اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

پیش بینی و تحلیل روند ارزهای دیجیتال توسط تحلیلگران

تحلیل روند ارزهای دیجیتال




علیرغم اعمال تحریم های تازه روز گذشته آمریکا در برابر روسیه، به نظر می‌رسد فروش گسترده بیت کوین حداقل برای اکنون متوقف شده است. داده های تریدینگ ویو نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین  در حوالی 38000 دلار در حال معامله است. سطحی که از نظر تحلیلگران حمایت و مقاومت بسیار مهمی برای بیت کوین است. در ادامه به تحلیل برخی از تحلیلگران مطرح درباره روند ارزهای دیجیتال  می‌پردازیم.

پلتفرم تحلیلی گلاسنود با انتشار نمودار زیر و داده های درون زنجیره ای، از میزان سود افرادی که در بیت کوین سرمایه گذاری کرده‌اند، خبر داد. بنابر داده های این پلتفرم، بین 65 تا 76 % از فعالان شبکه در سود هستند.

داده های گلاسنود

همانطور که در نمودار بالا پیداست، بیش از 25 % فعالان شبکه در حال حاضر در ضرر هستند. گلاسنود در این باره بیان داشت که اگر بازار در ایجاد یک روند پایدار ناموفق عمل کند، این کاربران نیز به فروش روی می‌آورند.

شرکت تحقیقاتی دلفی دیجیتال نیز یکی دیگر از تحلیلگرانی است که نظر خود درباره روند بیت کوین را به اشتراک گذاشته است. این شرکت قبلا گفته بود که بیت کوین در حال ورود به ناحیه مقاومتی در بازه های زمانی بلند مدتی است. تلاقی نواحی مقاومتی باعث شده بود تا دلفی دیجیتال، سطح 45000 دلار را منطقه ای منطقی برای سیو سود و کاهش فعالیت خریداران ببیند و پس از رسیدن قیمت بیت کوین به این ناحیه روند نزولی آغاز گردد.


ادامه روند نزولی ارزهای دیجیتال


سقوط بازار سهام آمریکا در روز پنجشنبه بازار ارزهای مجازی را وحشت‌زده کرد و ارزش بیت کوین را ۱۰ درصد پایین آورد.

قیمت بیت کوین یک درصد در روز جمعه کاهش داشت و به ۳۵۹۴۴ دلار و ۱۲ سنت رسید. ارز مجازی اتر هم ۱.۲ درصد کاهش یافت و و به ۲۶۸۳ دلار و ۹۶ سنت رسید.

این کاهش قیمت‌ها به‌دنبال یک روز نه‌چندان خوب در وال‌استریت اتفاق افتاد. شاخص صنعتی داو جونز بیش‌از هزار واحد در روز پنجشنبه کاهش یافت و نزدک ۵ درصد افت داشت. هر دوی این شاخص‌ها بدترین عملکرد خود را در یک روز از ۲۰۲۰ تجربه کردند و در روز جمعه بازهم افت داشتند.

بیت کوین هم که قیمت آن تا حد زیادی وابسته به تحولات بازار سهام است، برای رسیدن به اوج قیمت اواخر ۲۰۲۱ با مشکل مواجه شده‌است.

افزایش نرخ بهره و سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه آمریکا این ترس را به وجود آورده که اقتصاد این کشور به‌زودی وارد رکود می‌شود. فدرال‌رزرو آمریکا در روز چهارشنبه شاخص نرخ بهره خود را ۰.۵ درصد بالا برد.

تفاوتی که بحران فعلی با بحران سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۱ و حتی بحران کرونا دارد این است که هیچ پشتیبانی در کار نیست و هیچ نقدینگی وارد بازار نمی‌شود تا باعث رشد یک‌باره بازار شود.

علی‌رغم ترس و بی‌ثباتی در بازار، تمایل مؤسسات و دارندگان قدیمی ارزهای مجازی به این بخش همچنان ادامه دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.