اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

می توان گفت گربه های پرشین، زرق و برق دنیای گربه ها بحساب می‌آیند. موهای زیبا و روانشان، چهره شیرین و شخصیت آرامشان باهم ترکیب شده اند تا آنها را به محبوب‌ترین نژاد گربه تبدیل کنند.


این گربه به نگهداری و مراقبت زیادی نیاز دارد و از نظر سلامتی مشکلاتی به صورت ژنتیکی دارند. اما از نظر بسیاری از افراد، زیبایی و شخصیت او بر این مشکلات غلبه می‌کند.


گربه پرشین برای کدام کشور است؟

این گربه نام خود را از کشوری که تصور میشود منشا او از آن گرفته شده است (ایران)، به ارث برده است. در انگلیس این گربه‌ها به حیوانات اهلی رایج تبدیل شده اند و در نخستین نمایشگاه‌های گربه در آن کشور حضور داشتند (نمایشگاه های گربه برای نمایش گربه ها در کشور های مختلف برگزار می  شوند، در این نمایشگاه ها گربه های نژادهای مختلف با زیورآلات و آرایش های بسیار زیبا حضور پیدا می کنند و در نهایت با اخذ رای رتبه بندی می شوند و جایزه دریافت می کنند).

گربه پرشین محبوب‌ترین گربه در آمریکای شمالی است. او نخستین بار در دوره ویکتوریا رواج پیدا کرد، اما مدتها قبل تر از آن نیز در آنجا حضور داشت.


این گربه ها دارای سری گرد، صورت کوتاه، بینی چرمی، گونه های چاق و بدن کوتاه هستند. اما با گذشت زمان این ویژگی‌ها کمی بیشتر شده اند.


خصوصیات و شخصیت پرشین‌ها

پرشین‌ها گربه‌هایی با اخلاق آرام و ساکت هستند که محیطی آرام و افرادی را دوست دارند که با آنها مهربانانه برخورد کنند. برخلاف گربه‌های پرتحرک، آنها دوست دارند که روی یک مبل دراز بکشند و استراحت کنند.


این گربه‌ها با چشمان جذاب و صدای نرم و موزون خود با مردم ارتباط برقرار می‌کنند. آنها مظهر یک گربه سرکش هستند که شخصیتی آرام بخش دارند. دوس دارند نوازش شوند اما بازیگوش و کنجکاو هم هستند.


پرشین‌ها محیط آرام و قابل پیشبینی را ترجیح میدهند، با این حال میتوانند تا زمانی که نیازهایشان برطرف میشود با یک خانواده خشن و پر سروصدا سازگاری داشته باشند.


گربه های ایرانی 12 تا 16 ساعت در روز می خوابند. با این حال، آنها می توانند تا 20 ساعت در روز نیز بخوابند. مرحله ای از زندگی که پرشین شما در آن است می تواند زمان خواب آنها را تغییر دهد. بچه گربه ها و گربه های سالخورده بیشتر از یک گربه در سال های زندگی خود می خوابند. ساعت هایی که پرشین ها می خوابند با نژادهای دیگر تفاوتی ندارد. گربه‌ها، از جمله پرشین ها، آنقدر می‌خوابند تا انرژی خود را حفظ کنند.


غذای گربه پرشین، قیمت غذای گربه پرشین

گربه‌های ایرانی به سخت‌گیر بودن در غذا معروف هستند. اما این سخت گیری ممکن است در نتیجه مشکلات دندانی آنها باشد، نه صرفا داشتن طبیعت انتخابی گربه.

در غذای گربه پرشین با بهترین رژیم غذایی برای کنترل وزن و سلامت کلی آنها عواملی مانند زیر را در نظر می گیریم:

سن

شکل صورت

دندان ها

و تاریخچه گلوله های مو

همانطور که اشاره کردیم دو ویژگی معروف نژاد پرشین، موهای بلند و نرم و صورت پهن آنها است.  حالا سوال پیش می اید که آیا موی بلند و صورت صاف در تغذیه گربه پرشین تأثیر دارد؟ پاسخ بله است! نوع غذایی که به گربه تان می دهید می تواند به کنترل گلوله های مویی بلع شده کمک کند. گربه های صورت فلت نیز می توانند مستعد مشکلات دندانی باشند، بنابراین اگر پرشین شما مشکلات دندانی داشته باشد، بحث تغذیه بسیار مهم می شود.

اکثر غذاهای کنترل کننده گلوله موی گربه حاوی پروتئین بالا، کربوهیدرات کم و حاوی فیبر اضافه شده برای کمک به گربه شما برای عبور گلوله های مو از طریق سیستم گوارشی هستند. با این حال، از آنجایی که گربه ها گوشتخواران مطلق هستند، یک رژیم غذایی با کیفیت و پروتئین بالا و کربوهیدرات کم، بهترین گزینه برای گربه ها است، خواه آنها مشکل گلوله مو داشته باشند یا نداشته باشند.

بسیاری از دامپزشکان همچنین خاطرنشان می کنند که رژیم غذایی با محتوای رطوبت بالا نیز می تواند برای گربه های دارای مشکلات گلوله مو مفید باشد.

برخی از صاحبان گربه پرشین ممکن است به دنبال غذا برای جلوگیری از مشکلات دندانی باشند، در حالی که برخی دیگر به دنبال بهترین غذا برای گربه هایی هستند که مشکلات دندانی دارند. شما میتوانید از غذای خشک گربه مخصوص دنتال برای حل این قضیه استفاده کنید.

هنگام انتخاب غذای بچه گربه، باید مشکلات جویدن آنها را در نظر داشته باشید. علاوه بر اینکه خوردن آن آسان باشد، آب بدن آنها را نیز باید فراهم کند، باید حاوی مواد مغذی ضروری نیز باشد که بچه گربه پرشین شما برای رشد و تکامل در سال اول زندگی خود به آن نیاز دارد.برای این منظور میتوانید برای بچه گربه خود از کنسرو ها و پوچ های تجاری با کیفیت تهیه کنید.

شما می توانید برای خرید و اطلاع از قیمت غذای گربه پرشین به وبسایت دیجی پت مراجعه فرمایید.

قیمت غذای گربه پرشین

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.