اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

غذای مناسب سگ خیابانی چیست؟

غذای مناسب سگ خیابانی چیست؟

اگر دوستدار حیوانات باشید، زمانی‌که دارید در خیابان قدم می‌زنید و سگی برای غذا به شما التماس می‌کند، این پرسش برایتان پیش می‌آید که چه غذایی باید به او بدهید. همچنین ممکن است این پرسش در ذهنتان به‌طورکلی شکل بگیرد که غذای مناسب سگ خیابانی شامل چه مواردی است. بهترین غذا برای تغذیه سگ هایی که در خیابان زندگی می‌کنند، استفاده از غذای خشک سگ است که در پت شاپ ها وجود دارند. غذای خشک قابل‌حمل بوده و تهیه آن بسیار آسان است و همچنین اکثر مواد غذایی موردنیاز بدن سگ را تأمین می‌کند. اگر شما در محله خود به سگ ها غذا رسانی می‌کنید می‌توانید از کنسروهای مخصوص سگ ها نیز استفاده کرده و روزانه برایشان در محل مشخصی به همراه یک کاسه آب تمیز قرار دهید.

غذای مناسب سگ خیابانی

همچنین برای تهیه غذای توله سگ خیابانی می‌توانید از شیرهای مخصوص موجود در پت شاپ‌ها استفاده کنید. توجه کنید که غذاهای صنعتی گفته شده در بالا باید حتماً از برندهای معتبر تهیه شوند، زیرا در غیر این صورت به دستگاه گوارش آن‌ها آسیب‌های جدی وارد می‌کنند که به مرگشان منجر می‌شود. اگر توانایی خرید غذاهای مرغوب صنعتی را ندارید، به‌هیچ‌عنوان از غذای بی‌کیفیت ارزان‌قیمت استفاده نکنید. تغذیه سگ با غذای بی‌کیفیت بسیار بدتر از عدم غذا رسانی به آن‌ها است. آن‌ها بدون غذارسانی شما ممکن است بتوانند زنده بمانند، ولی قطعاً با غذای بی‌کیفیت خیلی زود می‌میرند. همان‌گونه که ذکر شد، موارد گفته شده ممکن است کمی برایتان گران تمام شوند. ممکن است شما نخواهید برای سگی که سرپرستش نیستید هزینه زیادی بکنید.یم.

غذای ارزان برای سگ های خیابانی چیست؟

برای غذا رسانی به سگ های خیابانی لزومی ندارد که حتماً از غذاهای گران‌قیمت استفاده کنید. برای تغذیه سگ های خیابانی باید تنها به مواد ضروری که بدن او نیاز دارد، توجه کنید. بدن سگ ها به مواد مغذی زیادی نیاز دارد. سگ ها موجوداتی گوشت‌خوارند. از ضروری‌ترین موادی که بدن سگ به آن نیاز دارد پروتئین و آمینواسید تائورین است که در گوشت وجود دارد. به‌این‌ترتیب باید سعی کنید که در تغذیه سگ ها از گوشت استفاده کنید. 

توجه کنید که تاحد امکان گوشت و یا سبزیجات خام به سگ ها ندهید. گوشت و در برخی از موارد سبزیجات خام به دستگاه گوارش آن‌ها آسیب می‌رساند و موجب مبتلا شدنشان به بیماری‌های مختلفی مانند عفونت‌های انگلی می‌شود. شما می‌توانید گوشت و سبزیجات را بپزید و به مقداری مناسب با یکدیگر ترکیب کنید و به سگ های خیابانی بدهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.