم میشه. اما خیلی‌ها از غذای خشک سگ استفاده می‌کنن، بعضی دیگه غذای کنسروی هم بهش اضافه میکنن و برخی دیگه برای سگشون غذای خانگی (با دستور مورد تایید دامپزشک) می‌پزن. اما صرف نظر از نوع غذایی که به سگتون میدید شما قبل از هرچیز به یک ظرف غذای مناسب و باکیفیت نیاز دارید.

وقتی برای خرید ظرف غذا به دیجی پت  میرید تنوع ظروف آنقدر زیاده که باعث گیجی و سردرگمی میشه. هرچند این تنوع تا حدی مربوط به ظاهر و رنگ و طرح ظرفه و بیشتر بحث سلیقه و پسند شما مطرحه؛ اما عوامل دیگه‌ای هم وجود داره که به نژاد و ساختار بدنی سگتون بستگی داره و باید بهش توجه کنید.

انتخاب بهترین ظرف غذا براساس عمق و مدل ظرف

ظرف غذای سگ کم عمق و نسبتاتخت

این نوع ظرف با این که جزء رایج‌ترین انواع ظرف غذای سگ هستن، اما بیشتر برای سگ‌های کوچک تا متوسط مثل شیواوا و سگ پامرانین یا کورگی و توله‌ها مناسبن.

سگهای کوچیک به خاطر عمق کم این ظروف به راحتی می‌تونن از توش غذا بخورن؛ بدون اینکه به گلوی حساسشون فشار زیادی وارد بشه.

ظروف با دیواره‌های شیبدار

این ظروف نسبتا عمق زیادی دارن و دهانه ظرف تنگتره و با شیب ملایمی به سمت انتهای ظرف میره.

این ظرف‌ها با ظاهر خاصی که دارن برای سگهای گوش بلند مثل نژاد بیگل، باست‌هوند و کاکر اسپنیل بهترین انتخابن. چون موقع غذا خوردن گوش‌هاشون دیگه داخل ظرف غذا و آب نمیفته و کثیف نمیشه و می‌تونن با خیال راحت و بدون کثیف‌کاری غذاشون رو بخورن.

ظرف غذای گود و عمیق

این نوع ظروف برای سگهایی که پوزه درازی دارن مثل داشهوند، گری‌‌هوند و بوردرکلی فوق العاده مناسبه.

این سگها دیگه مجبور نیستن به سختی دور و بر ظرف دنبال غذا بگردن و مستقیم و با راحتی بیشتری می‌تونن از توی این ظرف آب و غذا بخورن.

ظرف غذای سگ پلاستیکی

ظروف پلاستیکی از همه ارزونتر و قابل دسترس‌تر هستن، در رنگها و مدل‌های مختلفی وجود دارن و دوام خوبی هم دارن. به همین دلیل خیلی از افراد وقتی تازه سگ آوردن و می‌خوان وسایل مورد نیاز برای نگهداری سگ بخرن ظرف پلاستیکی رو انتخاب می‌کنن.

اما ظرف پلاستیکی چند تا ایراد داره که لازمه بهشون توجه کنید:

  • ظرف پلاستیکی خیلی سبکه و سگ به راحتی می‌تونه اون رو برگردونه.
  • سگها می‌تونن این نوع ظروف رو بجون یا با ناخن‌هاشون روش خراش بندازن.
  •  بلعیدن اتفاقی یه تکه پلاستیک می‌تونه مشکلات گوارشی زیادی برای سگ به وجود بیاره.
  • بعضی از نژادهای سگ به جنس پلاستیک حساسیت دارن و بخاطر تماس با این ظروف دچار مشکلات پوستی میشن.

همچنین روی سطح این ظرفها به مرور خط و خش میفته و این شیارهای کوچک می‌تونه به محل تجمع آلودگی و ذرات غذا تبدیل بشه. این موضوع مخصوصا در مورد ظرفی که توش غذای کنسروی یا غذای خونگی سگ می‌ریزید اهمیت بیشتری پیدا می‌کنه.

 ظرف غذای سگ پلاستیکی نگینی

  • این ظرف پلاستیکی عمق کمی داره و دیواره‌هاش شیبدارن. به همین دلیل برای توله‌ها، سگهای کوچیک و به ویژه سگهایی که پوزه کوتاه و تخت دارن مناسبه.
  • این ظرف در ۶ رنگبندی جذاب وجود داره.
  • دارای ترمزگیر زیر ظرف برای جلوگیری از تکون خوردن ظرف.
  • مناسب برای غذا و آب سگ

ظرف آب اتوماتیک سگ

درست مثل ظرف غذا، ظرف آب اتوماتیک هم چندین مدل داره. یه مدل پیشرفته و الکترونیکی که قابلیت زمانبندی داره و سر ساعتی که مشخص می‌کنید برای سگ آب داخل ظرف می‌ریزه.

همینطور یه مدل ساده‌‌تر و مکانیکی که با استفاده از نیروی جاذبه و گرانش کار می‌کنه. یه محفظه بالای ظرف وجود داره که توش رو پر از آب می‌کنید و بعد هرموقع آب داخل ظرف تموم شد دوباره آب داخل ظرف ریخته میشه.

بعضی مدل‌های ظرف آب اتوماتیک به جای محفظه قسمتی برای اتصال بطری آب معدنی بزرگ یا کوچک دارن. با استفاده از این آبخوری‌ها می‌تونید مطمئن بشید که حتی مواقعی که خونه نیستید سگتون به آب تازه و تمیز دسترسی داره.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.