اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

اخبار و مطالب خدمات کشور

جدیدترین مطالب ایران

تغذیه سگ ژرمن شپرد؛ بهترین غذای سگ ژرمن شپرد چیست؟

نژاد سگ ژرمن شپرد که در اصل با هدف نگهبانی از گله پرورش یافت و همواره آماده به خدمت است! در واقع این سگ انرژی بسیار زیادی دارد و برای تخلیه و سوزاندن آن، نیازمند ورزش و تمرین روزانه است. بنابراین خوب است برنامۀ منظمی برای دویدن روزانۀ سگ خود تدارک ببینید و اگر ژرمن شپرد خود را به مدت طولانی از ورزش کردن محروم کنید، دردسرها و مشکلات زیادی در انتظار شما خواهد بود! کسالت و بیکاری منجر به بروز مشکلات رفتاری مانند جویدن، پارس کردن و کندن خواهد شد. در نگهداری از این سگ باید بدانید که پارس کردن لزوما مشکل‌ساز نیست (بخصوص اگر همسایگانی با صبر ایوب داشته باشید!)، اما به شما قول می‌دهیم که اگر شپرد دچار افسردگی و کسالت شود، با پارس کردن‌های زیاد شما را درمانده خواهد کرد.

سگ های ژرمن علاقه زیادی به جویدن دارند و از نابود کردن چیزها با استفاده از آرواره‌های قوی خود، لذت می‌برند و حتما توجه داشته باشید که جویدن چیزهای سفت می‌تواند به دندان سگ شما آسیب برساند. همچنین قورت دادن استخوان‌ها و اشیاء کوچک هم ممکن است ژرمن شپرد شما را دچار خفگی کند بنابر این ضروری است دائما سگ خود را تحت نظارت داشته باشید و حواستان به اشیاء و چیزهای خطرسازی که در محیط زندگی‌تان قرار دارد جمع باشد. البته یکی از بهترین راه حل ها، استفاده از اسباب‌بازی‌های جویدنی است که معمولا به شکل استخوان هستند و می‌توانند همزمان به سلامت سگ و خورده نشدن اشیاء منزل به شما کمک کنند.

بهترین غذای سگ ژرمن شپرد چیست؟

بهترین غذای سگ ژرمن شپرد، استفاده از روزانه 3 الی 4 فنجان غذای خشک با کیفیت است که می‌توانید آن را در دو وعده در اختیار سگ ژرمن خود قرار دهید. البته لازم به ذکر است که میزان غذای مورد نیاز سگ شما، به اندازه، سن، بدن، سوخت و ساز (متابولیسم) و میزان فعالیت آن بستگی دارد. سگ‌ها مانند انسان‌ها به کیفیت و کمیت متفاوتی از غذا نیاز دارند. در واقع، سگی با سطح انرژی بالا، در مقایسه با یک سگ تنبل، به غذا و انرژی بیشتری نیاز دارد. همچنین کیفیت غذایی که شما برای هاسکی خود خریداری می‌کنید هم متفاوت است. هرچه غذای سگ بهتر باشد مواد غذایی بهتری هم به بدن سگ شما خواهد رسید.

ژرمن شپرد

در مجموع لازم است که توجه زیادی به رژیم غذایی و ورزش‌های روزانه ژرمن شپرد داشته باشید چون این حیوان رشد سریعی در 4 تا 7 ماهگی دارد که این مسئله ممکن است روند رشد استخوان‌ها را مختل کند. بنابراین لازم است رژیم غذایی با کیفیت بالا و کالری پایین (22 تا 24 درصد پروتئین و 12 تا 15 درصد چربی) برایشان درنظر بگیرید تا سرعت رشد آن‌ها کاهش پیدا کند و استخوان‌ها به درستی شکل بگیرند. همچنین به شما توصیه می‌کنیم که به توله ژرمن شپرد خود تا قبل از 2 سالگی که هنوز مفاصل شکل نگرفته‌اند اجازه پریدن، دویدن و بازی کردن روی سطوح سفت و سخت مانند آسفالت خیابان را ندهید. البته بازی روی سطوحی مانند چمن هیچ اشکالی ندارد و اتفاقا توصیه می‌شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.