اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

آشنایی با نگهداری ارز دیجیتال در صرافی‌های ایرانی

نگهداری ارز دیجیتال در صرافی‌های ایرانی



امکان خرید اینترنتی، امکان انجام معامله در سطح بین‌المللی، آسان کردن معاملات سنگین، امکان سرمایه‌گذاری و امکان دور زدن تحریم‌ها از جمله مزایا و کاربردهای ارزهای دیجیتال بوده و کاربرد بالای آن باعث شده تا بسیاری از افراد به فکر سرمایه‌گذاری و یا کسب درآمد از این طریق باشند.

مهم نیست که شما کجای این جهان زندگی می‌کنید، مهم این است که با استفاده از ارز دیجیتال می‌توانید بدون مانع در بازارهای جهانی تجارت کرده و سود کسب کنید. اینجاست که نقش صرافی‌ها برجسته شده و نیاز به یک صرافی خوب بیش از پیش احساس می‌شود. اگر به دنبال کسب سود از طریق خرید تتر در ایران بوده و به دنبال بهترین صرافی برای این کار هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

صرافی ارز دیجیتال

صرافی‌ها  و نگهداری ارز دیجیتال در صرافی‌های ایرانی نقش بسیار مهم و عمده‌ای در انجام معاملات ارزی داشته و وجود آن‌ها سبب راحتی انجام این معاملات خواهد شد. به عبارت دیگر، صرافی‌ها با رفع چالش‌های موجود در این مسیر مانند تبدیل سریع رمز ارزها به یکدیگر و تضمین امنیت معاملات، نقش بسیار مهمی در این بازار ایفا می‌کنند. صرافی ارز دیجیتال، بستری است که با استفاده از آن اشخاص می‌توانند به معامله ارز دیجیتال و یا تبدیل ارز دیجیتال به پول ملی اقدام کنند.

صرافی‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند. در ادامه به تعریفی کوتاه از هر کدام از صرافی‌ها پرداخته و آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • صرافی متمرکز (Centralized)

در صرافی‌های متمرکز که با نام CEX هم شناخته می‌شوند، مبادلات ارزهای دیجیتال و دارایی افراد در کنترل صرافی‌ها قرار دارد.

  • صرافی غیرمتمرکز (Decentralized)

در صرافی‌های غیرمتمرکز که با نام DEX شناخته می‌شوند، مبادلات ارزهای دیجیتال و دارایی افراد با فرایند خودکار انجام شده و در اختیار صرافی‌ها نیست.

  • صرافی ترکیبی (Hybrid)

صرافی‌های ترکیبی دارای مجموعه‌ای از قابلیت‌های دو صرافی قبلی بوده و به صورت ترکیبی ساخته شده‌اند. سرعت بالای تراکنش صرافی‌های متمرکز و امنیت صرافی‌های غیرمترکز در این صرافی گرد آمده و به شکل صرافی ترکیبی اقدام به ارائه خدمات می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.