اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

price action دلفین وست چیست ؟

معرفی price action دلفین وست




پرایس اکشن یک روش معامله‌گری است که در آن معامله‌گر با استفاده از چارت قیمتی خام و بدون استفاده از هیچ‌گونه اندیکتاتوری به پیش‌بینی و معامله اقدام می‌کند. با این استدلال که در یک چارت قیمتی و در دوره‌های زمانی متفاوت تغییرات قیمت نشان‌دهنده اعتقادات، احساسات و پیش‌بینی‌های مجموعه کسانی است که در بازار فعالیت دارند. بنابراین در پرایس اکشن سعی می‌شود تا با شناخت این‌گونه موارد بتوان آینده را پیش‌بینی کرد.

رایس اکشن چیست؟

اصطلاح “price action دلفین وست ” صرفاً مطالعه حرکت قیمت یک اوراق بهادار است. معامله‌گران با استفاده از استراتژی‌های پرایس اکشن اقدام به بررسی تاریخچه قیمتی می‌کنند تا سرنخ‌هایی را برای حرکت بازار شناسایی کنند. متداول‌ترین شاخص پرایس‌اکشن، مطالعه روندها و میله‌های قیمتی است که جزئیاتی مانند قیمت باز و بسته شدن بازار و سطح پایین و پایین آن در یک بازه زمانی خاص را ارائه می‌دهد. تجزیه و تحلیل این اطلاعات هسته اصلی پرایس اکشن است.

در واقع ، در پاسخ به سوال “پرایس اکشن چیست؟” ، می‌توان گفت که مطالعه عملکرد کلیه خریداران و فروشندگان فعال در هر بازار خاص است. بنابراین، تجزیه و تحلیل آنچه که بقیه فعالان بازار انجام می‌دهند، می‌تواند به معامله‌گران امتیاز منحصر به فردی در تصمیم‌گیری‌های معاملاتی بدهد. میله‌های قیمتی متداول که به عنوان شاخص پرایس‌اکشن استفاده می‌شوند، کندل نامیده می‌شوند. همه سامانه‌های معاملاتی در جهان نمودار کندلی را ارائه می‌کنند که اثباتی است بر میزان محبوبیت معاملات بر اساس پرایس اکشن.

شناخت کندل 

برای شروع کار با پرایس اکشن ابتدا باید اجزای یک کندل را بشناسیم تا به بررسی الگوهای پرایس اکشن بپردازیم.

الگوهای پرایس اکشن

۱. پین بار در پرایس اکشن

پین بار یکی از الگوهای مهم پرایس اکشن است. کندل شکل گرفته در این الگو معمولا  سایه بلند  اما بدنه کوتاهی دارد.

این الگو هم در جهت  روند  اصلی و همراه خلاف جهت روند می‌تواند شکل بگیرد. ظاهر آن به این صورت است که به خطوط حمایت و مقاومت نفوذ کرده اما قیمت در آن سطح نمانده و برگشته که نشان می‌دهد قدرت کافی برای شکست  مقاومت یا حمایت  را نداشته است.

برای مثال زمانی که در یک روند نزولی قرار داریم و به یک حمایت در مسیر قیمت می‌رسیم ممکن است که ابتدا قیمت سطح حمایت را بشکند ولی پس از مدتی به دلیل قدرت بیشتر خریداران نسبت به فروشندگان قیمت مجدد به سطح بالای خط حمایت برمی‌گردد و این نشانه خوبی از برگشت روند بازار و تبدیل روند به صعودی است. ولی باید توجه کنیم که ابتدا باید کندل کامل شود تا ما بتوانیم چنین نتیجه‌ای را بگیریم.


۲. کندل برگشتی 

الگوی کندل برگشتی یکی دیگر از الگوهای مهم پرایس اکشن است. در این الگوی ما به دنبال کندلی هستیم که به ما از بازگشت روند بازار خبر می‌دهد. ‌این کندل‌ها در خلاف جهت روند اصلی شکل می‌گیرند. به این صورت که اگر در یک روند نزولی باشیم، یک کندل صعودی که دارای Low ای، پایین‌تر از Low کندل قبل خود است اما بالای Low کندل قبل بسته شده‌است، می‌تواند نشانه‌ای از بازگشت روند باشد. و اگر در یک روند صعودی باشیم یک کندل نزولی با High بالاتر از High،  و low ای در زیر High کندل قبل، نشان از برگشت روند دارد. 

این موضوع به این دلیل اتفاق می‌افتد که بازار در این قیمت‌ها برای خود یک حمایت یا مقاومت پیدا کرده و با وجود نفوذ قیمت به آن محدوده توانایی آن را دارد که آن را برگشت داده و حتی به طور کلی روند را تغییر دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.